Gå til innhold

Inngrodd hår/klump - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en klump helt øverst på innsiden av låret. Mistenker at det er et inngrodd hår som har kapslet seg inn. Første gang jeg oppdaget det er et par mnd siden. Da pillet jeg - og det ble vondt og upraktisk!

Jeg har latt det i fred, men det er fortsatt en klump og nå klemte jeg litt på den. Den har doblet størrelse på to min. Nå er den på størrelse med en ert.

Hvordan bli kvitt den?

Jeg er lite fristet til å dra til lege for no sånt tull, men det er plagsomt. Steril nål og tålmodighet? 

Anonymkode: f06fc...063

Skrevet

Jeg har hatt det et par ganger (inngrodd hår i området rundt trusekanten. 
Begge ganger har jeg bitt tennene sammen, hatt rene hender, tatt klumpen mellom tommel og pekefinger, og klemt til det sprekker. Veldig vondt der og da, men raskt overstått. 

Men du kan selvsagt pirke med nål eller få hjelp av lege om det er bedre for deg☺️

Anonymkode: a14ab...48d

Skrevet

Det er et helvete. Men som hun over sier, bare bit tennene sammen. Har sluttet helt å fjerne håret i trusekanten, tenker at de bare får være der. 

Anonymkode: 6213c...c58

Skrevet

Bedre med steril nål enn klemming, for når du klemmer risikerer du at det betente pusset inni der sprer seg i vevet fremfor å komme ut, og da blit det verre 

Går du til legen stikker de hull med tuppen av en skalpell. Rask og enkelt 

Jeg har hatt det flere ganger, holder en varm klut på først, stikker hull med stril nål og smører med antibakteriell sårsalve 

Anonymkode: 525f1...562

Skrevet

Takk for innspill!

For spesielt interesserte: jeg stakk hardt og langt inn med steril når, klemte ut et lass gørsjh - og i dag er den borte! 😊

Anonymkode: f06fc...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...