Gå til innhold

Hva har du i pastasalaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så kjekk mat å ha med på stranda og hele familien liker det, men trenger litt inspirasjon til andre varianter enn den jeg pleier å lage. Har du en knallgod en som du lager?

Anonymkode: 11ec0...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varier litt ettersom hva Jeg har i huset. 

Pleier som regel ha pasta, hjertesalat, agurk, mais, paprika, vårløk, tomat og fetaost. Bruker olja fra fetaosten, honning Dijon sennep, pepper, chiliflak og kvernet, tørket hvitløk som dressing. Av og til bruker jeg egg til, eller kyllingkjøtt. 

Anonymkode: dca64...335

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er så kjekk mat å ha med på stranda og hele familien liker det, men trenger litt inspirasjon til andre varianter enn den jeg pleier å lage. Har du en knallgod en som du lager?

Anonymkode: 11ec0...bcc

Druer, masse druer😊

Anonymkode: aa285...dd0

Skrevet

Her lages ofte salaten etter hva vi har i kjøleskapet. I går ble det pastasalat med ; rester av kylling vi hadde grillet, spekeskinke, mais, makaroni, vårløk, rødløk, reddiker, tomater, agurk, nektariner, og bringebær på toppen. Serverte med focaccia og balsamico. Nydelig 

Skrevet

Fetaost er et must i pastasalat syns jeg. Krutonger blir heller aldri feil. Eller tomater, agurk, issalat og gjerne oliven om det er noe dere liker. Så skinke eller kylling. Syns ikke at det er godt med for mye i salater, og smakene må passe sammen. Druer som en nevner er godt da!

Anonymkode: 6eabc...567

Skrevet

Lag dressing av like deler lettmajones og sylteagurklake. Pasta, skinke, gulost, paprika, agurk, tomat, vårløk, sukkererter, mais og hakket sylteagurk.

Anonymkode: 0468a...409

Skrevet

Kremet pastasalat med skinke er en gjenganger her.

Skinke i biter

Pastaskruer 

Paprika 

Rød løk

Agurk

Sukkererter

Mais (ha meierismør i en stekepanne, hell i en boks med avrent mais, krydre med litt salt og stek til den har fått litt farge, blir utrolig mye bedre smak enn rett fra boksen)

Dressing av en boks lettrømme, en halv boks majones, noen fedd knuste hvitløk, salt, pepper og en smak du liker, f.eks grillkrydder eller sennep.

Anonymkode: b2b31...91e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...