Gå til innhold

Bare spise det som er godt…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn der sutring fra store "unger" gidder jeg ikke å bry meg om. Vi har skap og skuffer full av god, sunn mat, brød baker jeg selv siden de holder seg mye bedre, middager lages av gode råvarer, vi har frukt og yoghurt tilgjengelig. I helgene handles inn ekstra godt pålegg, godter osv. Så om de vil spise dyr utemat må de betale selv. Om man blir vant å spise bare luksusmat, kan det vel være at vanlig, norsk kosthold virker "kjedelig". Men trenger hvert måltid å være en fest? Må alt man spiser være ekstra godt? Tenker at i hverdagen er det faktisk greit å spise vanlig og nøkternt. Her til lands er brødskiver vanlig, og det er nå helt greit med vanlig, variert hverdagspålegg.

Anonymkode: ab0a8...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

så lenge hun bor hjemme fortsatt, skal jo du betale maten hennes

Anonymkode: 0cf75...eac

Det betyr ikke at hun skal velge hva som blir kjøpt. Hun kan velge blant det de voksne kjøper, alt i tillegg får hun kjøpe selv. Mange 17-åringer har jobb! 

Anonymkode: fb41e...ea4

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Herregud sier jeg bare.... mye å måtte krangle om. Bare godta å at noen mener noe annet enn dere kanskje? 

Anonymkode: 0e7a5...334

Litt lei av at visse brukere aldri klarer å omtale norsk kosthold med annet enn forakt, kanskje. Noen greier virkelig ikke å slippe taket i fraser som «tørt brød med svett gulost» når de kommenterer matpakker og brødmåltider. At de selv kun har erfaring med lav kvalitet er jo deres problem. 

Skrevet

uenig, hun er ikke myndig ennå

Så derfor skal hun velge hva som handles inn…???

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

så lenge hun bor hjemme fortsatt, skal jo du betale maten hennes

uenig, hun er ikke myndig ennå

Du er jo ikke helt navla. Ungen skal få mat hjemme, men hun har altså ikke rett på å få dyr ferdigmat hver dag av den grunn altså. Det er dessuten å gjøre henne en bjørnetjeneste. Hun får spise den maten som lages hjemme, som alle andre i familien. Ingen får eller kan spise  det de liker aller best hver dag. 

Anonymkode: 6d9c3...9f6

Skrevet

ok

Så du mener at alle barn skal få alt de vil på butikken uansett? 

Anonymkode: 5dbf8...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...