Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #26 Skrevet 4. juli 2022 Anonym bruker skrev (På 3.7.2022 den 13.59): Heldig vis kommer de fleste seg. Bare et lite innspill som ikke er så viktig. Å gå på veggen = å kjede seg voldsomt. Å møte veggen = å være utbredt. Anonymkode: 089e8...bf3 Ja, det ble visst en hybrid mellom å gå på en smell og å møte veggen. Som du selv sier: HELDIGVIS kommer de fleste seg 😉 Anonymkode: bfc8c...e9b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2022 #27 Skrevet 4. juli 2022 Det tar så utrolig lang tid, at det beste er å legge bort tanken på å nå målstreken og bli frisk igjen. Jeg møtte veggen for sju år siden. Jeg har vært "frisk" lenge, har jobbet fullt de siste fem årene, og nå er studerer jeg også 50% ved siden av full jobb. Men jeg er innimellom helt tom, som å møte veggen-light. Merker det på hjernetåke, og at jeg i perioder får dårlig hukommelse og mister oversikten i livet og jobben, i tillegg til total mangel på energi. For å unngå disse periodene må jeg være flink til å lytte til kroppen, finne balanse mellom arbeid og hvile, sortere og legge bort ting i stedet for å ha masse greier hengende over meg osv. Jeg opplevde aldri noen av disse symptomene før jeg møtte veggen. Mitt aller beste tips når du er der du er er å begynne med rutiner. I stedet for å bare sitte der og kjenne at du ikke foretar deg noe,- lag deg noen små og helt overkommelige mål. Jeg begynte med å stå opp til samme tid hver dag, drikke en god kopp kaffe mens jeg gjorde ingenting (ingen tv/mobil/multitasking), bare sitte helt stille og se ut av vinduet og drikke kaffe, og så gå ut og gå tur. De første ukene gikk jeg bare ti minutter, en liten runde ned til sjøen og opp igjen. Gjerne med en pause på brygga. Når jeg kjente lyst til å gå litt lengre gjorde jeg det, men det tok lang tid. Jeg hadde ikke flere mål for dagen enn å drikke den kaffekoppen og gå en liten tur i starten. Etter hvert, veldig sakte, utvidet jeg med noen "nyttige" ting også. Vaske en maskin med tøy, og henge den opp når den var ferdig. Slappe av mens maskinen gikk. osv. Jeg trodde aldri jeg skulle mestre å bli en travel trebarnsmor som balanserer jobb, barn, mann, hus, fritid osv igjen. Men det gikk, når jeg gav det tid... Hvis du ikke orker å forholde deg til handling, middag, klesvask osv. Prøv å gjøre det så enkelt som mulig. Matkasse og/eller Oda (varer levert på døren). Legg bort tanken på ting du "burde", og konsentrer deg om å gjøre hyggelige ting som gir deg påfyll av energi. Om det er å ligge på sofaen og se en hel serie med Netflix så gjør det med god samvittighet. Om det er å få besøk av en venninne og skravle en kveld, gjør det. Har du mann eller andre gode støttespillere rundt deg? Vær ærlig om hvordan du har det, og be om hjelp til å avlaste deg i en periode til du blir bedre... Anonymkode: 84095...ee7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå