Gå til innhold

Folk som inviterer seg selv på ferie!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er hyggelig at andre vil komme, men jeg syns det er litt upassende når det er på et feriested? Jeg har jo et par venninner som kan gjøre det, men vi er så nære at det spiller ingen rolle om jeg er her eller der. Jeg blir jo litt betenksom om det er meg eller stedet de vil besøke. Det kan selvsagt være begge deler, men ja. Et feriested er jo litt spesielt. Jeg er veldig glad i barn, så hadde lyst til å si at de kunne komme alene 😂 Jeg liker barn som løper rundt og spiser boller og drikker saft før de stuper i seng etter en dag med bading og lek her. Så hadde de bare spurt om barnepass... 🙂 og så tenkte jeg at kanskje de barna trengte noen dager her, så samvittigheten meldte seg ja. Men de voksne. Jeg vet ikke, for jeg vil ikke sitte oppe utover natten med masse prat og vin osv akkurat nå. Jeg vil nyte stillheten alene etter en dag med mange gjøremål. Ikke så lett dette, men jeg blir i tvil. 

Anonymkode: 3ce73...4e5

Er det noe rarere om vi spør om å få komme til venner på feriestedet enn at de spør om å få bo hos oss hjemme?

Anonymkode: 1c126...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

De er ikke familie. Da hadde det vært greit. Dette er venner som jeg har kjent en stund. Jeg har ikke lagt ut bilder og statuser mer enn et par ganger heller, og det ene var om uværet her, og det andre om at jeg koste meg alene med å male. Så rart at de bare tenker at det er passende. Hadde jeg lagt ut noe om at jeg var alene og savnet selskap hadde jeg jo skjønt det. Da jeg sa at "nei, det passer ikke nå", så svarte de at neivel da så, og sur emoij, og at de tenkte det ville vært koselig. 

Jeg syns det er litt frekt. 

De mente nok bare at det var synd det ikke passet. Det er så mye lettere å tolke noe som surert eller negativt på meldinger enn når man prater sammen med at man skal bære veldig forsiktig med å tolke noe som helst av følelser inn i somme meldinger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De får leie et av anneksene da om de ønsker å være der

Anonymkode: 9b4a7...ab9

De er nok utleid ut sesongen, og vi leier helst ikke ut til venner osv. Da blir det til at vi uansett er mye sammen, for jeg er her stort sett hele sommeren. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg inviterer meg selv gjerne til folk. Men ikke over flere dager. Bare en kaffe eller noe om jeg føler for en kjøretur eller er i området. 
Men man inviterer ikke seg selv på besøk til noen over flere dager. I alle fall ikke om man planlegger å bruke den tvungne verten til barnevakt. Jeg hadde rett og slett droppet sånne «venner». Utnyttelse trenger vi ikke.

Anonymkode: e3c6d...78e

Det har hendt at noen sier de er eller skal til området, og da er det ikke noe problem om de vil stikke innom før de drar hjem eller videre. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er du ikke med mann og barn i ferien? Det høres ut som du velger å være mye alene på hytta?

hva med å svare at aneksene ledig for leie da og da og koster kr x. Veldig hyggelig om dere har lyst å leie et! Til nye bekjenter og venner som ikke er veldig nære, ville jeg latt som om jeg trodde de ville leie ikke invitere seg selv på gratis ferie.

Anonymkode: 8223e...5b7

Ikke at det har noe med saken å gjøre som også en annen her påpeker, men det frister meg ikke å dra rundt i utlandet i fire uker. Jeg trives godt i mitt eget selskap, og jeg er heller ikke så glad i høye temperaturer. Her ved sjøen blåser det gjerne litt, og det er bare å hoppe i vannet når det blir for varmt. Anneksene er utleid til oktober.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er det noe rarere om vi spør om å få komme til venner på feriestedet enn at de spør om å få bo hos oss hjemme?

Nei, det er vel ikke det. Jeg opplever bare ikke at noen inviterer seg hjem til oss for å bli noen dager.

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

De mente nok bare at det var synd det ikke passet. Det er så mye lettere å tolke noe som surert eller negativt på meldinger enn når man prater sammen med at man skal bære veldig forsiktig med å tolke noe som helst av følelser inn i somme meldinger.

Ja antagelig. 

Skrevet

Du sier jo bare nei og ja ettersom du ønsker det. 

Anonymkode: f872b...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...