Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg er alene i sommerhuset vårt fordi mann og barn er på reise i utlandet. Jeg er ofte her alene i helger også, og alle vet at da maler jeg, ordner med anneksene vi leier ut, og gjør litt forefallende jobb og syr forskjellige ting som nye gardiner til anneks og maler og pusser opp møbler osv. Jeg storkoser meg alene her, og får gjort så mye kreativt og også nødvendige ting. Vi er flere søsken som eier dette huset sammen, og dette er det jeg bidrar med, mens de andre gjør annet. Det er jeg som er her mest fordi jeg foretrekker dette stedet før alt annet. Noen helger ber jeg venninner og venner, og jeg kjøper inn mat og har alltid det som trengs, men de tar også gjerne med mat og drikke. Det er superhyggelig med disse helgene, men i år har jeg kun invitert tre helger. Jeg har mye å gjøre selv om det mest er maling og annet kreativt nå. Så begynner noen å spørre om de kan komme en helg, eller noen dager.... I går sa jeg nei til et par med to barn. De ville bli "noen dager". I dag og i kveld har jeg sagt nei til et par venninner, en med kjæreste jeg aldri har møtt. Alle disse er relativt nye bekjentskaper, og jeg blir litt ambilavent til dem nå. Er det normalt at folk inviterer seg selv sånn? De ble ikke sure av avslag, men tydelig skuffet. Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Ja, det er jo hyggelig at de vil være sammen med deg, men det er helt greit å si nei. Anonymkode: 1c126...f59
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Nei, det må da være greit å si nei en gang i blant. Ikke ha dårlig samvittighet. Anonymkode: b738d...f78
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Jeg ville aldri bedt meg selv til noen eller spurt om å få komme. Gjør folk det? Anonymkode: 3e8f2...8df
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville aldri bedt meg selv til noen eller spurt om å få komme. Gjør folk det? Anonymkode: 3e8f2...8df Definitivt. Jeg bor i en by mange ønsker å reise til, og jeg får mange spørsmål om besøk. Anonymkode: e8da6...2c6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Det er hyggelig at andre vil komme, men jeg syns det er litt upassende når det er på et feriested? Jeg har jo et par venninner som kan gjøre det, men vi er så nære at det spiller ingen rolle om jeg er her eller der. Jeg blir jo litt betenksom om det er meg eller stedet de vil besøke. Det kan selvsagt være begge deler, men ja. Et feriested er jo litt spesielt. Jeg er veldig glad i barn, så hadde lyst til å si at de kunne komme alene 😂 Jeg liker barn som løper rundt og spiser boller og drikker saft før de stuper i seng etter en dag med bading og lek her. Så hadde de bare spurt om barnepass... 🙂 og så tenkte jeg at kanskje de barna trengte noen dager her, så samvittigheten meldte seg ja. Men de voksne. Jeg vet ikke, for jeg vil ikke sitte oppe utover natten med masse prat og vin osv akkurat nå. Jeg vil nyte stillheten alene etter en dag med mange gjøremål. Ikke så lett dette, men jeg blir i tvil. Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er hyggelig at andre vil komme, men jeg syns det er litt upassende når det er på et feriested? Jeg har jo et par venninner som kan gjøre det, men vi er så nære at det spiller ingen rolle om jeg er her eller der. Jeg blir jo litt betenksom om det er meg eller stedet de vil besøke. Det kan selvsagt være begge deler, men ja. Et feriested er jo litt spesielt. Jeg er veldig glad i barn, så hadde lyst til å si at de kunne komme alene 😂 Jeg liker barn som løper rundt og spiser boller og drikker saft før de stuper i seng etter en dag med bading og lek her. Så hadde de bare spurt om barnepass... 🙂 og så tenkte jeg at kanskje de barna trengte noen dager her, så samvittigheten meldte seg ja. Men de voksne. Jeg vet ikke, for jeg vil ikke sitte oppe utover natten med masse prat og vin osv akkurat nå. Jeg vil nyte stillheten alene etter en dag med mange gjøremål. Ikke så lett dette, men jeg blir i tvil. Anonymkode: 3ce73...4e5 HI Anonymkode: 3ce73...4e5
Tekla123 Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Jeg mener det er lov å spørre, men man må tåle å få "nei".
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Definitivt. Jeg bor i en by mange ønsker å reise til, og jeg får mange spørsmål om besøk. Anonymkode: e8da6...2c6 Hvordan forholder du deg til det da? Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Det er ikke normalt i mitt hode. De som har spurt er familie som bor langt unna, så de spør om det passer de kommer på besøk da og da. Så om jeg er på hytta eller hjemme varierer, men de kommer dit jeg er. Jeg foretrekker at vi er på hytta for det blitt trangt hjemme og hytta er nære. Selv om arealet hjemme ikke er så mye mindre, så har vi flere steder å være iforhold til her. Større uteområde osv. Meningen andre som spør om å være hos meg på hytta. Flere som spør om de kan komme på besøk, men ikke overnatting. Nå er hytta næe der vi bor så dagsbesøk er ikke ett problem. Anonymkode: bfeae...7ac
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke normalt i mitt hode. De som har spurt er familie som bor langt unna, så de spør om det passer de kommer på besøk da og da. Så om jeg er på hytta eller hjemme varierer, men de kommer dit jeg er. Jeg foretrekker at vi er på hytta for det blitt trangt hjemme og hytta er nære. Selv om arealet hjemme ikke er så mye mindre, så har vi flere steder å være iforhold til her. Større uteområde osv. Meningen andre som spør om å være hos meg på hytta. Flere som spør om de kan komme på besøk, men ikke overnatting. Nå er hytta næe der vi bor så dagsbesøk er ikke ett problem. Anonymkode: bfeae...7ac Nå har jeg nevøer og nieser som spør, og det er helt i orden så klart. De har jo foreldre som er medeiere selv om jeg er her alene, men det er uansett bare hyggelig. De holder på med sitt og så lager jeg mat til dem og spiller brettspill og drar ut med båt. Ikke noe stress det. Hvis annen familie vil, så er det også bare hyggelig. Dette er jo venner, eller bekjente, og det blir noe annet iom at det krever jo mer. Jeg vil jo være en hyggelig og tilsredeværende vertinne, og jeg har ikke så lyst til det nå. Jeg elsker disse stille kveldene og nettene alene jeg. Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hvordan forholder du deg til det da? Anonymkode: 3ce73...4e5 Jeg sier nei til de aller fleste. Har ikke dårlig samvittighet for det. Anonymkode: e8da6...2c6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg sier nei til de aller fleste. Har ikke dårlig samvittighet for det. Anonymkode: e8da6...2c6 Ok, jeg skjønner det godt. Anonymkode: 3ce73...4e5
Sommerkroppen 2029 Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er alene i sommerhuset vårt fordi mann og barn er på reise i utlandet. Jeg er ofte her alene i helger også, og alle vet at da maler jeg, ordner med anneksene vi leier ut, og gjør litt forefallende jobb og syr forskjellige ting som nye gardiner til anneks og maler og pusser opp møbler osv. Jeg storkoser meg alene her, og får gjort så mye kreativt og også nødvendige ting. Vi er flere søsken som eier dette huset sammen, og dette er det jeg bidrar med, mens de andre gjør annet. Det er jeg som er her mest fordi jeg foretrekker dette stedet før alt annet. Noen helger ber jeg venninner og venner, og jeg kjøper inn mat og har alltid det som trengs, men de tar også gjerne med mat og drikke. Det er superhyggelig med disse helgene, men i år har jeg kun invitert tre helger. Jeg har mye å gjøre selv om det mest er maling og annet kreativt nå. Så begynner noen å spørre om de kan komme en helg, eller noen dager.... I går sa jeg nei til et par med to barn. De ville bli "noen dager". I dag og i kveld har jeg sagt nei til et par venninner, en med kjæreste jeg aldri har møtt. Alle disse er relativt nye bekjentskaper, og jeg blir litt ambilavent til dem nå. Er det normalt at folk inviterer seg selv sånn? De ble ikke sure av avslag, men tydelig skuffet. Anonymkode: 3ce73...4e5 Det kan virke som de er godt vant. At de er blitt invitert med flere ganger før, og anser det som en slags gratis ferie. Det er frekt å be seg selv sånn. Kunne aldri falt meg inn å spørre om noe sånt! Du er alene uten mann og barn, og så ber familier seg selv på flere dagers besøk? Det er superfrekt!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (11 minutter siden): Det kan virke som de er godt vant. At de er blitt invitert med flere ganger før, og anser det som en slags gratis ferie. Det er frekt å be seg selv sånn. Kunne aldri falt meg inn å spørre om noe sånt! Du er alene uten mann og barn, og så ber familier seg selv på flere dagers besøk? Det er superfrekt! De er ikke familie. Da hadde det vært greit. Dette er venner som jeg har kjent en stund. Jeg har ikke lagt ut bilder og statuser mer enn et par ganger heller, og det ene var om uværet her, og det andre om at jeg koste meg alene med å male. Så rart at de bare tenker at det er passende. Hadde jeg lagt ut noe om at jeg var alene og savnet selskap hadde jeg jo skjønt det. Da jeg sa at "nei, det passer ikke nå", så svarte de at neivel da så, og sur emoij, og at de tenkte det ville vært koselig. Jeg syns det er litt frekt. Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De er ikke familie. Da hadde det vært greit. Dette er venner som jeg har kjent en stund. Jeg har ikke lagt ut bilder og statuser mer enn et par ganger heller, og det ene var om uværet her, og det andre om at jeg koste meg alene med å male. Så rart at de bare tenker at det er passende. Hadde jeg lagt ut noe om at jeg var alene og savnet selskap hadde jeg jo skjønt det. Da jeg sa at "nei, det passer ikke nå", så svarte de at neivel da så, og sur emoij, og at de tenkte det ville vært koselig. Jeg syns det er litt frekt. Anonymkode: 3ce73...4e5 For et frekt svar, sur emoji, omg 😆 Anonymkode: 030a3...4ce
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #17 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): For et frekt svar, sur emoji, omg 😆 Anonymkode: 030a3...4ce Ja...litt frekt eller klandrende? Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #18 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja...litt frekt eller klandrende? Anonymkode: 3ce73...4e5 Legger kanskje litt for mye i det? Anonymkode: 84771...741
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #19 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Legger kanskje litt for mye i det? Anonymkode: 84771...741 Mulig det... Anonymkode: 3ce73...4e5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 De får leie et av anneksene da om de ønsker å være der Anonymkode: 9b4a7...ab9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #21 Skrevet 2. juli 2022 Jeg inviterer meg selv gjerne til folk. Men ikke over flere dager. Bare en kaffe eller noe om jeg føler for en kjøretur eller er i området. Men man inviterer ikke seg selv på besøk til noen over flere dager. I alle fall ikke om man planlegger å bruke den tvungne verten til barnevakt. Jeg hadde rett og slett droppet sånne «venner». Utnyttelse trenger vi ikke. Anonymkode: e3c6d...78e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #22 Skrevet 2. juli 2022 Hvorfor er du ikke med mann og barn i ferien? Det høres ut som du velger å være mye alene på hytta? hva med å svare at aneksene ledig for leie da og da og koster kr x. Veldig hyggelig om dere har lyst å leie et! Til nye bekjenter og venner som ikke er veldig nære, ville jeg latt som om jeg trodde de ville leie ikke invitere seg selv på gratis ferie. Anonymkode: 8223e...5b7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #23 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): De er ikke familie. Da hadde det vært greit. Dette er venner som jeg har kjent en stund. Jeg har ikke lagt ut bilder og statuser mer enn et par ganger heller, og det ene var om uværet her, og det andre om at jeg koste meg alene med å male. Så rart at de bare tenker at det er passende. Hadde jeg lagt ut noe om at jeg var alene og savnet selskap hadde jeg jo skjønt det. Da jeg sa at "nei, det passer ikke nå", så svarte de at neivel da så, og sur emoij, og at de tenkte det ville vært koselig. Jeg syns det er litt frekt. Anonymkode: 3ce73...4e5 De er frekkere enn flatlusa og du skal overhodet ikke ha dårlig samvittighet! Anonymkode: 33dd5...530
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #24 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): De er ikke familie. Da hadde det vært greit. Dette er venner som jeg har kjent en stund. Jeg har ikke lagt ut bilder og statuser mer enn et par ganger heller, og det ene var om uværet her, og det andre om at jeg koste meg alene med å male. Så rart at de bare tenker at det er passende. Hadde jeg lagt ut noe om at jeg var alene og savnet selskap hadde jeg jo skjønt det. Da jeg sa at "nei, det passer ikke nå", så svarte de at neivel da så, og sur emoij, og at de tenkte det ville vært koselig. Jeg syns det er litt frekt. Anonymkode: 3ce73...4e5 Fy fader, for et frekt svar!!! Du er absolutt IKKE frekk!!! Anonymkode: 18295...05a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #25 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du ikke med mann og barn i ferien? Det høres ut som du velger å være mye alene på hytta? Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Anonymkode: 030a3...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå