Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Er det dumt å ta skrubb når man har blitt brun, fått farge? Jeg føler fargen blir borte om jeg skrubber meg 🙈 Tar jeg feil? Anonymkode: ad18f...e04
tante grusom master of law Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Er det dumt å ta skrubb når man har blitt brun, fått farge? Jeg føler fargen blir borte om jeg skrubber meg 🙈 Tar jeg feil? Anonymkode: ad18f...e04 Du tar feil. Fargen sitter ikke i det øverste hudlaget og døde hudcellene som skrubbes vekk. Fargen sitter dypere. Dette er selvsagt annerledes hvis du har farget det øverste hudlaget med brun uten sol.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 tante grusom master of law skrev (Akkurat nå): Du tar feil. Fargen sitter ikke i det øverste hudlaget og døde hudcellene som skrubbes vekk. Fargen sitter dypere. Dette er selvsagt annerledes hvis du har farget det øverste hudlaget med brun uten sol. Så da kan jeg skrubbe med god samvittighet 😅 Takk for oppklaringen 👍 Anonymkode: ad18f...e04
tante grusom master of law Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Så da kan jeg skrubbe med god samvittighet 😅 Takk for oppklaringen 👍 Anonymkode: ad18f...e04 Jepp! Skrubbing er bare fint, og gir også en friskere brunfarge når man får vekk de grå og gustne døde hudcellene.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Det er farge i de døde hudcellene på toppen også da, vi avgir jo døde hudceller hele tiden og har du farge vil jo disse også dø etterhvert som nye kommer til under... Men én skrubbet hud blir jevnere brun og brunfargen sittet lenger, så jeg ville skrubbet og vært mer i solen Anonymkode: 5fb72...233
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 tante grusom master of law skrev (18 minutter siden): Jepp! Skrubbing er bare fint, og gir også en friskere brunfarge når man får vekk de grå og gustne døde hudcellene. Sier du det, dette visste jeg ikke. Takk takk ☺️☺️ Hvor ofte skal man skrubbe seg? Hva er vanlig, 1-2 ganger i uken? Eller mer? Har også lagt merke til at jeg har det man kaller «chicken legs» 😪 Den dagen jeg barberer leggene er det fint, neste dag så ser man alle de «hullene» eller «prikkene» og jeg hater det. Skjønner ikke hvordan jeg fikk det. Og selv om leggene er brune så syns det fortsatt. Har hørt at man bør skrubbe leggene før barbering da det kan hjelpe på, men… Angrer så fært at jeg i det hele tatt begynte å barbere leggene da jeg var ung, for jeg har veldig lyse hår og de synes nesten ikke. Barbering gjør alt verre 😖 Anonymkode: ad18f...e04
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sier du det, dette visste jeg ikke. Takk takk ☺️☺️ Hvor ofte skal man skrubbe seg? Hva er vanlig, 1-2 ganger i uken? Eller mer? Har også lagt merke til at jeg har det man kaller «chicken legs» 😪 Den dagen jeg barberer leggene er det fint, neste dag så ser man alle de «hullene» eller «prikkene» og jeg hater det. Skjønner ikke hvordan jeg fikk det. Og selv om leggene er brune så syns det fortsatt. Har hørt at man bør skrubbe leggene før barbering da det kan hjelpe på, men… Angrer så fært at jeg i det hele tatt begynte å barbere leggene da jeg var ung, for jeg har veldig lyse hår og de synes nesten ikke. Barbering gjør alt verre 😖 Anonymkode: ad18f...e04 Det er da bare å la det gro ut igjen det... Om du ikke vil ha de avkuttede stubbene på toppen av hvert hår bruker du hårfjerningskrem eller voks før du "gror langt" Anonymkode: 5fb72...233
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er da bare å la det gro ut igjen det... Om du ikke vil ha de avkuttede stubbene på toppen av hvert hår bruker du hårfjerningskrem eller voks før du "gror langt" Anonymkode: 5fb72...233 Men de er jo mørke 🤷♀️ Anonymkode: ad18f...e04
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men de er jo mørke 🤷♀️ Anonymkode: ad18f...e04 Men da har du ikke lyse hår da... Det er ikke barberingen som har endret farge på behåringen din. Vi er mange som har litt endret pigment med årene, og fargen på håret kan endre ganske betydelig fra barn til ungdom og voksen. Men at du har barbert leggene er ikke årsaken til at hårene har endret farge altså. Hårene blir litt bleket av solen da, så neste år får du ha hårete legger når du begynner sole deg på våren og se hvor bleke de blir av solen. Anonymkode: 5fb72...233
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men da har du ikke lyse hår da... Det er ikke barberingen som har endret farge på behåringen din. Vi er mange som har litt endret pigment med årene, og fargen på håret kan endre ganske betydelig fra barn til ungdom og voksen. Men at du har barbert leggene er ikke årsaken til at hårene har endret farge altså. Hårene blir litt bleket av solen da, så neste år får du ha hårete legger når du begynner sole deg på våren og se hvor bleke de blir av solen. Anonymkode: 5fb72...233 Fra første gangen jeg begynte å barbere leggene, så barberte jeg bare fra knærne og ned og ikke over. Over knærne er hårene lyse. Så jeg skjønner ikke? Anonymkode: ad18f...e04
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Fra første gangen jeg begynte å barbere leggene, så barberte jeg bare fra knærne og ned og ikke over. Over knærne er hårene lyse. Så jeg skjønner ikke? Anonymkode: ad18f...e04 Da jeg begynte å barbere leggene hadde jeg mørke hår på leggene og lyst over og jeg barberte kun fra knærne og med. Nå barberer jeg ofte lårene også, men hårene er fortsatt lyse på lårene. Barbering gjør ikke hårene mørkere. Anonymkode: bee46...2ae
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #12 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Da jeg begynte å barbere leggene hadde jeg mørke hår på leggene og lyst over og jeg barberte kun fra knærne og med. Nå barberer jeg ofte lårene også, men hårene er fortsatt lyse på lårene. Barbering gjør ikke hårene mørkere. Anonymkode: bee46...2ae Jeg hadde ikke mørke men lyse, som over knærne. Husker venninnene mine sa du trenger ikke barbere deg når du er så lys. Anonymkode: ad18f...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå