Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Tror dere det, eller tenker dere krigen vil passere? Hva forteller dere barna deres når de spør? Vet ikke helt selv hvordan jeg skal svare eller hvordan jeg skal planlegge noe fremover. Ikke i form av å møte på arbeid eller slik, men i form av investeringer (påbygg, samt noe oppussing) etc. Samtidig som jeg ikke ønsker å sette livet på vent, ønsker jeg heller ikke å havne i et økonomisk uføre på toppen av psykiske belastninger knyttet til en verdenskrig. Anonymkode: 52d0c...8df
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Vi lever på ingen måte utifra tanke om verdenskrig. Skulle det skje så skjer det og det er ingenting vi forbereder oss på. Tror heller ikke at det blir en realitet. Det samme forteller vi barna. Orker ikke leve livet i frykt og redsel.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Jeg tenker att vi må leve livet menst vi kan, man vet aldri når vår siste dag her på jorden er her! Uansett hva vi dør av. Jeg planlegger ivertfall mitt liv fremmover og ikke på tenk og hva om om atte og hvist att. Anonymkode: f42d9...955
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Nei, ukrainakrigen er ingen verdenskrig. Selv om mange land er involvert foregår all kriging i et land. Kampen mot klimaendringene derimot kan sees på som en verdenskrig. Anonymkode: 53646...08f
Luksusdyret Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 Jeg gidder ikke å la bekymringene overstyre hverdagen. Alle kan dø når som helst av alt mulig rart. Derfor lever vår familie ved å sette pris på hverdagen og få mest mulig ut av livet mens vi lever. Det som skjer vil skje uansett om jeg bekymrer meg eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tror dere det, eller tenker dere krigen vil passere? Hva forteller dere barna deres når de spør? Vet ikke helt selv hvordan jeg skal svare eller hvordan jeg skal planlegge noe fremover. Ikke i form av å møte på arbeid eller slik, men i form av investeringer (påbygg, samt noe oppussing) etc. Samtidig som jeg ikke ønsker å sette livet på vent, ønsker jeg heller ikke å havne i et økonomisk uføre på toppen av psykiske belastninger knyttet til en verdenskrig. Anonymkode: 52d0c...8df Dette vet du svaret på selv om du ser på nyheter som andre voksne folk. Anonymkode: 09909...9c9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 I følge ukrainerne har tredje verdenskrig begynt. Eneste måten å vinne den er å støtte Ukrainas kamp mot nazisten Putin. https://www.independent.co.uk/tv/news/ukraine-russia-ww3-uk-europe-b2113032.html Anonymkode: b07f7...04d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 Du må ta alle utspill fra begge kanter med en klype salt altså! Når livet føles uoversiktlig, da er det kun en ting å gjøre. Hva har du kontroll på og hva har du ikke kontroll på? Kan du styre om denne krigen eskalerer eller ikke? Nei! Kan du styre om hverdagen deres skal preges av andres utspill og handlinger? Ja! Jeg nekter å la noen gale mennesker definere min hverdag, jeg vet jeg har dagen i dag, øyeblikket her og nå. Der har jeg styringsrett, ingen andre. Akkurat som brannøvelse i huset, med avtalt oppmøtested og alt det der, har vi en viss beredskap hvis noe er nede til myndighetene får stablet på plass nødhjelp. Der stopper min beredskapsplan. Alt annet kan du i grunnen ikke forberede deg på, da blir du smårar og mister øyeblikkene du faktisk har her og nå. Anonymkode: f7193...eae
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette vet du svaret på selv om du ser på nyheter som andre voksne folk. Anonymkode: 09909...9c9 Jeg ser nyheter "som andre voksne folk", men synes fortsatt hele situasjonen er absurd og vanskelig å forholde meg til. Har hele livet hatt lett angst, noe som selvsagt ikke gjør situasjonen enklere å forholde seg til. Så nei, jeg vet ikke svaret. Jeg spør hva dere andre tenker. Hva tenker du? Eller hvordan er det, er ww3 i gang? Siden du vet det, mener jeg? Anonymkode: 52d0c...8df
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Det var enda større sannsynlighet for tredje verdenskrig etter 11. september 2001, for å si det sånn. Anonymkode: 55f0c...d4f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 3. verdenskrig har ikke startet, men det ser skummelt ut. Ingen vet hvilke planer Putin og hans venner har. Det forbauser meg ikke om han har større mål enn Ukraina. Samtidig, lever jeg som vanlig, jeg kan ikke la dette ødelegge livet for meg og min familie. Anonymkode: 32a7d...e7a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): 3. verdenskrig har ikke startet, men det ser skummelt ut. Ingen vet hvilke planer Putin og hans venner har. Det forbauser meg ikke om han har større mål enn Ukraina. Samtidig, lever jeg som vanlig, jeg kan ikke la dette ødelegge livet for meg og min familie. Anonymkode: 32a7d...e7a Norge er vel neste, antar jeg, når han er ferdig med Ukraina... Anonymkode: 55f0c...d4f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Norge er vel neste, antar jeg, når han er ferdig med Ukraina... Anonymkode: 55f0c...d4f Ulogisk tankegang. Hvis tanken hans er å gjenopprette tidligere Sovjetunion, så er det mest logiske at han går videre til neste eks-sovjetland. Norge har aldri vært i krig med Russland/Sovjetunionen, og er ikke et logisk mål for Putin. Anonymkode: 3ea10...6b9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Norge er vel neste, antar jeg, når han er ferdig med Ukraina... Anonymkode: 55f0c...d4f Han kommer ikke til å legge seg ut med Nato med det første, når det er bedre og nyttigere bytter for han. Anonymkode: 4e2b3...632
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 Nei, dette er (foreløpig) ikke 3. verdenskrig. Men skulle Putin sette fot i et NATO-land, så kan en verdenskrig bryte ut. Det er nok mye mer sannsynlig at Putin heller vil forsøke seg på en annen tidligere sovjet-stat. Det er ufattelig tragisk for svært store deler av Ukrainas befolkning, men jeg (vi) kan likevel ikke slutte å leve våre liv. Anonymkode: 47b4d...432
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Norge er vel neste, antar jeg, når han er ferdig med Ukraina... Anonymkode: 55f0c...d4f Du følger i hvert fall ikke med... Hvor får du det fra?? Anonymkode: 09909...9c9
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ulogisk tankegang. Hvis tanken hans er å gjenopprette tidligere Sovjetunion, så er det mest logiske at han går videre til neste eks-sovjetland. Norge har aldri vært i krig med Russland/Sovjetunionen, og er ikke et logisk mål for Putin. Anonymkode: 3ea10...6b9 Der er Litauen langt mer logisk. Han har allerede et Casus Belli mot Litauen, i og med at Litauen fikk sin frihet mot deres garanti for at bevegelsen mellom Belarus og Kaliningrad fikk skje fritt. https://www.bbc.com/news/world-europe-61878929 Anonymkode: b07f7...04d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det var enda større sannsynlighet for tredje verdenskrig etter 11. september 2001, for å si det sånn. Anonymkode: 55f0c...d4f Lite sannsynlig. 2001 var islamsk ekstremisme og terrorisme, ikke en ledende verdensmakt som trakk i trådene. Anonym bruker skrev (1 time siden): Norge er vel neste, antar jeg, når han er ferdig med Ukraina... Anonymkode: 55f0c...d4f Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du følger i hvert fall ikke med... Hvor får du det fra?? Anonymkode: 09909...9c9 Vedkommende prøver nok å skremme meg opp. Jeg tror heller ikke Norge er et nært forestående mål. Er nok det fjerde rike som ønskes oppnås, og en naturlig strategi vil være gamle sovjet i første omgang. Derimot er det flere ustabile aktører involvert. Se hvordan Kina og Russland viser muskler i havet utenfor Japan f.eks. Det er disse momentene som gjør meg nervøs disse dager. Isolert sett er jeg ikke redd for russisk invasjon, det er mer et ustabilt verdensbilde generelt som skaper en generell uro over det hele og som lett kan eskalere dess flere aktører som involverer seg på ulike måter. Anonymkode: 52d0c...8df
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #20 Skrevet 2. juli 2022 Hvis Putin skulle invadere alle tidligere Sovjet-land og gjenopprette Sovjetunionen så hadde det i såfall blitt 4. verdenskrig, ikke 3. For 3. verdenskrig var USA og Vestens 10 år lange kamp mot terrorgruppen al-Qaida. 3. verdenskrig startet den 11. september 2001 etter terrorangrepet på tvillingtårnene, og endte den 2. mai 2011 da de endelig fikk terminert Osama bin Laden. Anonymkode: 55f0c...d4f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #21 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvis Putin skulle invadere alle tidligere Sovjet-land og gjenopprette Sovjetunionen så hadde det i såfall blitt 4. verdenskrig, ikke 3. For 3. verdenskrig var USA og Vestens 10 år lange kamp mot terrorgruppen al-Qaida. 3. verdenskrig startet den 11. september 2001 etter terrorangrepet på tvillingtårnene, og endte den 2. mai 2011 da de endelig fikk terminert Osama bin Laden. Anonymkode: 55f0c...d4f Ehh nei. Anonymkode: 4e2b3...632
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #22 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ehh nei. Anonymkode: 4e2b3...632 Fordi alt USA gjør er fint og flott og nusselig? Anonymkode: 3ea10...6b9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #23 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Fordi alt USA gjør er fint og flott og nusselig? Anonymkode: 3ea10...6b9 ??????????? Anonymkode: 4e2b3...632
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2022 #24 Skrevet 2. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Fordi alt USA gjør er fint og flott og nusselig? Anonymkode: 3ea10...6b9 Nei, men poenget med en verdens-krig er at hele verden er involvert. Krigen i Afghanistan var en liten lokal krig. Anonymkode: b07f7...04d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2022 #25 Skrevet 3. juli 2022 On 7/1/2022 at 9:19 AM, Anonym bruker said: Tror dere det, eller tenker dere krigen vil passere? Hva forteller dere barna deres når de spør? Vet ikke helt selv hvordan jeg skal svare eller hvordan jeg skal planlegge noe fremover. Ikke i form av å møte på arbeid eller slik, men i form av investeringer (påbygg, samt noe oppussing) etc. Samtidig som jeg ikke ønsker å sette livet på vent, ønsker jeg heller ikke å havne i et økonomisk uføre på toppen av psykiske belastninger knyttet til en verdenskrig. Anonymkode: 52d0c...8df Nei Anonymkode: e144a...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå