Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #1 Skrevet 1. juli 2022 Jeg elsker å spise fisk. Særlig ovnsbakt torsk, nam! Og den aller beste fisken fisker man selv. En ivrig fisker som jeg er så tok jeg meg en liten tur innom fiskersiden.no som er et fiskerelatert internettforum. Det fant jeg et innlegg som er skrevet på så brei sognedialekt at jeg ikke skjønner en dritt av hva det står. https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/topic/79353-fiskjurtorrgjun-der-tyle-gaok/ Jeg har alltid visst at sognemål kan være vanskelig, men dette her, uff! Jeg lurer på om dette faktisk er en ekte dialekt eller om det bare er en trolletråd skrevet på ren tulledialekt av en østlending som kjeder seg. Anonymkode: 4c082...8fe
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #2 Skrevet 1. juli 2022 Hai. Eg e ain gut pao 19 aor. Eg kaome frao ai liti fjedlbygd i Saogndal. Eg he ait liti sporraismaol = Hei. Jeg er en gutt på 19 år. Jeg kommer fra en liten fjellbygd i Sogndal. Jeg har et lite spørsmål Ka mao eg gjera faor = Hva må jeg gjøre for Dette var alt jeg klarte å tyde. Mye av det andre kunne like gjerne vært gresk. Jeg har bodd halve livet rett ved Sogndal... Mye av det jeg klarte å tyde ser ut som ekte sogning, men noe av det er jeg ganske sikker på er feil. Men uansett, ingen skriver sånn. Dette er gjort med vilje for at folk ikke skal forstå. Anonymkode: fc3f0...b21
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #3 Skrevet 1. juli 2022 Dette er jo bare parodi. Saogndal?? Anonymkode: 7fde4...b07
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 Bor rett ved Sogndal. Litt av dette er skrevet på dialekt, men noe er skrevet litt «ut av det blå» 😅 Anonymkode: f055b...b4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå