Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har en venninne med veldig dårlig råd, men hun klarer seg akkurat. Hun er veldig glad i ulike smoothies og det er på den måten hun får i seg det meste av næring også. Hun elsker å eksperimentere med grønnsaker, frukt, urter og gud vet hva. Ellers spiser hun middag hver dag, men da helst linsesuppe og pizza ( fordi hun lager selv billig) Nå har maskinen hennes gått i stykker, og det er ikke snakk om at hun har råd til en ny smoothiemaskin. Jeg vil kjøpe en til henne av god kvalitet. Men! Hun trenger jo penger også, så la oss si jeg gir henne penger, men at smoothiemaskinen koster kanskje halvparten. Jeg vet veldig godt at hun vil bli glad for den, men burde jeg gi penger isteden? Siden det er den måten hun liker grønnsaker på, og ikke spiser det ellers...så er det jo viktig at hun får i seg. Men har jeg rett til å tenke sånn? Jeg er jo ikke moren hennes. Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Merkelig innlegg. Det er vel aldri egoistisk å gi en gave? Gi hva faen du vil. Anonymkode: ca17a...aa4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Merkelig innlegg. Det er vel aldri egoistisk å gi en gave? Gi hva faen du vil. Anonymkode: ca17a...aa4 Selvfølgelig kan det være egoistisk. Det skal jo liksom være noe mottager vil ha, og ikke hva en tenker de trenger. Kanskje? Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig kan det være egoistisk. Det skal jo liksom være noe mottager vil ha, og ikke hva en tenker de trenger. Kanskje? Anonymkode: 2026e...52c Ja, for hun kommer til å bli blodig fornærma over å få en kjøkkenmaskin hun bruker daglig? 🙄 Anonymkode: ca17a...aa4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Jeg er i omtrent samme situasjon som din venninne (men jeg vet jeg ikke er din venninne, for ingen vet at min maskin er gått istykker). Jeg hadde blitt jublende glad for en slik maskin, spesielt om den er kraftig nok til å ta isbiter og også lage mandelsmør. Jeg bruker å lage en del mandelsmør når mandler er på tilbud, og savner virkelig å kunne gjøre det. Hvis jeg hadde fått penger i gave så har jeg mye annet jeg trenger, så en smoothiesmaskin hadde kanskje ikke blitt prioritert - selv om jeg ser at for meg er den egentlig veldig viktig for å få i meg nok/riktig mat for min helse. Så jeg sier gå for en god blender Anonymkode: c154c...00e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Merkelig innlegg. Det er vel aldri egoistisk å gi en gave? Gi hva faen du vil. Anonymkode: ca17a...aa4 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ja, for hun kommer til å bli blodig fornærma over å få en kjøkkenmaskin hun bruker daglig? 🙄 Anonymkode: ca17a...aa4 Gratulerer - du vant akkurat prisen for dagens solstråle på forumet Anonymkode: c154c...00e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, for hun kommer til å bli blodig fornærma over å få en kjøkkenmaskin hun bruker daglig? 🙄 Anonymkode: ca17a...aa4 Nei. Men kanskje hun vil ha pengene isteden. Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Smoothiemaskin er en fin gave pg høres ut som om det er noe mottaker vil bli glad for og bruke mye. Anonymkode: e202f...dad
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Men kanskje hun vil ha pengene isteden. Anonymkode: 2026e...52c Gi en maskin, hvis hun får penger så er det ikke sikkert at hun tar seg råd til en ny maskin selv. Anonymkode: e202f...dad
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er i omtrent samme situasjon som din venninne (men jeg vet jeg ikke er din venninne, for ingen vet at min maskin er gått istykker). Jeg hadde blitt jublende glad for en slik maskin, spesielt om den er kraftig nok til å ta isbiter og også lage mandelsmør. Jeg bruker å lage en del mandelsmør når mandler er på tilbud, og savner virkelig å kunne gjøre det. Hvis jeg hadde fått penger i gave så har jeg mye annet jeg trenger, så en smoothiesmaskin hadde kanskje ikke blitt prioritert - selv om jeg ser at for meg er den egentlig veldig viktig for å få i meg nok/riktig mat for min helse. Så jeg sier gå for en god blender Anonymkode: c154c...00e Så bra å se! Det er akkurat derfor hennes røyk, på grunn av isbiter 🙂 så derfor jeg skrev av god kvalitet, haha. Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Så bra å se! Det er akkurat derfor hennes røyk, på grunn av isbiter 🙂 så derfor jeg skrev av god kvalitet, haha. Anonymkode: 2026e...52c Min røyk pga. mandelsmør. Jeg stemmer for at du kjøper en god blender til henne Jeg fikk penger til jul jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny blender for, men så måtte jeg prioritere noe annet. Savner blenderen min nesten daglig. Neste jul, kanskje Jeg tror din venninne blir kjempeglad for å få en ny blender, en som takler litt tøffe utfordringer Får hun en som takler isbiter og det å lage nøtte-/mandelsmør kan du tipse henne om at mandler bruker å være på tilbud til jul, og av og til ellers i året (men ikke ofte), så da kan hun kjøpe en del mandler og lage mandelsmør selv av. Det kan man også bruke i smoothies, i havregrøt o.l. Anonymkode: c154c...00e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Min røyk pga. mandelsmør. Jeg stemmer for at du kjøper en god blender til henne Jeg fikk penger til jul jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny blender for, men så måtte jeg prioritere noe annet. Savner blenderen min nesten daglig. Neste jul, kanskje Jeg tror din venninne blir kjempeglad for å få en ny blender, en som takler litt tøffe utfordringer Får hun en som takler isbiter og det å lage nøtte-/mandelsmør kan du tipse henne om at mandler bruker å være på tilbud til jul, og av og til ellers i året (men ikke ofte), så da kan hun kjøpe en del mandler og lage mandelsmør selv av. Det kan man også bruke i smoothies, i havregrøt o.l. Anonymkode: c154c...00e Du høres akkurat like entusiastisk ut som henne 😊 Så det er blender det het ja 😎 Jeg kom med tidsmaskin fra 50-tallet i kveld. Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja, for hun kommer til å bli blodig fornærma over å få en kjøkkenmaskin hun bruker daglig? 🙄 Anonymkode: ca17a...aa4 Ikke vær så nebbete. Anonymkode: 1a598...046
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Smoothiemaskin er en fin gave pg høres ut som om det er noe mottaker vil bli glad for og bruke mye. Anonymkode: e202f...dad Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Gi en maskin, hvis hun får penger så er det ikke sikkert at hun tar seg råd til en ny maskin selv. Anonymkode: e202f...dad Ok, da blir det ny blender til henne. Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Du høres akkurat like entusiastisk ut som henne 😊 Så det er blender det het ja 😎 Jeg kom med tidsmaskin fra 50-tallet i kveld. Anonymkode: 2026e...52c Må innrømme at det stod helt stille for meg også, så jeg måtte google "maskin til å lage mandelsmør med" for å komme på navnet, ha-ha... Tidsmaskiner er gøy Anonymkode: c154c...00e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 For en god venninne du er ❤️❤️ Jeg ville kjøpt en blender og ikke gitt penger. Du kan jo evt kjøpe ved litt ulik frukt/grønnsaker som du gir til henne sammen med blenderen? Anonymkode: 0079b...e9b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Min røyk pga. mandelsmør. Jeg stemmer for at du kjøper en god blender til henne Jeg fikk penger til jul jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny blender for, men så måtte jeg prioritere noe annet. Savner blenderen min nesten daglig. Neste jul, kanskje Jeg tror din venninne blir kjempeglad for å få en ny blender, en som takler litt tøffe utfordringer Får hun en som takler isbiter og det å lage nøtte-/mandelsmør kan du tipse henne om at mandler bruker å være på tilbud til jul, og av og til ellers i året (men ikke ofte), så da kan hun kjøpe en del mandler og lage mandelsmør selv av. Det kan man også bruke i smoothies, i havregrøt o.l. Anonymkode: c154c...00e Hva bruker du mandelsmør til? Bare nysgjerrig. Hadde det i en oppskrift så lange det forrige uke. Men måtte kaste resten. Fant ikke noe å bruke det til 😕 Anonymkode: e996b...ac4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Min røyk pga. mandelsmør. Jeg stemmer for at du kjøper en god blender til henne Jeg fikk penger til jul jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny blender for, men så måtte jeg prioritere noe annet. Savner blenderen min nesten daglig. Neste jul, kanskje Jeg tror din venninne blir kjempeglad for å få en ny blender, en som takler litt tøffe utfordringer Får hun en som takler isbiter og det å lage nøtte-/mandelsmør kan du tipse henne om at mandler bruker å være på tilbud til jul, og av og til ellers i året (men ikke ofte), så da kan hun kjøpe en del mandler og lage mandelsmør selv av. Det kan man også bruke i smoothies, i havregrøt o.l. Anonymkode: c154c...00e Hva bruker du mandelsmør til? Bare nysgjerrig. Hadde det i en oppskrift så lange det forrige uke. Men måtte kaste resten. Fant ikke noe å bruke det til 😕 Anonymkode: e996b...ac4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): For en god venninne du er ❤️❤️ Jeg ville kjøpt en blender og ikke gitt penger. Du kan jo evt kjøpe ved litt ulik frukt/grønnsaker som du gir til henne sammen med blenderen? Anonymkode: 0079b...e9b Det var et utrolig godt forslag. Jeg bor nemlig nært flere butikker med såkalt innvandrermat. Hun vil bli henrykt over ulikt sortiment herfra! Anonymkode: 2026e...52c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva bruker du mandelsmør til? Bare nysgjerrig. Hadde det i en oppskrift så lange det forrige uke. Men måtte kaste resten. Fant ikke noe å bruke det til 😕 Anonymkode: e996b...ac4 Bruker det i smoothies, i grøt, kan bruke det før/etter trening før jeg får spist ordentlig. Man kan bruke det i bakst. Tåler man ikke peanøtter kan det erstatte peanøttsmør i en del indiske (?) retter. Kan lage energibar med det, ha det i hjemmelaget konfekt. Og sikkert mye mer. Kan også ha det i hjemmelagede is for å få litt mer næring og metthetsfølelse (f.eks. blande kokosmelk, banan, kakao og mandelsmør, eller bær og mandelsmør og kokosmelk... eller melk/fløte/krem, om man tåler melk). Anonymkode: c154c...00e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #21 Skrevet 1. juli 2022 Du tenker på hva hun trenger og vil bli glad for når du skal gi gave. Det er aldri egoistisk, selv om du skulle bomme. Noe det høres ut som du ganske sikkert ikke gjør. Egoistisk hadde vært hvis du ga henne blender kun fordi du selv ønsket å få servert smoothie når du besøker henne. Anonym bruker skrev (3 timer siden): For en god venninne du er ❤️❤️ Jeg ville kjøpt en blender og ikke gitt penger. Du kan jo evt kjøpe ved litt ulik frukt/grønnsaker som du gir til henne sammen med blenderen? Anonymkode: 0079b...e9b Jeg stemmer for dette forslaget. Anonymkode: 0c03d...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå