Gå til innhold

Forkjøla. Koronatest?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

På grunn av vaksinene, ikke pga viruset. Hadde vaksinen fungert, hadde de ikke blitt sjuke. 

Anonymkode: 8bb6f...089

Eeeehhh…. Da har du misforstått. Vaksinene hindrer ikke sykdom i seg selv. Men de forebygger mot ALVORLIG sykdom og død. 

Anonymkode: d299b...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mye smitte for tiden nå så ville absolutt testet.

Anonymkode: c1f90...277

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eeeehhh…. Da har du misforstått. Vaksinene hindrer ikke sykdom i seg selv. Men de forebygger mot ALVORLIG sykdom og død. 

Så hvorfor blir så mange innlagt på sykehus da? 

Anonymkode: 9b053...39f

Skrevet

Får du tak i test nå? Her er det ingen å oppdrive. 

Anonymkode: 739d9...36b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vaksinert. Blant annet. 

Ja, for det funka så bra. Se på tallene over antall smitta i feb./mars i år. De var gjennom taket selv om alle var vaksinert både en og to og tre ganger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Merkelig, her er de overalt, apotek, matbutikker, gratis hos kommunen. Nettapotekene selger tester.

Anonymkode: 154d9...c01

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Bor du gokk heller?? Alle matvarebutikkene selger koronatester her jeg bor. Har også sett det på apoteket;VITA og Normal i forrige uke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Bor du gokk heller?? Alle matvarebutikkene selger koronatester her jeg bor. Har også sett det på apoteket;VITA og Normal i forrige uke.

Neida, middels by på Østlandet. Har ikke tenkt noe særlig på test, før sønnen ble forkjølet og vi ville sjekke før jeg møtte foreldrene mine. Men da var de ikke å finne noe sted. Kan sjekke på normal i dag da, de har jo hatt en del før 🤔

Skrevet

Man trenger vel ikke teste lenger, og vet flere som har reist på jobb selv om de var smittet. De aller fleste blir ikke så syke…

Jeg kommer likevel til å teste meg om jeg blir syk. Om jeg ikke blir så syk vil jeg uansett ikke smitte andre. Var redusert mange uker, så håper jo de rundt meg tar hensyn på samme måte. Ingen garanti selvsagt!

Anonymkode: b48e4...c0c

Skrevet

Jeg er syk nå, startet med halsen og hodet på søndag og har utviklet seg til også hoste og snørr de siste dagene. Jeg testet meg mandag og idag med negativt resultat. Synes det er greit å teste selv om man ikke må, bare for å vite hva det er. 

Anonymkode: f045d...eb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er syk nå, startet med halsen og hodet på søndag og har utviklet seg til også hoste og snørr de siste dagene. Jeg testet meg mandag og idag med negativt resultat. Synes det er greit å teste selv om man ikke må, bare for å vite hva det er. 

Hva er poenget med det når det ikke finnes behandling for noen av delene? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er poenget med det når det ikke finnes behandling for noen av delene? 

Det er bare at det er aktuelt akkurat nå med korona da. Jeg har sluppet unna til nå, så greit å vite, sånn for meg selv. 

Skrevet

Testa meg og var positiv. Hadde nesten ikke symptomer. Klart å smitte flere uten å vite at jeg var syk:/ 

Anonymkode: 63b74...19a

Skrevet

Testa meg og var positiv. Hadde nesten ikke symptomer. Klart å smitte flere uten å vite at jeg var syk:/ 

Sånn kan du ikke tenke lenger. De aller fleste tester seg ikke lenger. Karantene eksisterer ikke. 

Anonymkode: 843bd...ed0

Skrevet

Så testingen hjalp ikke på smitten som skjedde før du fikk symptomer. Hva er poenget med testing igjen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå dør det mer enn 50 personer i uken av koronaassosiert sykdom.

Nakstad anbefaler alle med symptomer å teste seg og være hjemme med symptomer.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x8nEBQ/coronasmitten-stiger-passert-50-doedsfall-i-uken

Anonymkode: 6c38e...b61

Han anbefaler å teste seg DERSOM det er viktig for andre i omgangskretsen din. Litt viktig å få med den setningen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Han anbefaler å teste seg DERSOM det er viktig for andre i omgangskretsen din. Litt viktig å få med den setningen. 

Siden de færreste av oss har all helseinformasjon om venner, bekjente og kolleger, så bør det være mulig å tenke selv og se at da er det greit å teste seg, slik at man i det minste kan holde seg unna tilstelninger, bruke munnbind der man ikke har valg osv.

Men det er tydelig at det igjen er egoismen som råder.

Skrevet

Men igjen. Hvorfor skal vi drive og teste oss når alle er vaksinert to, tre og fire ganger? Bør ikke det holde?

Skrevet

Idiotkommentar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Siden de færreste av oss har all helseinformasjon om venner, bekjente og kolleger, så bør det være mulig å tenke selv og se at da er det greit å teste seg, slik at man i det minste kan holde seg unna tilstelninger, bruke munnbind der man ikke har valg osv.

Har du så stor omgangskrets der du sitter nærmere enn en meter fra personen i mer enn 15 minutter (nærkontakt)?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner familien min og mine venner såpass godt at jeg vet om de er i en risikogruppe eller ikke.  Og hvorfor kaller du det egoisme og ikke teste seg ved symptomer? Det er ikke en anbefaling om testing lenger, og da kan man ikke kalles egoistisk om man velger og ikke gjøre det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men igjen. Hvorfor skal vi drive og teste oss når alle er vaksinert to, tre og fire ganger? Bør ikke det holde?

Er fortsatt nok av de om ikke er vaksinert (og det får bli deres problem). 

I Sverige har antall sykehusinnlagte med koronasmitte økt veldig siste tiden og flesteparten av de innlagte er uvaksinerte. Og mest sannsynlig går det samme vei her i landet også. Samtidig er mange sykehus overbelastet pga uvanlig mange akuttinnleggelser med annen sykdom(kanskje pga long covid???)

Anonymkode: 84668...87d

Skrevet

Er fortsatt nok av de om ikke er vaksinert (og det får bli deres problem). 

I Sverige har antall sykehusinnlagte med koronasmitte økt veldig siste tiden og flesteparten av de innlagte er uvaksinerte. Og mest sannsynlig går det samme vei her i landet også. Samtidig er mange sykehus overbelastet pga uvanlig mange akuttinnleggelser med annen sykdom(kanskje pga long covid???)

Men hvis de mener at det er for få som er vaksinert, så må de jo i hvert fall tilby vaksine 4 til flere enn det de har tenkt til nå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis de mener at det er for få som er vaksinert, så må de jo i hvert fall tilby vaksine 4 til flere enn det de har tenkt til nå.

Det har hele tiden handlet om å unngå overbelastning på sykehusene. Derfor tilbyr de dose 4 til de som har mest risiko for alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse. Ellers er det de uvaksinerte som dominerer innleggelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...