Gå til innhold

Liker du svart humor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (1 time siden):

Det kommer an på sammenheng, hvem, hva, hvor og når. 

Når det er sagt kan jeg tulle ganske mye med både sykdom, kjipesituasjoner og død feks- men da når det gjelder meg selv. Og jeg ser an mitt publikum, siden ikke alle tåler det like godt. 

Ja, det er individuelt hva folk tåler. Men, personlig finner jeg litt trøst i at man kan tulle om kjipe situasjoner, da blir det mer håndterbart. Husker tante og begravelsesagenten stod bak i kirken etter onkelen min gikk bort, vi mistet flere det året, så hun spurte om det var på tide med 3 for 2 tilbud snart. Eller kollegaen min som brått gikk bort rett før en stor frist og ferie, hvor vi tullet med at det var utidig å gå bort rett før ferien til folk. Det er litt for å klare å holde seg i gang gjennom noe som er ganske sårt og vanskelig. 

Anonymkode: 64ca6...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal kødde med sykdom eller død, alt annet har jeg toleranse for. Kommer ikke på noe som helst bortsett fra det jeg hadde løfta et øyenbryn dersom noen kødda med. Konklusjon: mer galgenhumor, men ikke om sykdom eller død. Elsker galgenhumor, bortsett fra når det handler om disse to tingene. Det går en grense....

Anonymkode: cc93f...7f3

Skrevet

Nå er det ikke alle som klarer å skille mellom humor og latterliggjøring, da. Det er gjerne de som mener at andre ikke forstår humor, eller som mener at andre krenkes for ingenting, som selv faktisk ikke evner å se den viktige forskjellen på de to tingene. En rasist som kommer med rasistiske vitser, og som klandrer andre for å ha dårlig humor fordi de ikke ler, er et eksempel på det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes ikke du skal kødde med sykdom eller død, alt annet har jeg toleranse for. Kommer ikke på noe som helst bortsett fra det jeg hadde løfta et øyenbryn dersom noen kødda med. Konklusjon: mer galgenhumor, men ikke om sykdom eller død. Elsker galgenhumor, bortsett fra når det handler om disse to tingene. Det går en grense....

Pedofili og voldtekt er en grense for meg, men da tenker jeg også at det ikke lenger er snakk om svart humor, men grovhet som noen rare mennesker synes kan defineres som humor.

Anonymkode: ebe8d...f6f

Skrevet

Svart humor er som mat: noen har det, og noen har det ikke 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 497af...f47

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og jeg synes tvert imot det var en befrielse å kunne tøyse om både døden og sykdom da min mor døde. Galgenhumoren gjorde det lettere å komme gjennom det tunge. Spesielt siden mamma var en sånn som hadde en stor mengde selvironi og galgenhumor selv. Folk er forskjellige, cluet er å se folk an før man spøker om alvorlige ting. 

Skrevet

Etter å ha vokst opp med en far som jobbet i begravelsesbyrå, har iallefall sykdom og død vært en del av familiens sorte humor. 

Det eneste jeg absolutt ikke klarer er vitser og "humor" om overgrep, pedofili og sedelighetsforbrytelser. Jeg har møtt altfor mange traumatiserte barn til å klare å le av det. 

Anonymkode: 38582...d71

Skrevet

Jeg digger sort humor, og mellom mannen min og meg florerer det med "på kanten humor". " Når jeg dør skal mannen min plassere meg i komposthaugen, slik at jeg kan gjøre litt nytte for meg som blomstergjødsel. Dør han først, skal jeg leie inn den lokale entreprenøren og bare spa han ned bak huset. Jeg regner med at prisen blir billigere om de graver hullet rett ned, så kan han begraves stående. ;)

Om jeg får planlegge begravelsen min selv, er min hemmelige drøm at når kisten løftes og bæres ut, skal det spilles Highway to hell med ACDC.

Anonymkode: a08bf...6f3

Skrevet
On 6/30/2022 at 7:34 PM, Anonym bruker said:

Veldig på kanten humor som kan krenke noen? Feks vitsing om selvmord og om å behandle kvinner dårlig? Ler du da? Altså ikke alltid, men ler du og ser humoren heller enn å bli fornærmet eller sur?

Anonymkode: 50022...b56

liker det ikke,men ser heller ikke på noe slikt, synes humor ang selvmord, drap og voldtekt ikke høre noe sted hjemme, så jeg unngår og se

Anonymkode: 9b833...6d7

Skrevet
LillaGorilla♥♥ skrev (På 1.7.2022 den 15.45):

Og jeg synes tvert imot det var en befrielse å kunne tøyse om både døden og sykdom da min mor døde. Galgenhumoren gjorde det lettere å komme gjennom det tunge. Spesielt siden mamma var en sånn som hadde en stor mengde selvironi og galgenhumor selv. Folk er forskjellige, cluet er å se folk an før man spøker om alvorlige ting. 

Da onkelen min døde sa kusinen min: «vi har bestemt at pappa skal kremeres. Du vet, han likte seg jo best i varmen». 
Jeg lo så jeg grein! 

Anonymkode: 445b8...3c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...