Gå til innhold

Datter'n min ønsker seg en østers perle. Er det å få tak i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hun har bursdag i juli og ønsker seg mest av alt ei østersperle, dvs perle i skjell. Noen som vet om det er å få kjøpt?

Anonymkode: b9099...ae6

Det er vel bare å kjøpe en perle og legge den i et skjell? Hun forlanger vel neppe at østersen er med? 

Anonymkode: b8f39...4be

Det høres ut som en gylden anledning til å lese, lære og lete i fjæra. Det gjorde vi da jeg var liten, fant perler i både østers og blåskjell. 
Hvis du derimot tenker på å kjøpe en levende importert musling på nettet synes jeg det er fullstendig forkastelig, å drepe et dyr etter ubehagelig transport kun for en perle? Det er moralsk og etisk så ekkelt at jeg ikke hadde tillatt det. 

Anonymkode: d6c77...6cc

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det høres ut som en gylden anledning til å lese, lære og lete i fjæra. Det gjorde vi da jeg var liten, fant perler i både østers og blåskjell. 
Hvis du derimot tenker på å kjøpe en levende importert musling på nettet synes jeg det er fullstendig forkastelig, å drepe et dyr etter ubehagelig transport kun for en perle? Det er moralsk og etisk så ekkelt at jeg ikke hadde tillatt det. 

Anonymkode: d6c77...6cc

Tror det dyret vil dø i transport.  For øvrig spiser man dem levende på restauranter; altså, så det er ikke mer uetisk enn det. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hun har bursdag i juli og ønsker seg mest av alt ei østersperle, dvs perle i skjell. Noen som vet om det er å få kjøpt?

Hvor mange år fyller hun i år?

Anonymkode: 9fa6d...aa3

Annonse

prekæs skrev (8 timer siden):

Les deg opp og let selv. Vi fant perler i blåskjell som barn. Egentlig ganske vanlig, men likevel gøy.

De var vel ubetydelig større enn et knappenålshode, så vidt jeg husker…

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette fikk mitt barn. Ikke fra denne leverandøren da, det var litt dyrere. Følger med østers du åpner selv og et anheng perlen skal inn i. 

https://www.fruugonorge.com/muoti-rakkaus-paras-toive-kaulakoru-osteri-drop-riipus-kaulakorut-korut-lahjat-naisille/p-71495661-143365701?language=no&ac=croud&gclid=EAIaIQobChMIsZWYpffW-AIVEeR3Ch1f6gFdEAQYASABEgL1rvD_BwE

Anonymkode: 431b0...414

Ser denne nettsiden har flere i forskjellige prisklasser. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det hun ber om er et ekte skjell med en ekte perle, ikke plastikk imitasjon. Det må vel nesten ha vært åpnet for å vite at det er perle inni. 

Nei, det tror jeg ikke.

De som produserer slike perler "planter" et sandkorn i den også lager muslingen en perle. Det er jo sånn perler blir til, et sandkorn som muslingen kapsler inn.

Anonymkode: 6f50a...c78

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det tror jeg ikke.

De som produserer slike perler "planter" et sandkorn i den også lager muslingen en perle. Det er jo sånn perler blir til, et sandkorn som muslingen kapsler inn.

Anonymkode: 6f50a...c78

De kan også gjennomlyses for å sjekke om de har perle.

Anonymkode: 1bcad...c57

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dette fikk mitt barn. Ikke fra denne leverandøren da, det var litt dyrere. Følger med østers du åpner selv og et anheng perlen skal inn i. 

https://www.fruugonorge.com/muoti-rakkaus-paras-toive-kaulakoru-osteri-drop-riipus-kaulakorut-korut-lahjat-naisille/p-71495661-143365701?language=no&ac=croud&gclid=EAIaIQobChMIsZWYpffW-AIVEeR3Ch1f6gFdEAQYASABEgL1rvD_BwE

Ser det står at perlen er uekte. Men takk for link.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser det står at perlen er uekte. Men takk for link.

Den vi kjøpte hadde ekte perle. De kommer i alle prisklasser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...