Gå til innhold

Ferie budsjett på 9000 kr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite til ferie og å finne på noe for 2 personer i hele juli? 

Må dekke alt. 

Anonymkode: 40ca7...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besøke venner og familie?

Sjekke om det er noen som trenger hjelp til å kjøre en bil eller båt et sted?

Låne hytte av noen dere kjenner?

Anonymkode: 2d8fa...793

Skrevet

Om dere holder dere i lokalmiljøet og ikke reiser bort er det jo mer enn nok.

4 uker på ferie koster mer, skal du ha billig ferie må du bestille tidlig, restplassene nå er det full pris og vel så det for.

Men vi har tenkt å telte på en øy utenfor her, det koster bare fergebilleten, er gratis å telte der ute. Mat går fra matbudsjettet, for det måtte vi hatt uansett hvor vi var.

Ellers blir det å besøke noen turistattraksjoner her hjemme, turist i egen by i år. Er faktisk flere ting jeg ikke har vært på her. Googlet og fant både facebooksider og nettsider om å feriere her, og vips der var det noen tips selv for meg som er fastboende ;)

Vi skal en tur til dyreparken i Kristiansand også da, men det gjør vi ikke i juli. Venter til skolen har begynt og tar det en helg, lavere priser og mindre kø.

Så vi blir i år den typiske hjemmeferiefamilien som lager vafler, drar på utflukter i nærmiljøet, lager hjemmelaget smoothie-is og alt det der som gjerne blir kritisert her på siden, men som ungene elsker.

Er en festival i nabobyen i sommer, mulig vi tar en tur dit. Forsto det som at det bare kostet å gå inn på konserten på kvelden, men alt livet, gateselgere osv på dagtid var gratis. Moro å spise en is og se på livet også.

Anonymkode: a70e9...347

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du tenker å bruke ferien på. Det er for eksempel for lite for en uke i Hellas, men mer enn nok for en langhelg i Polen. 

Anonymkode: 15093...531

Skrevet

Her blir det hjemmeferie i år. Da koser vi oss hjemme, drar på noen dagsturer, går på kino, tar en tur til byen for å spise is osv. 

Anonymkode: f582c...976

Skrevet

Blir nok hjemmeferie, men håper det blir litt fint vær. Ut å spise, bowle eller kino osv. Og håper strandliv, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Blir nok hjemmeferie, men håper det blir litt fint vær. Ut å spise, bowle eller kino osv. Og håper strandliv, 

Pleier dette å koste så mye at 9000 kroner ikke strekker til? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tråden og spørsmålet er nok ment som at man vil ha tips til noe som ikke koster mer enn 9000,- og som  ikke inneholder ordet hjemmeferie. 

Anonymkode: b31e7...c72

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Bare mat bruker vel ca 4-5000 i mnd. Og hadde vært utrolig godt å kommet vekk en tur, men spørs.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bare mat bruker vel ca 4-5000 i mnd. Og hadde vært utrolig godt å kommet vekk en tur, men spørs.  

Men det er da ikke feirebudsjett hvis faste utgifter til mat inngår i dette? 

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva dere skal, og om 9000 også skal dekke mat i fire uker? (Da er jo halvparten til mat). 

Tror jeg ville dratt på fjellet, feks Hardangervidda. Har dere telt? I så fall kan dere ta en kombinasjon av telt og hyttet til hytte?

Evt kjørt til Sverige og lagt dere inn på en campingplass. Sykle rundt? 

Anonymkode: 6e1ed...a3e

Skrevet

Ja, må dekke mat og alt vi måtte finne på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Ja, må dekke mat og alt vi måtte finne på. 

Det er jo ikke feriebudsjett på 9000 kroner da. Da er det et feriebudsjett på 4000. Da sier det seg selv at du ikke kan reise noe sted, men dere kan jo gjøre mye koselig i nærområdet. Ønsker du deg tips? I så fall må du nesten si alder og hvor dere bor. 

Skrevet

Vi skal en uke på camping i Sverige. Hytta koster 6500kr for en uke, men mat er billigere i Sverige. Tipper vi får det veldig fint, en voksen og to barn. 

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Lite til ferie og å finne på noe for 2 personer i hele juli? 

Må dekke alt. 

Ja det syns jeg . vi er 2 stk også og har 35.000 i ferien

Anonymkode: 84d63...36f

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ja det syns jeg . vi er 2 stk også og har 35.000 i ferien

Skulle gjerne hatt det, men er forskjell på folk. 

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Skulle gjerne hatt det, men er forskjell på folk. 

Jeg sparer hele året,men stort sett har jeg 15.000-20 000.,men fikk igjen penger på både skatten + feriepenger også slik

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Om dere holder dere i lokalmiljøet og ikke reiser bort er det jo mer enn nok.

4 uker på ferie koster mer, skal du ha billig ferie må du bestille tidlig, restplassene nå er det full pris og vel så det for.

Men vi har tenkt å telte på en øy utenfor her, det koster bare fergebilleten, er gratis å telte der ute. Mat går fra matbudsjettet, for det måtte vi hatt uansett hvor vi var.

Ellers blir det å besøke noen turistattraksjoner her hjemme, turist i egen by i år. Er faktisk flere ting jeg ikke har vært på her. Googlet og fant både facebooksider og nettsider om å feriere her, og vips der var det noen tips selv for meg som er fastboende ;)

Vi skal en tur til dyreparken i Kristiansand også da, men det gjør vi ikke i juli. Venter til skolen har begynt og tar det en helg, lavere priser og mindre kø.

Så vi blir i år den typiske hjemmeferiefamilien som lager vafler, drar på utflukter i nærmiljøet, lager hjemmelaget smoothie-is og alt det der som gjerne blir kritisert her på siden, men som ungene elsker.

Er en festival i nabobyen i sommer, mulig vi tar en tur dit. Forsto det som at det bare kostet å gå inn på konserten på kvelden, men alt livet, gateselgere osv på dagtid var gratis. Moro å spise en is og se på livet også.

Er det ikke mye mindre som er åpent i dyreparken i august da?

Anonymkode: b31f4...ed7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo det er det. Vi reiser i høstferien. Færre attraksjoner, færre folk, billigere penge 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c6b33...b67

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Litt sent i år, men jeg vil slå et slag for Dyreparken i langhelg i mai. Da er det en del skuespillere på plass, man får med seg det meste, men prisen er lavere og det er færre folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg sparer hele året,men stort sett har jeg 15.000-20 000.,men fikk igjen penger på både skatten + feriepenger også slik

Flink du har vært. Men når jeg har det stramt i utgangspunktet har jeg ikke så mye å spare av, men kan prøve å ha det til mål til neste år så det gjerne blir tur da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, i helgene er alt åpent helt frem til høstferien. Etter høstferien er det mindre åpent.

Det er mellomsesong eller hva de kaller det, lavsesong på ukedagene og mellomsesong i helgene. 

Skrevet
46 minutes ago, Anonym bruker said:

Flink du har vært. Men når jeg har det stramt i utgangspunktet har jeg ikke så mye å spare av, men kan prøve å ha det til mål til neste år så det gjerne blir tur da. 

Men hvordan har du så lite til overs? Du har jo fått utbetalt langt mer enn normalt som feriepenger. 

Anonymkode: 2ed95...1e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men hvordan har du så lite til overs? Du har jo fått utbetalt langt mer enn normalt som feriepenger. 

Anonymkode: 2ed95...1e6

Hva vet du om det?

Anonymkode: 1a7c9...598

Skrevet

Med lite så har jeg tatt feriepenger og lønn å satt inn for de fasteutgiftene på regningskontoen så jeg ligger på forskudd ca 2 mnd og kan leve for det jeg får i lønn de neste måndene som jeg ikke får full lønn. Skal ha tre uker ferie i juli og en uke i august.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...