Gå til innhold

Veterinær og tannbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha noe kjeft eller latterliggjøring  her inne, vil bare ha råd og vite om jeg tenker rett eller galt.

Jeg bestilte time hos veterinær for min hund for rens av tenner og trekk av ei tann. Jeg fikk da beskjed at det skulle koste ca.2000kr men om de må ta bilder så blir det 200kr ekstra pr. bilde. De skulle ikke bruke narkose på min hund, bare at han så vidt sovner. Så ringer hun meg og spør om hun kan ta bilder, for å sjekke andre tenner og jeg svarte ok. Etterpå når jeg kommer for å hente min hund, så hadde han fått blødning og de måtte stoppe den, for han var borti såret i munnen, sa de. Jeg ble så lei meg og redd. De trakk 4 tenner. Uten å informere meg og prisen var det dobbelte enn jeg fikk beskjed om. Og hunden min er blitt møkkete over hele. 

Jeg er litt forbannet fordi jeg ikke fikk beskjed hele veien, hvor mange tenner som måtte trekkes og at prisen ble høyere. 

Tenker jeg feil her? 

Anonymkode: f508a...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, når hunden  først var bedøvet måtte jo veterinæren gjøre jobben som måtte gjøres, ikke bruke tid på å ringe deg. 

Man lar jo ikke dårlige tenner stå igjen for å måtte bedøve på nytt senere, man tar det med en gang 

En pris på 4.000 er liksom ikke nok til at du heller ville valgt å avlive...

Og at hunden er skitten, vel det må man bare regne med etter et inngrep. Bare å bade/dusje det.

Anonymkode: 45ed4...6c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nja, når hunden  først var bedøvet måtte jo veterinæren gjøre jobben som måtte gjøres, ikke bruke tid på å ringe deg. 

Man lar jo ikke dårlige tenner stå igjen for å måtte bedøve på nytt senere, man tar det med en gang 

En pris på 4.000 er liksom ikke nok til at du heller ville valgt å avlive...

Og at hunden er skitten, vel det må man bare regne med etter et inngrep. Bare å bade/dusje det.

Anonymkode: 45ed4...6c9

Ok, takk for svar.❤️

Anonymkode: f508a...cd4

Skrevet

De skal alltid informere da. Samtidig så er det en belastning for hunden å gjøre dette så dyrehelsemessig var det vel riktig å gjøre. Jeg ville jo sagt fra at jeg forventer å få beskjed på forhånd. 
Her har jeg alltid blitt informert. Og man sier jo ikke nei når de ringer. Man vil jo ikke at dyrene skal plages. 

Anonymkode: 8ffec...f82

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt et sekund over at de valgte å trekke tennene mens hunden fremdeles var sedert og uten samtykke. Du ville vel gitt samtykke uansett? Og 4000 for tannrens og trekk av fire tenner er kjempebillig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...