Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #26 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes man bør skille mellom barn og ungdom jeg. Denne artikkelen handler om voksne gutter. Det er litt annerledes at menn på 23 år gir hverandre en bot for feil bekledning enn at en gutt på 15 som må få pengene av pappa for å betale får det. Anonymkode: 8948f...65c Poenget er vel en humoristisk inngang til det som kommer etterhvert. De fleste på 15-16 klarer å hoste opp en femmer eller lage ei kake. Hi Anonymkode: 50df6...0bd
amandine Skrevet 29. juni 2022 #27 Skrevet 29. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (41 minutter siden): Her begynner vi med dette til høsten. Det er gutta på laget som ønsker ordningen. Det er aller mest tuftet på humor og reglene gutta har bestemt er innafor. Går på å komme tidsnok, stille i riktige klær på kamp og trening og på typiske humoristiske skudd. Ingen er ute etter å straffe noen som prøver sitt beste. Bøtesatsene er selvsagt lave og alt som samles inn går til noe sosialt for laget på slutten av sesongen. Helt greit tenker jeg. Dette er på kommende gutter 16 . Jeg synes ikke det er greit, og argumentet ditt med at bøtesatsene er lave slåes ihjel av argumentet om at bøtene skal brukes på noe sosialt. Skal det bli noe å bruke må du jo ha en viss inntjening. Enten er da gutta helt ute med tanke på disiplin eller så blir det bøter av en viss størrelse. Og det er jo ikke gutta som betaler, hverken bøter eller annet.
amandine Skrevet 29. juni 2022 #28 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Poenget er vel en humoristisk inngang til det som kommer etterhvert. De fleste på 15-16 klarer å hoste opp en femmer eller lage ei kake. Hi Anonymkode: 50df6...0bd Ja, de fleste klarer det. Men det er ikke alle. Og det er foreldrene som betaler, både penger og kaker.
amandine Skrevet 29. juni 2022 #29 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): https://www.kil.no/other-news/magasin-2019/dette-er-kil-guttas-botliste Dette er helt vanlig . Hi Anonymkode: 50df6...0bd Dette er voksne mannfolk! Det er noe helt annet enn det du snakket om.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #30 Skrevet 29. juni 2022 amandine skrev (Akkurat nå): Dette er voksne mannfolk! Det er noe helt annet enn det du snakket om. Vel…. Mange spiller senior fra de er 16. Hi Anonymkode: 50df6...0bd
amandine Skrevet 29. juni 2022 #31 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vel…. Mange spiller senior fra de er 16. Hi Anonymkode: 50df6...0bd Ja, men da er de en del av et seniorlag, og det er noe annet.
amandine Skrevet 29. juni 2022 #32 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vel…. Mange spiller senior fra de er 16. Hi Anonymkode: 50df6...0bd Du følger selvfølgelig reglene der du er, som alle andre steder i samfunnet. Det er stor forskjell på å innføre pengebøter på G15/16 og at en 15-åring betaler om han banner på banen med A-laget. La dem løpe strafferunder, ta armhevninger, stå planke, hva som helst, men dropp penger.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #33 Skrevet 29. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (46 minutter siden): Dette er noe gutta selv har ønsket og det er en vanlig ordning i mange idrettslag. Bøtene ligger på mellom 5 og 50 kr. Man kan også betale seg ut av bota med å ta med kake feks. Poenget er å skape orden og samhold. Gutta skal forøvrig betale bøtene selv. Eller bake selv. Høres veldig rart ut. Anonymkode: dd3d3...c92
*Miss Marple* Skrevet 29. juni 2022 #34 Skrevet 29. juni 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): Dette er noe gutta selv har ønsket og det er en vanlig ordning i mange idrettslag. Bøtene ligger på mellom 5 og 50 kr. Man kan også betale seg ut av bota med å ta med kake feks. Poenget er å skape orden og samhold. Gutta skal forøvrig betale bøtene selv. Eller bake selv. Du er voksen og fornuftig nok til å vite at ‘bare 50 kr’ ikke er bare for enkelte familier. Man kan jo også lett tenke seg til at noen av de barna/ungdommene som sliter med å holde kontroll på logistikken er fra en familie som kanskje sliter på flere plan. Å da bli straffet økonomisk blir en ekstra belastning. Jeg er faktisk ganske sjokkert over at noen voksne forsvarer en slik praksis. Gjør som Amandine forslår, gi fysiske øvelser som ‘straff’, jeg er sikker på at det skaper like mye samhold og orden.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2022 #35 Skrevet 29. juni 2022 *Miss Marple* skrev (1 time siden): Du er voksen og fornuftig nok til å vite at ‘bare 50 kr’ ikke er bare for enkelte familier. Man kan jo også lett tenke seg til at noen av de barna/ungdommene som sliter med å holde kontroll på logistikken er fra en familie som kanskje sliter på flere plan. Å da bli straffet økonomisk blir en ekstra belastning. Jeg er faktisk ganske sjokkert over at noen voksne forsvarer en slik praksis. Gjør som Amandine forslår, gi fysiske øvelser som ‘straff’, jeg er sikker på at det skaper like mye samhold og orden. Jeg tenkte faktisk over det Amandine skrev og kontaktet trener om dette. Tenkte litt over det og det å heller fokusere på fysiske sanksjoner ikke var en dum ide i det hele tatt. Så nå venter jeg på tilbakemelding derfra😊
Twintipp Skrevet 29. juni 2022 #36 Skrevet 29. juni 2022 Det er veldig vanlig!! Det er tufta på humor, og er en morsom greie. Det holder folk litt skjerpa, samt at pengene går til lagkassa som de gjør noe artig for. Her har sønnen og de bøtemøter og gjerne pizza, og det er mye latter. Den som er skyldig kan forklare seg for bøtesjefen, og innimellom får de gjennomslag. Er ikke store summene det er snakk om, er kanskje 20kr for å komme for sent uten å melde i fra, 10kr for å ha glemt utstyr etc. Her har det bare vært en morsom greie!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #37 Skrevet 29. juni 2022 Twintipp skrev (10 minutter siden): Det er veldig vanlig!! Det er tufta på humor, og er en morsom greie. Det holder folk litt skjerpa, samt at pengene går til lagkassa som de gjør noe artig for. Her har sønnen og de bøtemøter og gjerne pizza, og det er mye latter. Den som er skyldig kan forklare seg for bøtesjefen, og innimellom får de gjennomslag. Er ikke store summene det er snakk om, er kanskje 20kr for å komme for sent uten å melde i fra, 10kr for å ha glemt utstyr etc. Her har det bare vært en morsom greie! Så straffen for å bryte reglene er party som foreldrene betaler for? Da er det jo ingen straff? Anonymkode: 114b4...1e3
Twintipp Skrevet 29. juni 2022 #38 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så straffen for å bryte reglene er party som foreldrene betaler for? Da er det jo ingen straff? Anonymkode: 114b4...1e3 Flere av disse 15 og 16 åringene har sine egne penger, fra jobber osv. Jeg har aldri betalt ei krone. Det er ikke som at de sitter med pisk, eller at noen sladrer hvis enkelte ikke vippser, det er humoristisk, bøtesjefen er utkledd, de får tale sin «sak», det er meddommere og de som brøt reglene kommer opp med humoristiske «unnskyldninger». Det er latter og samhold. Det her er ikke 7 åringer!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2022 #39 Skrevet 30. juni 2022 On 6/29/2022 at 10:31 AM, Anonym bruker said: Til høsten skal laget begynne med et bøtesystem hvor laget lager interne regler og brudd på reglene fører til bøter. Innafor? De er 15 år. Anonymkode: 50df6...0bd Ja. foreldre må slutte og pakke barna inn i plast Anonymkode: 32b5c...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå