Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 på negativ måte, hva sier du da? Eller sier du noe? Ikke meg det her gjelder men.. Vi er en vennegjeng og venninna mi påpekte noe i går, hun sa rett ut til en person: du har rynker i panna, ojda.. 😲 Tror den personen ble rimelig lei seg, fortalte meg etterpå at h*n studerte panna si etterpå hele tiden, det er ikke rynker men linjer. Hva er det som får noen til å si noe sånt? Hvorfor tenker man ikke før man sier noe? Og utseende? Hvis jeg ikke har noe pent å si så sier jeg ikke noe. Hvorfor er det så mye utseendefokus? Anonymkode: 086a3...3ab
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Nå er jeg helt enig i kommentaren om at har ikke du noe pent å si, la være. Når det er sagt så vil jeg påstå at tar du deg så nær av en så enkel kommentar som rynker i pannen og dermed ble stående å studere seg etterpå så ligger nok problemet i vesentlig grad mer hos mottaker enn hos avsender. Vi kan ikke være så sarte. Forøvrig er linjer rynker. De kommer og det er ingen ting noen får gjort noe med 🤷♀️ Anonymkode: 7c01e...cff
Luksusdyret Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Jeg har speil hjemme, og jeg vet at jeg ikke er noe glansbilde. Likevel er jeg fornøyd med en kropp som fungerer. Så andres meninger om utseende mitt interesserer meg ikke.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Jeg er fullstendig fornøyd med mitt eget utseende og tar meg ikke nær av det hvis det kommer noen kommentarer.
Tante Hufsa Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Jeg sier aldri noe stygt til andre. En slik kommentar er stygg. (For mange, jeg hadde nok bare stemplet personen som ekstremt korttenkt) Og jeg er påpasselig med å gi kompliment (når jeg mener det). Den fargen der var veldig fin til deg, du har veldig flott hår, de brillene kledde du. Jeg kommenterer aldri kropp. Gir komplimenter for kropp. Jeg har selv vært overvektig og blitt veldig slank og da jeg fikk kommentarer på, så fin du har blitt, da ble jeg irritert. Jeg synes jeg alltid har vært fin jeg, svarte jeg som oftest 😊 Selv måler jeg ikke menneskets «finhet» ut fra kroppsfasong, jeg synes mennesker blir fine ut fra personlighet, vesen, smil og øyne. Størrelse har aldri noe å si. Jeg skjønner jo at folk ikke mente noe vondt med det, men det er jo bare det visuelle. Så overfladisk og egentlig en tom kommentar som ikke betyr noe. Vi må se mennesker, hele mennesket. Ikke bare fasongen. Så kommentarer som potensielt kan såre sier jeg aldri (her har alle forskjellige forutsetninger for å forstå hva som sårer) selv er jeg robust nok til å drite i de. Mine rynker er tegn på et levd liv. Et godt liv med masse glede og latter. Vær snille med hverandre, bygg andre opp, ikke riv ned.
Tante Hufsa Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 VeslePesle skrev (36 minutter siden): Jeg har speil hjemme, og jeg vet at jeg ikke er noe glansbilde. Likevel er jeg fornøyd med en kropp som fungerer. Så andres meninger om utseende mitt interesserer meg ikke. Hva er et glansbilde? Jeg er ingen fotomodell (hva nå det er 😊) Jeg har en sunn sterk kropp, jeg tror jeg er snill og hjelpsom. Jeg sier fra når jeg syns man skal si fra. Jeg møter mennesker med et smil. Får høre at jeg er en god kollega og at det er hyggelig å komme på jobb når jeg er der. Mannen min elsker meg og er stolt av meg, ungene mine sier de elsker meg og er jeg på jobbreise får jeg sms med «jeg saaaavner deg». Jeg føler meg litt som et glansbilde jeg, selv om jeg neppe hadde klart å selge en haug med sexy undertøy for Hennes & Mauritz. 😂 Er du fornøyd så er du et glansbilde. Så det så. Samlet på glansbilder da jeg var liten, engler med glitter var de fineste. 😊
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Nå er jeg helt enig i kommentaren om at har ikke du noe pent å si, la være. Når det er sagt så vil jeg påstå at tar du deg så nær av en så enkel kommentar som rynker i pannen og dermed ble stående å studere seg etterpå så ligger nok problemet i vesentlig grad mer hos mottaker enn hos avsender. Vi kan ikke være så sarte. Forøvrig er linjer rynker. De kommer og det er ingen ting noen får gjort noe med 🤷♀️ Anonymkode: 7c01e...cff Jeg skrev at dette ikke handler om meg 🙄men om det gjør at du føler deg kul, ok da. 🤷♀️ Anonymkode: 086a3...3ab
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Spesielt, voksne folk? Husker sønnen min da han var 4-5 år og sa til en kollega av mannen. Du har ikke noe hår du? Det er jo da man lærer at en ikke trenger å kommentere andres kropp/utseende. Anonymkode: eb27d...448
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Jeg vet jeg har rykter, men synes likevel ikke det er hyggelig om noen påpeker det. I tillegg blir jeg litt flau på andres vegne når de kommer med dumme og unødvendige kommentarer. Jeg hadde nok sagt at det er jeg fullstendig klar over så det trenger du ikke påpeke. Anonymkode: 20b90...d2a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Man kommenterer ikke utseende til folk. Uting. Når det er sagt, det fins idioter overalt. Så man burde lære seg hvordan man takler sånne. Venninnen din burde svart :"Jeg ser du har noen også." Det jeg tror, er at den kommentarvenninnen sliter med selvbilde selv. Hun får vel helt noia hvis noen hadde påpekt det samme hos henne. Klassisk. Anonymkode: 8e4e5...64e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Det har jeg faktisk aldri opplevd... Jeg synes det er en uting å si sånt! Anonymkode: 6acc9...661
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Det har jeg faktisk aldri opplevd, rent bortsett fra litt bekymrede kommentarer i retning "uff, du ser litt blek ut, føler du deg ikke helt bra?" ol. Jeg tror jeg hadde blitt veldig satt ut, og jeg hadde antagelig sagt i fra til en venninne om at dette var ufint sagt av henne. Anonymkode: a9aef...a46
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Spesielt, voksne folk? Husker sønnen min da han var 4-5 år og sa til en kollega av mannen. Du har ikke noe hår du? Det er jo da man lærer at en ikke trenger å kommentere andres kropp/utseende. Anonymkode: eb27d...448 Og hun sa det foran barna sine. Anonymkode: 086a3...3ab
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 Det er ikke å si noe negativt om den andres utseende! At den andre oppfattet det sånn er en helt annen sak. Det er nok veldig få som opplever at andre sier noe negativt om deres utseende. Folk gjør ikke det med mindre man har en diagnose eller er et barn som enda ikke har lært. At mange oppfatter kommentarer som negativt, som en også ser her, er det som faktisk er ugreit og det en bør gjøre noe med. Anonymkode: d564a...6e2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg skrev at dette ikke handler om meg 🙄men om det gjør at du føler deg kul, ok da. 🤷♀️ Anonymkode: 086a3...3ab Beklager, skulle ikke brukt utrykket “du” men “man”. Jeg er fullstendig klar over at det ikke gjaldt deg. Jeg svarte på ett generelt grunnlag. Men, ser ut fra svaret ditt her at det viktigste ikke er å få til en saklig diskusjon. Dog heller å finne noe å bli krenket for. Så jeg må bare si unnskyld for at du følte deg krenket av mitt bidrag til denne tråden. Anonymkode: 7c01e...cff
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 Utseende kan man gjøre lite med, så jeg pleiet å svare «sier du jeg er feit!?» eller «sier du jeg er stygg!?» eller «sier du jeg er blitt gammel!?» eller jeg kan finne på å si «da er vi to». Men jeg bryr meg rent lite da. Jeg bare synes det er unødvendig å påpeke andres utseende negativt. Anonymkode: 1ca35...6a8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 Ingen kommenterer mitt utseende negativt. Jeg inviterer ikke til respektløshet. Anonymkode: 76106...269
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Beklager, skulle ikke brukt utrykket “du” men “man”. Jeg er fullstendig klar over at det ikke gjaldt deg. Jeg svarte på ett generelt grunnlag. Men, ser ut fra svaret ditt her at det viktigste ikke er å få til en saklig diskusjon. Dog heller å finne noe å bli krenket for. Så jeg må bare si unnskyld for at du følte deg krenket av mitt bidrag til denne tråden. Anonymkode: 7c01e...cff Og sånn starter idiotiske diskusjoner her inne. Nå er det ikke det minste rart at vedkommende du svarer trodde du mente henne, for det var langt fra åpenbart at du snakket på generellt grunnlag. Jeg tenkte også : nå er det en som må vise mistenksomhet igjen og gi et stikk, da jeg leste kommentar en din. For det er så latterlig typisk her inne. Så isteden for å si sorry, jeg formulerte meg feil, så må du slenge med leppa tilbake. Jeg skulle ønske jeg kunne kurse folk i kommunikasjon her. Anonymkode: d564a...6e2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Og sånn starter idiotiske diskusjoner her inne. Nå er det ikke det minste rart at vedkommende du svarer trodde du mente henne, for det var langt fra åpenbart at du snakket på generellt grunnlag. Jeg tenkte også : nå er det en som må vise mistenksomhet igjen og gi et stikk, da jeg leste kommentar en din. For det er så latterlig typisk her inne. Så isteden for å si sorry, jeg formulerte meg feil, så må du slenge med leppa tilbake. Jeg skulle ønske jeg kunne kurse folk i kommunikasjon her. Anonymkode: d564a...6e2 😂😂😂 Elsker folk som krenkes på vegne av andre. Er det rart verden går i grus 🙄 Anonymkode: 7c01e...cff
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 Etter fireårsalderen har man lært å ikke si sånt. Hvis noen er så ufine og kommenterer kropp eller utseende på en dårlig måte, velger jeg å ikke omgås dem. Anonymkode: dc880...5ea
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #21 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): 😂😂😂 Elsker folk som krenkes på vegne av andre. Er det rart verden går i grus 🙄 Anonymkode: 7c01e...cff Hun har jo rett da. Dette er bare forsøpling av tråden, og du gjør det ikke bedre. Anonymkode: dc880...5ea
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. juni 2022 #22 Skrevet 29. juni 2022 Tante Hufsa skrev (3 timer siden): Jeg sier aldri noe stygt til andre. En slik kommentar er stygg. (For mange, jeg hadde nok bare stemplet personen som ekstremt korttenkt) Og jeg er påpasselig med å gi kompliment (når jeg mener det). Den fargen der var veldig fin til deg, du har veldig flott hår, de brillene kledde du. Jeg kommenterer aldri kropp. Gir komplimenter for kropp. Jeg har selv vært overvektig og blitt veldig slank og da jeg fikk kommentarer på, så fin du har blitt, da ble jeg irritert. Jeg synes jeg alltid har vært fin jeg, svarte jeg som oftest 😊 Selv måler jeg ikke menneskets «finhet» ut fra kroppsfasong, jeg synes mennesker blir fine ut fra personlighet, vesen, smil og øyne. Størrelse har aldri noe å si. Jeg skjønner jo at folk ikke mente noe vondt med det, men det er jo bare det visuelle. Så overfladisk og egentlig en tom kommentar som ikke betyr noe. Vi må se mennesker, hele mennesket. Ikke bare fasongen. Så kommentarer som potensielt kan såre sier jeg aldri (her har alle forskjellige forutsetninger for å forstå hva som sårer) selv er jeg robust nok til å drite i de. Mine rynker er tegn på et levd liv. Et godt liv med masse glede og latter. Vær snille med hverandre, bygg andre opp, ikke riv ned. Fineste svaret jeg har lest på leeeenge her inne ❤️❤️
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #23 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Etter fireårsalderen har man lært å ikke si sånt. Hvis noen er så ufine og kommenterer kropp eller utseende på en dårlig måte, velger jeg å ikke omgås dem. Anonymkode: dc880...5ea Tro meg, folk sier alt mulig rart om andres utseende. Veldig artig for oss med diastase etter fødsler som blir spurt hele tiden om vi er gravide, når terminen er osv. Blir gratulert med snarlig familieforøkelse, tatt på magen... Jeg begynte å svare at neida, jeg er ikke gravid, bare smellfeit, og takk for påminnelsen. Nå skal jeg hjem og skamme meg for at jeg er feit. Seriøst, folk har ikke sosiale antenner nå til dags. Anonymkode: 949c6...93f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #24 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Tro meg, folk sier alt mulig rart om andres utseende. Veldig artig for oss med diastase etter fødsler som blir spurt hele tiden om vi er gravide, når terminen er osv. Blir gratulert med snarlig familieforøkelse, tatt på magen... Jeg begynte å svare at neida, jeg er ikke gravid, bare smellfeit, og takk for påminnelsen. Nå skal jeg hjem og skamme meg for at jeg er feit. Seriøst, folk har ikke sosiale antenner nå til dags. Anonymkode: 949c6...93f Der har jeg tatt feil én gang, og kommenterer derfor aldri graviditet hvis de ikke sier noe om det selv, eller jeg ikke VET det helt sikkert på forhånd. Anonymkode: dc880...5ea
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #25 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Tro meg, folk sier alt mulig rart om andres utseende. Veldig artig for oss med diastase etter fødsler som blir spurt hele tiden om vi er gravide, når terminen er osv. Blir gratulert med snarlig familieforøkelse, tatt på magen... Jeg begynte å svare at neida, jeg er ikke gravid, bare smellfeit, og takk for påminnelsen. Nå skal jeg hjem og skamme meg for at jeg er feit. Seriøst, folk har ikke sosiale antenner nå til dags. Anonymkode: 949c6...93f Hele 3 ganger på noen mnd har folk sagt :"Åååh så koselig! Har du en liten en på gang?" 😑😑 "Nei, jeg har bare problemer med magen." svarer jeg da. De 3 som sa dette, er faktisk oppegående folk. Folk som liker meg og vil meg vel. En lege, en helsearber og en direktør. Jeg synes det var så ubehagelig. Jeg bel veldig lei meg. Men, jeg vet at de bryr seg om meg. Så jeg vet at de ikke sa det for å være slemme. Så tok det ganske bra. Jeg prøver å tenke at resten av kroppen ser ok slank ut og at magen var stor. Jeg føler hele meg er diger. En i slekta er veldig korttenkt. Hun gapa ut på rema til en bekjent. "ER DU GRAVID??? GRATULERER!!!!" kose magen osv. Det blir for dumt. Anonymkode: 8e4e5...64e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå