Gå til innhold

Min datters kjæreste blir 18.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 16 har hatt en kjæreste nå i 3 måneder.  De skal i sommer flytte i leilighet sammen, da de begge skal gå på skole i annen by. 

Nå blir han 18 år neste helg, og jeg er helt totalt i villrede på hva vi, som er foreldre til kjæresten hans, og som bare har kjent han i 3 måneder skal gi han i 18 årsdag gave.

Ideer tas imot med takk.

Anonymkode: 1e3ec...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondom

Anonymkode: 9c86b...0f2

Skrevet

Dere trenger ikke gi han noe, men om dere ønsker, så spør dattera di hva han liker. Et gavekort på spill? Noe fancy sjokolade? Noe han/de trenger til leiligheten? En kul kaffekopp?

Anonymkode: 2bbeb...1f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Dere trenger ikke gi han noe, men om dere ønsker, så spør dattera di hva han liker. Et gavekort på spill? Noe fancy sjokolade? Noe han/de trenger til leiligheten? En kul kaffekopp?

Anonymkode: 2bbeb...1f5

Det synes jeg var et godt forslag. 😊

Anonymkode: 7a7dc...0c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Min datter på 16 har hatt en kjæreste nå i 3 måneder.  De skal i sommer flytte i leilighet sammen, da de begge skal gå på skole i annen by. 

Nå blir han 18 år neste helg, og jeg er helt totalt i villrede på hva vi, som er foreldre til kjæresten hans, og som bare har kjent han i 3 måneder skal gi han i 18 årsdag gave.

Ideer tas imot med takk.

Ingenting, de har vært sammen i 3 mnd! Spørs hvor godt dere kjenner han da, men gjør dere ikke det, ingenting. Nå har mitt barn hatt kjæreste i over 1 år, og vi har blitt kjendt, så kommer til å gi gave neste gang

Anonymkode: a95e4...824

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ingenting, de har vært sammen i 3 mnd! Spørs hvor godt dere kjenner han da, men gjør dere ikke det, ingenting. Nå har mitt barn hatt kjæreste i over 1 år, og vi har blitt kjendt, så kommer til å gi gave neste gang

Anonymkode: a95e4...824

Jeg blir alltid forundret over slike holdninger. Er man ikke verdt en gave fordi du har kjent personen i få måneder? Jeg liker å gi gaver for å glede folk, uansett hvor godt jeg kjenner dem og hvor lenge vi har kjent hverandre. 

Anonymkode: 7faca...47a

Skrevet

Gavekort på senteret, så kan han kjøpe seg en t-skjorte, sokker eller hva han nå ønsker.

Anonymkode: bc261...221

Skrevet

Tusen takk for gode tips. 

Noen flere? 

Skrevet

En bok om kommunikasjon. De er unge, kjenner hverandre ikke og skal bo under samme tak. Da kan en bok i kommunikasjon være nyttig.

Anonymkode: 0538e...4ec

Skrevet

Nå skal de faktisk flytte sammen. 

Så jeg hadde selvfølgelig kjøpt noe. 

Hva me dnoe inne på COOL stuff?  

18 år er stort det, så hadd ekjøot noe. 

Anonymkode: afa8a...268

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

En bok om kommunikasjon. De er unge, kjenner hverandre ikke og skal bo under samme tak. Da kan en bok i kommunikasjon være nyttig.

Anonymkode: 0538e...4ec

Som om han kommer til å gidde å lese den da.

Anonymkode: 9c86b...0f2

Skrevet

penger kanskje?

Anonymkode: d38a3...bfa

Skrevet

Her er vi forskjellige, kan jeg merke. Min 16-åring hadde ingenlunde fått flytte sammen med en 18-åring hun hadde kjent i 3 måneder. Og jeg hadde ikke heller selv sett det som min oppgave å skaffe gaver til ham. 

Anonymkode: b64c5...cf0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.6.2022 den 0.53):

Nå skal de faktisk flytte sammen. 

Så jeg hadde selvfølgelig kjøpt noe. 

Hva me dnoe inne på COOL stuff?  

18 år er stort det, så hadd ekjøot noe. 

Det er jo stort for ham selv og familien. Ikke for HI. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.6.2022 den 9.45):

Jeg blir alltid forundret over slike holdninger. Er man ikke verdt en gave fordi du har kjent personen i få måneder? Jeg liker å gi gaver for å glede folk, uansett hvor godt jeg kjenner dem og hvor lenge vi har kjent hverandre. 

Anonymkode: 7faca...47a

Handler ikke om «verd» eller mindre «verd».
Jeg gir gaver der jeg har en relasjon. Å bygge relasjoner tar tid.

Tenåringskjærester kommer og går. De ender sjelden opp som en viktig relasjon i livet til tenåringens mor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.6.2022 den 19.41):

Her er vi forskjellige, kan jeg merke. Min 16-åring hadde ingenlunde fått flytte sammen med en 18-åring hun hadde kjent i 3 måneder. Og jeg hadde ikke heller selv sett det som min oppgave å skaffe gaver til ham. 

Ser synspunktet ditt, men han og hun måtte uansett ha hybel i samme by, og slik jeg kjenner dem hadde de kommet til å brukt kun en av de to hyblene uansett.....

Skrevet
10 minutes ago, Anonym bruker said:

Ser synspunktet ditt, men han og hun måtte uansett ha hybel i samme by, og slik jeg kjenner dem hadde de kommet til å brukt kun en av de to hyblene uansett.....

Her syns jeg dere setter de i en vanskelig posisjon. Det å være så ung og skal gå inn i et samboerskap med hverdagen som treffer de rett i trynet med oppvask og middagslaging? Krangling om hvem som ikke gidder å skifte dorull? Når kommer du hjem, hva skal du? Hvem skal du være sammen med? 

Jeg hadde sørget for at datteren min hadde noe eget å trekke seg tilbake til, og hadde et liv uavhengig av han. Så kan kjærleiken blomstre og alvoret komme senere.

Anonymkode: 0e42d...024

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-6-30 den 19.41):

Klart dette ikke er i din gate, så lite hyggelig du høres ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Klart dette ikke er i din gate, så lite hyggelig du høres ut. 

Men jeg vil heller være ansvarlig, jeg. Det er min oppgave som mor, selv om jeg ser at du er mest opptatt av å bli likt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...