Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #26 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sagt at jeg bruker begrepene lesbisk eller homo om meg selv. Åpenbart når det er relevant. Hvordan - i all videste verden - tolker du det til at du bør opplyse om at mine tiltrekningsmønstre ikke gjør meg psyk? Anonymkode: 3d117...94c Det er jo åpenbart at man trenger slike begreper, slik du skriver. Hvis vi skal følge logikken til hun du svarer, kan vi jo fjerne ord som "blondine" eller "brunette" fra språket også, for det er greit å bare si at "jeg er normal". Helt fjernt. Anonymkode: e1b6d...836
Leeloo76 Skrevet 28. juni 2022 #27 Skrevet 28. juni 2022 Jeg tenker på skeiv/queer som en slags samlebetegnelse på alle som ikke er «heteronormative». Nøytralt så lenge det, som noen sa, ikke brukes som skjellsord. I den ideelle verden skulle jo ingen trenge hverken å være i skapet, eller å komme ut av det, alt er like normalt og greit. Uansett hvem man forelsker seg i, eller ligger med, skader man ingen (begrenset av straffeloven). Frem til vi er der (og da snakker jeg verden, ikke vår egen lille fjellknaus), så trenger vi Pride. Jeg kommer aldri til å fatte hvordan noen kan bli provosert av hva to andre mennesker gjør med kjønnsorganene sine, eller hvem de elsker.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #28 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg er enig med prinsippet. Når jeg møter noen, er jeg lite interessert i hvem personen forelsker seg i eller hva han/hun gjør i sengen. Jeg deler ikke mine seksuelle preferanser med gud og hvermann, og synes det blir rart at mennesker skal gjøre det bare fordi der er homofile. Anonymkode: 74724...20c Jeg er rimelig sikker på at du, når du møter noen, deler ting som at i går gikk du fjelltur med din mann, mannen din jobber med forsikringer, du og din mann har nettopp lagt ny platting i hagen etc. Når noen som har en partner av samme kjønn gjør tilsvarende, tolkes dette ofte som påtrengende informasjon, blir fokus for samtalen eller utløser kritikk. Heldigvis sjeldnere enn før, men absolutt ofte nok. Den dagen ingen har den minste lille, indre bekymring for å med samme selvfølge si at jeg og min kone lurer på en sykkeltur til Skagen i sommer, vil man være kommet langt. Dét handler fint lite om hva noen gjør i sengen. Anonymkode: 3d117...94c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #29 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det gjør de heller ikke vanligvis? Men homofile må også få lov til å snakke om sine kjærester, samboere og ektefeller, og da kommer det fram at de er homofile. Det er det Pride handler om, ingen skal behøve å holde en så viktig del av livet hemmelig. Anonymkode: d54db...c7e Selvfølgelig. Men da forstår jo alle rundt at en er homofil, uten at det må poengteres ytterligere. Jeg sier jo ikke at "jeg er heterofil" når jeg forteller om mannen min. Og min lesbiske venninne sier heller ikke at hun er lesbisk når hun snakker om kona si. Anonymkode: 74724...20c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #30 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Øøøøhhh… det er de skeive som bruker ordet, da! Så det er ikke de som er krenka. Anonymkode: ac08a...117 Nei, jeg vet det. Er bare et nytt tilfelle der noen blir krenket på andres vegne uten at det har noe som helst hensikt. Derfor er det flaut. Anonymkode: d2994...0e3
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #31 Skrevet 28. juni 2022 Leeloo76 skrev (Akkurat nå): Jeg tenker på skeiv/queer som en slags samlebetegnelse på alle som ikke er «heteronormative». Nøytralt så lenge det, som noen sa, ikke brukes som skjellsord. I den ideelle verden skulle jo ingen trenge hverken å være i skapet, eller å komme ut av det, alt er like normalt og greit. Uansett hvem man forelsker seg i, eller ligger med, skader man ingen (begrenset av straffeloven). Frem til vi er der (og da snakker jeg verden, ikke vår egen lille fjellknaus), så trenger vi Pride. Jeg kommer aldri til å fatte hvordan noen kan bli provosert av hva to andre mennesker gjør med kjønnsorganene sine, eller hvem de elsker. Jeg fatter det heller ikke. På samme måte som jeg ikke bryr meg om de heterofile menneskene rundt meg driver med BDSM, har seg i forskjellige stillinger eller er aseksuelle, så har jeg null og niks med hvilket kjønn folk ønsker å ha i senga si, hvor mange de vil ha i senga samtidig og hva de vil gjøre der. Anonymkode: 74724...20c
prekæs Skrevet 28. juni 2022 #32 Skrevet 28. juni 2022 Jeg syns det er et merkelig uttrykk. Ikke bekvem med å bruke det. Mulig jeg venner meg til det på sikt.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #33 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men du er normal. Ikke lesbisk eller homo bare normal. Anonymkode: 372b0...b4c Men homo eller skeiv betyr ikke unormal. Anonymkode: af703...4e2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #34 Skrevet 28. juni 2022 prekæs skrev (3 timer siden): Jeg syns det er et merkelig uttrykk. Ikke bekvem med å bruke det. Mulig jeg venner meg til det på sikt. På sikt? Skeiv har vært et helt vanlig ord i over 20 år, så om du enda ikke har vennet deg til det, så ville jeg valgt et annet. Anonymkode: 42759...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå