Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Uten at det er forbundet med en diagnose? Hvor gammel er du? Jeg har alltid hatt mye muskelsmerter - udefinerbare. Stammer muligens fra mye kontorjobb med dårlig sittestilling, trening uten å tøye osv. Lurer på hvor vanlig det er Anonymkode: 98bbb...ad2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Ja, jeg har tidvis mye smerter i kroppen, i muskulaturen. Det er veldig plagsomt. Jeg har ingen diagnose, men merker det blir verre hvis jeg trener litt for mye over tid. Anonymkode: d17f8...fbf
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Har konstant nakkesmerter å særlig om natten. Selv høye doser med ibux/paracet hjelper ikke. Så kjæresten har fått forbud mot å overnatte hos meg. Har tatt MR men den viste ikke noe,selv om legen sier at det ikke er rart jeg har så vondt og er så ekstremt svimmel;etter å ha kjent på nakken. Kiropraktor hjelper heller ikke. Anonymkode: 008cc...4c8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei. 41 år. Anonymkode: 6fb6f...a57 Hvorfor svarer du da? 🙄🙄 Anonymkode: b3efe...8b9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har smerter i føttene, om morgenen klarer jeg knapt å gå. Ryggen en vond i perioder, og høyre skulder har innskrenket bevegelse med smerter i ytterstilling. Anonymkode: 36460...9fd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har smerter i føttene, om morgenen klarer jeg knapt å gå. Ryggen en vond i perioder, og høyre skulder har innskrenket bevegelse med smerter i ytterstilling. Anonymkode: 36460...9fd Er 45 år, forresten, har hatt det sånn k 10 år, ingen diagnose. Anonymkode: 36460...9fd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor svarer du da? 🙄🙄 Anonymkode: b3efe...8b9 Fordi innlegget til hi inneholder ett spørsmål,da er det selvsagt greit å svare enten ja eller nei på spørsmålet. Anonymkode: 008cc...4c8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Ja. Ganske mye. Hatt det de siste 10 årene. Forverres med trening. Ingen diagnose. Er 41 år Anonymkode: e1ab8...484
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Uten at det er forbundet med en diagnose? Hvor gammel er du? Jeg har alltid hatt mye muskelsmerter - udefinerbare. Stammer muligens fra mye kontorjobb med dårlig sittestilling, trening uten å tøye osv. Lurer på hvor vanlig det er Anonymkode: 98bbb...ad2 Takk for svar! Vi er visst flere ☺️🥹 Glemte å si min alder. Jeg er 44. Fikk prolaps i korsrygg når jeg var 40, og har svekket venstreben etter det. Men allerede når jeg var i tjueåra påpekte lege at jeg hadde utsikter til å bli ufør dersom jeg ikke klarte å slappe av muskulaturen. Er heldigvis i full jobb 😊 HI Anonymkode: 98bbb...ad2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Både ja og nei. Som legen min sier så har jeg nok slik gammelmanns leddgikt siden jeg kjenner det på været. Jeg kjenner det blir værskifte ett døgn før endringen kommer, ledd blir stive og etterhvert vonde. Så kommer værskiftet og det gir seg gradvis igjen. Slik var min ene bestemor og slik har også min far blitt. Like gøy hver gang vi er sammen og sier: nå blir det værskifte, jeg kjenner det på gikta. Mitt yngste barn på 19år har også begynt, men hun har endel andre sykdommer nå så dette kommer bare på toppen. Jeg har blitt testet flere ganger, men som legen sier så er det uhyre sjeldent det vises på blodprøver. Han sier jeg har de typiske symptomene og han kan se på meg at noe ikke er helt rett også. Serlig leddene på hendene endrer farge og han merker forskjell på gripeevnen min og hvor bevegelig jeg er. For meg er det ikke ett problem eller noe jeg engasjerer meg stort med. Min bestemor var slik mesteparten av sitt liv og hun ble ikke noe værre med åra. Jeg har vært slik i tyve år snart og ikke noe stor endring hos meg heller. Litt ekkelt i starten når jeg ikke skjønte hva dette var eller jeg så noen sammenheng. Nå er deg bare en vanlig ting og enkelt å tilpasse seg. Jeg tar ikke husvasken de dagene feks, det er å be om å ha det vondt. Bevegelsen når jeg vrir en klut gir meg smerter i hendene noen dager, så når jeg nå kan styre unna de få tingene jeg vet ikke er lurt så klarer jeg å holde meg på ett smertenivå som er helt greit. Idag kjenner jeg det begynner å slippe taket igjen. Igår lo minsta mi for uansett hva jeg gjorde så knakk og knasa det i meg og de første stegene mine hikk jeg som en gammel kjærring sa hu. Jeg må ha noen oppstarts steg for å knekke opp litt når deg er væskifte og det var det igår. Anonymkode: 7ea0a...cf0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Ja, har hatt det i alle år. Kontorsmerter i rygg og nakke. Nå mest mobilsmerter om jeg skal være helt ærlig... Er 46 nå, men har hatt det siden tidlig 20-årene. Anonymkode: ffee0...1f5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har konstant nakkesmerter å særlig om natten. Selv høye doser med ibux/paracet hjelper ikke. Så kjæresten har fått forbud mot å overnatte hos meg. Har tatt MR men den viste ikke noe,selv om legen sier at det ikke er rart jeg har så vondt og er så ekstremt svimmel;etter å ha kjent på nakken. Kiropraktor hjelper heller ikke. Anonymkode: 008cc...4c8 Hvorfor kan ikke kjæresten overnatte hos deg selvom du har smerter? Anonymkode: 4373d...474
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Ja, jeg har artrose (slitasjegikt) i hender, knær, hofter og føtter. På grunn av slitasjen blir jeg noen ganger gående litt skjevt (halter), noe som fører til vond rygg/nakke også. Smertene (som ikke går bort med Ibux/Paracet) fører igjen til utmattelse/fatigue. Trening hjelper til en viss grad, fordi det «smører» leddene, og gjør at jeg ikke stivner helt. Etter mange år på AAP, og etter diverse arbeidsutprøving er jeg nå i ferd med å bli ufør. Søknad er til behandling. (Anbefalt av fastlege, spesialist og NAV.) Ingen ønskesituasjon, men tenker det kan gi meg ro til å gjøre det som er bra for meg og min kropp. Jeg er forøvrig 47. Anonymkode: 57e65...eda
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har artrose (slitasjegikt) i hender, knær, hofter og føtter. På grunn av slitasjen blir jeg noen ganger gående litt skjevt (halter), noe som fører til vond rygg/nakke også. Smertene (som ikke går bort med Ibux/Paracet) fører igjen til utmattelse/fatigue. Trening hjelper til en viss grad, fordi det «smører» leddene, og gjør at jeg ikke stivner helt. Etter mange år på AAP, og etter diverse arbeidsutprøving er jeg nå i ferd med å bli ufør. Søknad er til behandling. (Anbefalt av fastlege, spesialist og NAV.) Ingen ønskesituasjon, men tenker det kan gi meg ro til å gjøre det som er bra for meg og min kropp. Jeg er forøvrig 47. Anonymkode: 57e65...eda Ser jo nå at du spør om smerter uten diagnose. Leste ikke godt nok. Beklager det. Anonymkode: 57e65...eda
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor kan ikke kjæresten overnatte hos deg selvom du har smerter? Anonymkode: 4373d...474 Det blir mye verre om jeg ikke har sengen alene . Ligger jeg alene så ligger jeg på tvers å har mye mindre smerter da,å klarer å sove. Deler jeg sengen så sover jeg maks 2 timer pga mye mer smerter da. Anonymkode: 008cc...4c8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 Ja store smerter daglig. Har kronisk bekkeløsning. Er egentlig 50% ufør, men har ikke økonomi til å leve på uføretrygd . Så jobber 100%. Men har vondt uansett så heler jobbe og få hver dagen til å gå rundt Anonymkode: ed097...e38
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 Det hender selvfølgelig, men ikke noe som er vanskelig å leve med. 55 år. Anonymkode: d9562...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå