Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Føler jeg ikke kan splitte opp familien fordi jeg er ulykkelig. Men jeg er mye irritert og lei meg. Har både ungdom som er konstant sure føles det som, og mindre barn. Vurderer om det er meg det er noe galt med, om jeg bør gå i terapi, eller om jeg bør gå fra mannen. Jeg/ vi har forsøkt lenge, men jeg kan ikke endre han, bare meg selv. Føler meg fanget. Noen som har vært der jeg er? Hvordan ble livet? Anonymkode: 17c09...b9e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Det ble SÅ mye bedre! Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Husk, ungene har det så bra som DU har det. Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Ja, jeg ble lykkelig igjen. Alene på 10. året nå Anonymkode: f39b0...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Alt endret seg til det positive den første dagen i ny og egen leilighet! For egen del har jeg aldri angret, men jeg ser barna tar det tungt! Det har vært viktig å la de sørge, og sørge med dem, selv om jeg har vært mye mer lykkelig! Anonymkode: 45d55...4eb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Husk, ungene har det så bra som DU har det. Anonymkode: 68fda...cde Egoistiske mødres alibi. Anonymkode: daae3...519
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Egoistiske mødres alibi. Anonymkode: daae3...519 Tulling Anonymkode: 45d55...4eb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Tulling Anonymkode: 45d55...4eb På ingen måte. Jeg mener ikke at man skal bli i dårlige forhold, men man må ta inn over seg at det er en belastning for barna at foreldrene går fra hverandre. Dersom foreldrene oppfører seg ordentlig ovenfor hverandre er ikke barn så opptatt av foreldrenes lykke som mange ønsker å tro, men vil foretrekke å ikke måtte bo i to hjem. Anonymkode: daae3...519
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Egoistiske mødres alibi. Anonymkode: daae3...519 Handler ikke om mødrene. Dette er et sitat fra Jesper Juul. Jeg tror han har sett litt flere familier og konflikter enn DU… Og den famøse Dr. Phil sier faktisk noe lignende: «children would rather come from a broken home, than live in one.» Det er faktisk ikke alltid saliggjørende at to foreldre er i samme hus. Jeg er glad mine foreldre skjønte det, i alle fall. Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): På ingen måte. Jeg mener ikke at man skal bli i dårlige forhold, men man må ta inn over seg at det er en belastning for barna at foreldrene går fra hverandre. Dersom foreldrene oppfører seg ordentlig ovenfor hverandre er ikke barn så opptatt av foreldrenes lykke som mange ønsker å tro, men vil foretrekke å ikke måtte bo i to hjem. Anonymkode: daae3...519 Hvis du tror de ikke merker misstemning, så tar du styggelig feil. Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): På ingen måte. Jeg mener ikke at man skal bli i dårlige forhold, men man må ta inn over seg at det er en belastning for barna at foreldrene går fra hverandre. Dersom foreldrene oppfører seg ordentlig ovenfor hverandre er ikke barn så opptatt av foreldrenes lykke som mange ønsker å tro, men vil foretrekke å ikke måtte bo i to hjem. Anonymkode: daae3...519 Min erfaring er motsatt, jeg var overlykkelig da foreldrene mine endelig gikk hver til sitt. Selv om de oppførte seg pent overfor hverandre og ikke kranglet, merket jeg veldig godt at de ikke trivdes sammen og følte mye på skyldfølelse fordi jeg etter hvert skjønte at de bare var sammen for min skyld. Jeg har senere snakket med kusinen min og et par venninner som også har skilte foreldre, og alle sier det samme, de var veldig lettet da foreldrene gikk fra hverandre, selv om det er mer pes med to hjem. Anonymkode: 74323...8ba
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 Min (eks)mann gjorde det. Men han ble ikke på noen måte lykkeligere. Nå er han skilt fra neste kone også og vil ha meg tilbake men jeg ler bare høyt. Det er for seint å snyte seg når nesa er borte. Anonymkode: 9ba3a...4a5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Livet ble så mye bedre. Og jeg er glad jeg gikk når jeg gikk for hadde jeg blitt lenger hadde jeg nok begynt å hate han. Nå er vi veldig gode venner, bor 2min gå avstand unna hverandre. Barna går dit de vil når de vil. Vi feirer alle høytider sammen, vi hjelper hverandre med hva enn det måtte være. Han og barna skal på ferie, da er det jeg som passer kattene. Da jeg flyttet var det han som hjalp og som skrudde sammen møblene mine. Vi har årskort som familie til det lokale badelandet, vi drar på tur som familie til forskjellige parker. Så ja, vi begge har det egentlig bedre nå 😊 Anonymkode: bd328...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Min (eks)mann gjorde det. Men han ble ikke på noen måte lykkeligere. Nå er han skilt fra neste kone også og vil ha meg tilbake men jeg ler bare høyt. Det er for seint å snyte seg når nesa er borte. Anonymkode: 9ba3a...4a5 Men han gikk jo ikke fordi han var ulykkelig. Han gikk fordi han trodde gresset var grønnere på den andre sida. Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Men han gikk jo ikke fordi han var ulykkelig. Han gikk fordi han trodde gresset var grønnere på den andre sida. Anonymkode: 68fda...cde Nei han gikk fordi han var ulykkelig med meg og tre barn. Så var han single i to år og ikke lykkelig. Så traff han ei og gifta seg og var ulykkelig. Så skilte han seg og vil komme tilbake til meg og guttene. Men jeg vil ikke ha ham nå. Anonymkode: 9ba3a...4a5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Min (eks)mann gjorde det. Men han ble ikke på noen måte lykkeligere. Nå er han skilt fra neste kone også og vil ha meg tilbake men jeg ler bare høyt. Det er for seint å snyte seg når nesa er borte. Anonymkode: 9ba3a...4a5 😂 Anonymkode: 215a4...f63
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 Ja! Mye mye bedre! Jeg har aldri sett meg tilbake, og forholdet til eksen er veldig bra. Vi samarbeider svært godt om ungene og med nye partnere. Anonymkode: a8507...030
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Handler ikke om mødrene. Dette er et sitat fra Jesper Juul. Jeg tror han har sett litt flere familier og konflikter enn DU… Og den famøse Dr. Phil sier faktisk noe lignende: «children would rather come from a broken home, than live in one.» Det er faktisk ikke alltid saliggjørende at to foreldre er i samme hus. Jeg er glad mine foreldre skjønte det, i alle fall. Anonymkode: 68fda...cde Her har du et Jesper Juul sitat: «Vi begynner langsomt å se at den etablerte forskningsverdenen kommer ut med undersøkelser som viser at skilsmisse kanskje er mye mer vanskelig for noen barn enn vi har vært villige til å se». Link gjerne til dine kilder som viser at skilsmisser er uproblematisk for barn som har foreldre som ikke er i krig. Anonymkode: daae3...519
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Her har du et Jesper Juul sitat: «Vi begynner langsomt å se at den etablerte forskningsverdenen kommer ut med undersøkelser som viser at skilsmisse kanskje er mye mer vanskelig for noen barn enn vi har vært villige til å se». Link gjerne til dine kilder som viser at skilsmisser er uproblematisk for barn som har foreldre som ikke er i krig. Anonymkode: daae3...519 Ingen har sagt at det er uproblematisk. Men det er et vippepunkt der ungenes velferd blir best ved at foreldrene skiller lag. Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #21 Skrevet 28. juni 2022 MYE bedre!! Ungen sa det dag 2 til og med, at livet var mye bedre nå. Herregud så mye bedre livet ble! Anonymkode: bb6ef...150
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2022 #22 Skrevet 28. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen har sagt at det er uproblematisk. Men det er et vippepunkt der ungenes velferd blir best ved at foreldrene skiller lag. Anonymkode: 68fda...cde Det vippepunktet går ikke på mor (eller fars) lykke. Barn er mest opptatt av egen lykke. Anonymkode: daae3...519
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #23 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Det vippepunktet går ikke på mor (eller fars) lykke. Barn er mest opptatt av egen lykke. Anonymkode: daae3...519 …og (BOMBE!) - den henger faktisk sammen med foreldrenes. Det er derfor JJ sier at ungene har det så bra som du selv har det. De sanser det som skjer, vøtt. Anonymkode: 68fda...cde
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2022 #24 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): …og (BOMBE!) - den henger faktisk sammen med foreldrenes. Det er derfor JJ sier at ungene har det så bra som du selv har det. De sanser det som skjer, vøtt. Anonymkode: 68fda...cde Og noen foreldre knytter egen lykke til barnas lykke i større grad enn andre, og klarer å få et forhold til å fungere heller enn å gi opp. Anonymkode: daae3...519
Luksusdyret Skrevet 29. juni 2022 #25 Skrevet 29. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 28.6.2022 den 1.57): Hvis du tror de ikke merker misstemning, så tar du styggelig feil. Anonymkode: 68fda...cde I tillegg lærer de at i forhold så skal man ikke vise følelser, være kjærlige overfor hverandre eller ha annet enn "prosjekt familie" sammen. Dette vil de ofte overføre til sine egne forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå