Gå til innhold

Dere med astma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har astma og har god kontroll på den. Men de senere årene har tungpust (pga mye slim tror jeg) vært litt plagsomt. Jeg får opp mye slim og puster lettere med bronkyl. Bruker det ikke regelmessig eller ofte (litt oftere på sommer da lavtrykk og regn gjør meg verre) så sier hun på apoteket at det ikke er anbefalt å kombinere med astmamedisin. Noe godt tips til annen slimløsende anbefalte hun å ta med legen. 
Så hva bruker dere? Forsøkt å lese på nett fant liksom ikke noe info om noe som løser opp slim. 

Anonymkode: 668d3...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Bisolvon, men føler ikke at det er helt optimalt egentlig.

Anonymkode: be130...cad

Skrevet

Har du vurdert om kostholdet ditt spiller inn på slimproduksjonen, HI? Vet om flere som har blitt langt bedre av astma ved kostholdsendring.

Anonymkode: 07df8...565

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Har du vurdert om kostholdet ditt spiller inn på slimproduksjonen, HI? Vet om flere som har blitt langt bedre av astma ved kostholdsendring.

Anonymkode: 07df8...565

Jeg følger veiledning for kosthold ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg følger veiledning for kosthold ja. 

Finnes det en veiledning for kosthold ved astma? Det visste jeg ikke. Hvor finner jeg den veiledningen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Finnes det en veiledning for kosthold ved astma? Det visste jeg ikke. Hvor finner jeg den veiledningen?

Mer kostholdsråd over hva man bør unngå og hva man kan/bør spise. Men ja det er endel matvarer som er uheldig for slimproduksjon. (Melk feks) I tillegg så gjelder det vel bare å spise sunt egentlig. Naturlig og lite bearbeidet. Frukt og grønt. Kosthold som er betennelsesdempende. Det finnes jo ingen vitenskapelig forskning som støtter opp om dette. For egen del lever jeg bare sunt, ikke fordi jeg følger de rådene pga astmaen. Men som sagt blir astmaen verre av fuktig trykkende værtype. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...