Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hos meg så står det: vi indeks 4, bruk solkrem til kl.16. Men det er helt overskyet, ikke noe sol. Hvorfor står det det da?

Anonymkode: 9aee5...5a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

hos meg så står det: vi indeks 4, bruk solkrem til kl.16. Men det er helt overskyet, ikke noe sol. Hvorfor står det det da?

Fordi skyene ikke stopper de skadelige strålene... 

Anonymkode: 5470e...d3f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Fordi skyene ikke stopper de skadelige strålene... 

Anonymkode: 5470e...d3f

Hvorfor blir man da ikke solbrent?

Anonymkode: 67afe...252

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir man da ikke solbrent?

Anonymkode: 67afe...252

Heldig er du som ikke har blitt solbrent i overskyet vær😉.  Når UV indexen er det den er så er det lurt å følge anbefalingene🙂

Anonymkode: e68b7...211

Skrevet

Hvilken side har du sett på? På denne siden https://uv.nilu.no/ står det oppgitt tre forskjellige verdier avhengig av skydekket lokalt.

Anonymkode: 39fe9...a11

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvilken side har du sett på? På denne siden https://uv.nilu.no/ står det oppgitt tre forskjellige verdier avhengig av skydekket lokalt.

Jeg ser på iphone min, og nå står det faktisk uvi5, smør deg med solkrem til kl.17.00 og det er fortsatt overskyet.  Skjønner ingenting.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Heldig er du som ikke har blitt solbrent i overskyet vær😉.  Når UV indexen er det den er så er det lurt å følge anbefalingene🙂

Anonymkode: e68b7...211

Jeg ble solbrent en gang for mange pr siden da jeg var i Tyrkia på ferie. Vi var på stranda, det var overskyet og nesten litt kaldt, blåste kald vind. Men jeg smørte meg for det, ble allikevel solbrent.🫣

Skrevet

Man får farge og kan bli solbrent i skygge og når det er overskya, stor sannsynlighet for at du blir brent er det ikke men skal du ta vare på huden din i mange år så bør den smøres med solkrem. 

Anonymkode: d04dc...712

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ser på iphone min, og nå står det faktisk uvi5, smør deg med solkrem til kl.17.00 og det er fortsatt overskyet.  Skjønner ingenting.

Iphonen din tar nok ikke hensyn til været, kun hvor sola står på himmelen. Denne siden fra Dsa (strålevernet) viser uv-målinger. Der ser du at det varierer ganske mye, akkurat nå er det høyere i Trondheim enn i Kristiansand for eksempel. 

Været kan forandre seg fort, så det er lurt å bruke solkrem uansett, særlig hvis du skal være ute en stund.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Iphonen din tar nok ikke hensyn til været, kun hvor sola står på himmelen. Denne siden fra Dsa (strålevernet) viser uv-målinger. Der ser du at det varierer ganske mye, akkurat nå er det høyere i Trondheim enn i Kristiansand for eksempel. 

Været kan forandre seg fort, så det er lurt å bruke solkrem uansett, særlig hvis du skal være ute en stund.

Ah, glemte link! https://uvnett.dsa.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...