Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Er det noen som har reist rundt mellom ulike gamle borger i Skottland? 15-åring min har utrolig lyst til å gjøre dette neste sommer, og jeg lurer egentlig på om det finnes noe ferdig opplegg, eller om alt må planlegges selv, og eventuelt hvordan det er med transport der borte? Anonymkode: bb16e...2e8
Kira Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har reist rundt i Skottland, men ikke på en organisert tur. Googlet Scotland castle tours nå, og fikk opp massevis av forslag. Ser kjempe interessant ut, og du finner sikkert noe som kan være gøy for 15-åringen.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 det fantes et bussopplegg helt oppe i nord, der du kunne hoppe av og på. tenker du må planlegge selv. Den togferiegruppen på facebook vet nesten alt. tog,buss, bil masse mulighter husk å få med dere Shetland og Orkenøyene Anonymkode: 9e412...9f6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Vi har gjort det! Veldig hyggelig, og ikke vanskelig. Vi leide en bil og kjørte rundt, det var ikke noen ublu pris. Vi startet i Newcastle og besøkte Bamburgh Castle ikke langt derfra, det ligger ute på kysten. (Hvis du husker filmene om Black Adder, så ser man dette slottet i introen.) Lindisfarne Castle er også spesielt, bittelite og oppå en haug. Og selve øya er helt sær også, man kan kun kjøre dit ut ved lavvann! Vi besøkte så klart Urquhart Castle som ligger ved Loch Ness, og Edinburgh Castle som har proffe omvisninger hver dag. Det mest fotograferte slottet i Skottland er Eilean Donan, det ligger på vestkysten. Der gikk vi ikke inn, vi så det bare fra utsida, men det er mulig man kan få omvisning der også, det vet jeg ikke. Det er kjent fra James Bond-filmer og mange andre. God tur! Anonymkode: 40243...60d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå