Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Fikk beskjed om at jeg har celleforandringer og at jeg har høyrisiko HPV infeksjon. Jeg forstår ikke helt hva det er. Prøvde å søke, men finner ikke nok svar. Gynekologen skriver at jeg bør ta vevsprøve. Betyr det at jeg har den farlige varianten? Er så urolig og tenker på det mye nå🥺. Anonymkode: 1b449...e26
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Det betyr at de skal ta en prøve for å se om celleforandringene skyldes kreft eller ikke. Det er umulig å vite om det er kreft eller ikke før svaret på vevsprøven foreligger. Det at gynekologen skriver at du bør og ikke at du må ta en vevsprøve kan tyde på at hen ikke er veldig bekymret for at du har kreft. Gynekologen til søsteren min ringte og sa hun måtte ta en vevsprøve så fort som mulig siden det var celleforandringer, etter vevsprøven fjernet de litt av livmortappen. Hun har fått barn etter det og har ingen plager. Anonymkode: 71bd0...884
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Det tar mange mange år før det utvikler seg til kreft. Jeg har hatt celleforandringer, tok vevsprøve, ikke vondt, gikk fort, måtte konisere, det var så lite vondt. Gruet meg unødvendig. Siden gyn ikke sier du må, er det ikke farlig. Men lurt å sjekke opp. Ikke stress unødvendig ❤️ Anonymkode: 33d60...a90
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Takk for svar, det roer sjelen❤️ Partneren er mest sannsynlig smittet han også? Anonymkode: 1b449...e26
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Jeg har hatt det samme. Måtte konisere her og. Jeg ble som deg veldig stresset når jeg fikk vite det, men det gikk fint og skulle ikke stresset sånn med det. Lykke til! Anonymkode: 23192...6a8
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Jeg hadde akkurat det samme. Måtte ta vevsprøve 2 ganger. Ta smertestillende før timen! Prøvene var fine. Infeksjonen gikk over av seg selv etter noen år. Dette går bra. Ikke bekymre deg. Partner kan være smittet ja, men ikke sikkert Anonymkode: 4b67b...858
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det betyr at de skal ta en prøve for å se om celleforandringene skyldes kreft eller ikke. Det er umulig å vite om det er kreft eller ikke før svaret på vevsprøven foreligger. Det at gynekologen skriver at du bør og ikke at du må ta en vevsprøve kan tyde på at hen ikke er veldig bekymret for at du har kreft. Gynekologen til søsteren min ringte og sa hun måtte ta en vevsprøve så fort som mulig siden det var celleforandringer, etter vevsprøven fjernet de litt av livmortappen. Hun har fått barn etter det og har ingen plager. Anonymkode: 71bd0...884 Syns ikke du skal skremme henne med dette. Tar laaaang tid før det utvikles kreft Anonymkode: 4b67b...858
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Syns ikke du skal skremme henne med dette. Tar laaaang tid før det utvikles kreft Anonymkode: 4b67b...858 Hva i alle dager var skremmende med innlegget du siterte? Om noe var det jo beroligende? Anonymkode: c5586...421
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Dette er fordi de nå har begynt å analysere alle prøver på ny måte. De tester nå alltid for HPV. De som har dette viruset anbefales en tilleggsundersøkelse eller ekstra prøve fordi du da har forhøyet risiko for kreft. Føre var prinsippet. Dette er en bra ting. Du har ikke kreft, du kan få det i fremtiden. Derfor tar de ny prøve og du er i trygge hender. Det er også greit for deg å vite at du aldri må skulke disse undersøkelsene som kvinner kan gjøre. Celleforandringer er mer vanlig enn du tror, du leser bare ikke så mye om det. Fordi det oftest er falsk alarm. Anonymkode: cad6b...3ed
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Syns ikke du skal skremme henne med dette. Tar laaaang tid før det utvikles kreft Anonymkode: 4b67b...858 Det var da virkelig ikke skremmende, innlegget du siterte. Skjerp deg! Anonymkode: 2a8c6...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå