Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Holder på å slutte å røyke og bruker nikotinplaster. Nå står sommeren for døra og vi skal på en ukes tur til Hellas. Blir jo mye bading vil jeg tro. Er dette forenlig med nikotinplaster? Er stygt redd jeg vil sprekke hvis jeg må klare meg uten 😔 Anonymkode: 5c7d2...aec
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Ha-ha... spørsmålet ditt brakte opp en del minner hos meg. Var på et rehabiliteringssenter for opptrening etter en skade for mange år siden. Der var det ei eldre dame som hadde vært storrøyker før hun kom, og ble overbevist av legen der om at de ukene hun skulle være der var en super anledning for å slutte å røyke. Hun var sporty, gikk med på det om hun fikk nikotinplaster. Vi var i basseng daglig. Hun hadde ikke helt skjønt hvordan nikotinplaster fungerte, så etter noen dager hadde hun nikotinplaster alle steder, bein, armer, mage, rygg Og hun kunne ikke forstå hvorfor hun var blitt så skjelven, det måtte være abstinenser, mente hun. Lege og andre der tok seg tid til å forklare henne bedre, og etter det fungerte det bra, hun ble roligere i kroppen igjen og forstod at ett var nok, og at doseringsendring måtte gjøres med å skifte plaster, om nødvendig. Har ikke erfaring med det selv, men den damen (som forøvrig var en superhyggelig og artig og energirik dame) badet i hvert fall daglig med plaster, og hørte henne aldri si noe om at de ikke satt som de skulle. Vi fulgte jo litt med for å se at samme plaster satt på flere dager. Kan ikke huske at hun noen gang mistet dem, var bare forsiktig med å ikke skrubbe håndduken over plasteret etter at hun hadde dusjet/badet. Veldig bra at du har sluttet å røyke! Om det ikke er spesifikke anbefalinger om hvor på kroppen du skal sette plasteret, så kan du kanskje sette det nederst på magen slik at det dekkes av bikinitrusen? Lykke til videre med røykeslutten og ferien Anonymkode: f3830...e0a
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Jeg sluttet å snuse for et par år siden, og brukt nikotinplaster i en periode. De faller av ved bading. Men limet i dem holder hvis du tar de av i en liten stund mens du bader og så tar de på igjen. Masse lykke til! Anonymkode: badd1...bbf
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Du kan bade og dusje som vanlig mens du bruker plasteret. https://www.apotek1.no/produkter/nicotinell-7mg-24-timer-depotplaster-7stk-12278p Anonymkode: 4b81e...4e2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Bruk tyggegummi da om du er svak. Anonymkode: 1f19b...1d6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Takk for tilbakemeldinger og gode råd. Og til deg nederst her. Jeg anser meg ikke som svak, bare smart som tar mine forhåndsregler. Trenger ikke å gjøre ting verre enn det må være vet du. Anonymkode: 5c7d2...aec
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Takk for tilbakemeldinger og gode råd. Og til deg nederst her. Jeg anser meg ikke som svak, bare smart som tar mine forhåndsregler. Trenger ikke å gjøre ting verre enn det må være vet du. Anonymkode: 5c7d2...aec Beklager å rette på deg, men det heter forholdsregler ikke forhåndsregler. Lykke til med røykeslutt, jeg måtte bytte til nikotintyggis. Fikk så mareritt av nokotinplaster. Anonymkode: 784b6...bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå