Gå til innhold

Bilpleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt flaut, men jeg er ikke noe god til å vaske bilen. Jeg tenker på selv-vask på bensinstasjon. Hvordan gjør du det og hva gjør du for å ta vare på lakken?

Anonymkode: e7d63...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker hjemme. 

Jeg begynner med å spyle bilen grundig. Jeg bruker høytrykksspyler, men hageslange går også fint. Så sprayer jeg på avfettingsmiddel der det trengs (hvis det trengs). Så har jeg en bøtte med sil i bunnen, og en mikrofiberklut som jeg trer på hånda. Jeg blander godt, varmt vann med litt bilshampo. Jeg vasker hele bilen godt. (Poenget med sil i bunnen er at da faller sandkorn og grus ned der, og blir ikke med i kluten og riper opp bilen. Så spyler jeg bilen igjen, med rent vann. Til slutt tørker jeg den med et håndkle. 

Innimellom polerer vi bilen. Her er en grei beskrivelse:

https://nye.naf.no/bilhold/bilpleie/slik-polerer-du-bilen-din-enkelt

Jeg pusser bilens vinduer innvendig med våtservietter, tørker av interiøret og støvsuger seter og gulv når det trengs.

Skrevet
Superdolly skrev (48 minutter siden):

Jeg vasker hjemme. 

Jeg begynner med å spyle bilen grundig. Jeg bruker høytrykksspyler, men hageslange går også fint. Så sprayer jeg på avfettingsmiddel der det trengs (hvis det trengs). Så har jeg en bøtte med sil i bunnen, og en mikrofiberklut som jeg trer på hånda. Jeg blander godt, varmt vann med litt bilshampo. Jeg vasker hele bilen godt. (Poenget med sil i bunnen er at da faller sandkorn og grus ned der, og blir ikke med i kluten og riper opp bilen. Så spyler jeg bilen igjen, med rent vann. Til slutt tørker jeg den med et håndkle. 

Innimellom polerer vi bilen. Her er en grei beskrivelse:

https://nye.naf.no/bilhold/bilpleie/slik-polerer-du-bilen-din-enkelt

Jeg pusser bilens vinduer innvendig med våtservietter, tørker av interiøret og støvsuger seter og gulv når det trengs.

Tusen takk for god beskrivelse! 

Når vet du at avfetting trengs? 🙄

Skrevet
oslofrk skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for god beskrivelse! 

Når vet du at avfetting trengs? 🙄

Når mannen min sier det 😛. Nei da, men hvis det er synlige "render" av salt, fett eller asfaltrester på bilen, typisk under dørene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...