Gå til innhold

Nedtelling til Italia !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dere som svarer slikt i en tråd der hi gleder seg til å reise - er det sjalusien som spiser dere opp? Jeg klarer ikke å se en annen grunn til å svare slikt i en tråd. 

Anonymkode: 0cfdb...960

Helt enig med deg! Unner alle som gleder seg til ferie gleden❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er i Italia nå. Ingen hetebølge her. Perfekt, deilig vær!

Anonymkode: 7db15...8db

Høres strålende ut! Hvor i Italia er du da? 

Skrevet

Dere som svarer slikt i en tråd der hi gleder seg til å reise - er det sjalusien som spiser dere opp? Jeg klarer ikke å se en annen grunn til å svare slikt i en tråd. 

Ikke mer enn at hi opprinnelig lagde tråden for å skryte.

Anonymkode: 7960e...63a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva vet du egentlig om det? Og hvis det var sånn ; legitimerer det svarene som kommer av sorten som ble kommentert her? 
Det MÅ være lov å lage en tråd om at noen gleder seg til noe uten at man får høre at man skryter. Etter pandemien så er det mange som gleder seg til mye. Det er smålig hvis DET skal vinkles negativt. Noen gleder seg til å dra på hytta og teller ned til det og andre til å reise utenlands. Er det å skryte å glede seg til hytta og? Hytter kan koste mye de også. 

Skrevet

Vi er i Roma nå, det er helt klart varmt. Reiser videre til Toscana i dag, gleder oss til basseng og mindre sightseeing til fots. Har hatt det fint de dagene vi har vært i Roma altså, men særlig mannen synes det er i overkant varmt. 

Anonymkode: 969a2...9c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi er i Roma nå, det er helt klart varmt. Reiser videre til Toscana i dag, gleder oss til basseng og mindre sightseeing til fots. Har hatt det fint de dagene vi har vært i Roma altså, men særlig mannen synes det er i overkant varmt. 

Da blir det nok deilig med litt bassengliv nå. Vi skal en tur til Roma i sommer vi også så det gleder vi oss til. Toscana er nydelig da! Har dere mange planer der da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Og så? Gjør det vondt at andre gleder seg til noe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har lært meg å ikke dra til storbyer på sommeren, mye av gleden blir ødelagt om det blir for varmt. Toscana høres vidunderlig ut, der har jeg aldri vært. Legger dere opp turen selv?

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Hva vet du egentlig om det? Og hvis det var sånn ; legitimerer det svarene som kommer av sorten som ble kommentert her? 
Det MÅ være lov å lage en tråd om at noen gleder seg til noe uten at man får høre at man skryter. Etter pandemien så er det mange som gleder seg til mye. Det er smålig hvis DET skal vinkles negativt. Noen gleder seg til å dra på hytta og teller ned til det og andre til å reise utenlands. Er det å skryte å glede seg til hytta og? Hytter kan koste mye de også. 

Nå må du følge med på logikken din. Det er kunn hvis man kan regne med at årsaken var å skryte du kan regne med at svarene var av sjalusi.

Hvis du skal tolke svarene negativt, må fu regne med at hovedinnlegget tolkes på samme måte.

Jeg oppfatter svarene som medfølgende og som en oppfordring til å forberede seg på at det kan bli så varmt at det ta særlige forhåndsregler. Det kan gjøre at hun pakker ekstra leker og bøker slik at de har noe å holde på med inne på dagtid for eksempel og sånn få en mye bedre ferie.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå må du følge med på logikken din. Det er kunn hvis man kan regne med at årsaken var å skryte du kan regne med at svarene var av sjalusi.

Hvis du skal tolke svarene negativt, må fu regne med at hovedinnlegget tolkes på samme måte.

Jeg oppfatter svarene som medfølgende og som en oppfordring til å forberede seg på at det kan bli så varmt at det ta særlige forhåndsregler. Det kan gjøre at hun pakker ekstra leker og bøker slik at de har noe å holde på med inne på dagtid for eksempel og sånn få en mye bedre ferie.

Som i svaret at Italia er et drittland? Medfølende når noen gleder seg? Javel …

Anonymkode: 62d52...c46

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det sjalusi å si at det er ekstremvarme der nå?

Anonymkode: 283ef...d2c

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er det sjalusi å si at det er ekstremvarme der nå?

Ja. Det kan nok hi oppdatere seg på selv. Tråden spør om det er flere som gleder seg til å reise til Italia, hun spør ikke om oppdatering på været. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Det kan nok hi oppdatere seg på selv. Tråden spør om det er flere som gleder seg til å reise til Italia, hun spør ikke om oppdatering på været. 

Hjelpes, det var en kommentar til en annen som skrev at det var meldt ekstremvarme. Det får være måte på hvor krenket man skal bli da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hjelpes, det var en kommentar til en annen som skrev at det var meldt ekstremvarme. Det får være måte på hvor krenket man skal bli da.

Å rull inn, ingen andre er krenket her. Det må være lov å kommentere på at andre ønsker å frata hi gleden over å skulle reise. Noen kaller Italia for drittland mens andre mener at hun skriver hi kun for å skryte (som anonym på et anonymforum😂). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

I det hele tatt å kommentere noe negativt om noe som helst rundt det noen gleder seg til er vel hverken positivt eller særlig konstruktivt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som i svaret at Italia er et drittland? Medfølende når noen gleder seg? Javel …

Det er en her inne som svarer sånn i alle tråder, men det var den eneste negative kommentaren.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er en her inne som svarer sånn i alle tråder, men det var den eneste negative kommentaren.

Jeg syns ikke at det er hyggelig å fokusere på hetebølge osv i en tråd om glede. Men det er meg, jeg klarer nemlig å glede meg med andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syns ikke at det er hyggelig å fokusere på hetebølge osv i en tråd om glede. Men det er meg, jeg klarer nemlig å glede meg med andre. 

Jeg storkoste meg i Italia for noen år siden, men akkurat det med hetebølge kan være litt sjokk å oppleve på kroppen. Vi var i blant annet Bologna da det var 40 varmegrader og det er ikke å anbefale. I hvert fall ikke med barn, jeg ble faktisk oppriktig bekymret for en av ungene da vi var nødt til å bevege oss fra a til b i den varmen. Aldri igjen. Så vær obs på det, det er veldig individuelt hvor godt en tåler varmen. Italiensk kundeservice = strykkarakter, motorstopp med leiebil i den varmen er ikke gøy. 

Tilgang på basseng, siesta på dagen og begrense aktivitetene noe, så kan det bli en skikkelig fin tur. Men lurt å være litt forberedt nå som det er meldt hetebølge, spesielt hvis en skal til noen av byene som har rødt farevarsel. Det sier jeg ikke for å ødelegge gleden over å reise. 

Anonymkode: ad293...45c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg storkoste meg i Italia for noen år siden, men akkurat det med hetebølge kan være litt sjokk å oppleve på kroppen. Vi var i blant annet Bologna da det var 40 varmegrader og det er ikke å anbefale. I hvert fall ikke med barn, jeg ble faktisk oppriktig bekymret for en av ungene da vi var nødt til å bevege oss fra a til b i den varmen. Aldri igjen. Så vær obs på det, det er veldig individuelt hvor godt en tåler varmen. Italiensk kundeservice = strykkarakter, motorstopp med leiebil i den varmen er ikke gøy. 

Tilgang på basseng, siesta på dagen og begrense aktivitetene noe, så kan det bli en skikkelig fin tur. Men lurt å være litt forberedt nå som det er meldt hetebølge, spesielt hvis en skal til noen av byene som har rødt farevarsel. Det sier jeg ikke for å ødelegge gleden over å reise. 

Jeg forstår at du ikke prøver å være ufin, men likevel er det som kommer litt unødvendig. Vi vet det er varmt i Italia om sommeren og har opplevd varmen når det blir over 40 grader. Selv med barn. Det har gått helt fint. Vi har også kjørt mye bil i Italia . Du får det til å høres ut som alle italienerne er dårlige på service . Vi har også fått motorstopp i varmen. Ingen som snakket engelsk og vi klarte oss på Google translate , smil og begrenset italiensk. Det løste seg fint og som regel gjør det altså det.  Jeg spurte ingen steder om hva dere mener om varmen, om hetebølger og andre ting som kompliserer turen. Jeg spurte ganske enkelt bare om det var andre enn meg som teller ned til tur.  Hi 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår at du ikke prøver å være ufin, men likevel er det som kommer litt unødvendig. Vi vet det er varmt i Italia om sommeren og har opplevd varmen når det blir over 40 grader. Selv med barn. Det har gått helt fint. Vi har også kjørt mye bil i Italia . Du får det til å høres ut som alle italienerne er dårlige på service . Vi har også fått motorstopp i varmen. Ingen som snakket engelsk og vi klarte oss på Google translate , smil og begrenset italiensk. Det løste seg fint og som regel gjør det altså det.  Jeg spurte ingen steder om hva dere mener om varmen, om hetebølger og andre ting som kompliserer turen. Jeg spurte ganske enkelt bare om det var andre enn meg som teller ned til tur.  Hi 

Hvis det var alt du lurte på så er svaret" ja". Det finnes andre som teller ned.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Før man i det hele tatt kan bruke Google translate, må man nesten få tak i noen, det var jo hovedutfordringen. Poenget var uansett hvorfor vi ble ufrivillig gående i hetebølgen. 

Vet ikke hvordan du er, men jeg lar ikke slike opplevelser ødelegge en tur, det var helt topp å reise på tross. Tidenes ferie. Veldig snodig innlegg det her for å være ærlig, var det liksom ett innlegg for å få 20 svar tilbake, ja vi teller ned, siden det var eneste svaret som er ok? Greit nok at en del kunne spart seg for sure innspill, men ser ikke helt problemet med å si vær obs på hetebølgen. Sånn tilfelle man ikke har kjent det på kroppen, kan jo spare seg for en del ubehageligheter ved å være det tross alt. 

Uansett, god tur 😅 Det er vel lov å si? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ikke rart det blir krig i verden når man ikke tåler såpass.

Skrevet

Ikke rart det blir krig i verden når man ikke tåler såpass.

Selv om man tåler det så forstår de fleste at det ikke er nødvendig å komme med kommentarer om alt som ikke fungerer i landet , om hetebølger og om at landet er et drittland i en tråd der noen bare gleder seg. Hi

Skrevet

Teller ned til Venezia om tre uker, har aldri vært der før men reist mye i Italia☀️

Anonymkode: fe9ce...440

Skrevet
On 7/1/2022 at 7:43 PM, Polly-Esther said:

Her var det jaggu mange misunnelige damer 🙄. Jeg teller ned til Rhodos! Vokser aldri fra å glede meg til og over det som er kjekt. Og det er jeg takknemlig for 😊

Ja kjempe sjalu 😂

Anonymkode: f57a3...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...