Gå til innhold

God idé eller idiotisk?😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverdagslogistikken er ett lite mareritt! Med tre barn, hus vi pusser opp kjenner jeg ofte på at ting blir mye. Jeg lurer derfor på om jeg skulle ha jobbet 80% men jobbet 16t to dager etter hverandre. To dager på, fem dager av😅. Noen som har prøvd dette å kan si litt om hvordan det er? Jeg er sykepleier så dette er helt klart en mulighet om jeg vil.

Anonymkode: 62941...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes smart ut synes jeg. Hadde glatt jobbet sånn om jeg fikl muligheten

Anonymkode: d3387...108

Skrevet

Hvor effektiv er du på slutten av to 16 timers vakter? 

Anonymkode: 00050...7df

Skrevet

Jeg synes det høres farlig ut for pasientsikkerheten. Om du har 16 timer vakter så vil det gå minst et par timer til i å komme seg til og fra og til sengen. Da er det kun 6 timers søvn mellom disse vaktene i beste fall. Jeg synes det er for lite når man skal rett på 16 timer igjen. 

Anonymkode: 22022...d6c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor effektiv er du på slutten av to 16 timers vakter? 

Sannsynligvis passe effektiv. Jeg kan ha veldig fine vakter hvor jeg har det rolig. Men kan definitivt ha veldig travle vakter også. Vi har vel 50/50 av begge vil jeg si. Må nok teste for å se hvordan det går tenker jeg😊. Kanskje teste før jeg sier at jeg alltid vil ha det slik 😊.

hi

Skrevet

Er det lov å planlegge for doble vakter? Trodde den muligheten kun skulle brukes i tilfeller hvor det ikke var mulig å få tak i folk.. 

Anonymkode: 1d500...57a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det høres farlig ut for pasientsikkerheten. Om du har 16 timer vakter så vil det gå minst et par timer til i å komme seg til og fra og til sengen. Da er det kun 6 timers søvn mellom disse vaktene i beste fall. Jeg synes det er for lite når man skal rett på 16 timer igjen. 

Anonymkode: 22022...d6c

Ikke helt uenig. Dessverre er dette realiteten. Mange svenske/dansker jobber dobbelt gjerne en uke på, en uke av, også andre for å få logistikken til å gå opp. Spesielt på sommeren er dette utbredt. Leger har ofte 16t vakter hos oss, å de har definitivt travle vakter. Så sånn sett er det ikke hårreisende at jeg går dobbelt hvis jeg ser det fungerer.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er det lov å planlegge for doble vakter? Trodde den muligheten kun skulle brukes i tilfeller hvor det ikke var mulig å få tak i folk.. 

Anonymkode: 1d500...57a

Det kan også planlegges , hvertfall hos oss. Utenlandske gjør det hele tiden.

hi

Skrevet

Høres greit ut. Jeg kunne fint ha jobbet slik hvis jeg fikk muligheten, 🙂. Men kanskje enda bedre, med en dag eller to med fri i mellom de dagene du jobber 16 timer, men skjønner hvis du vil ha sammenhengende fri. Men det høres jo greit ut å jobbe, 07:00-23:00 for eksempel, hvis du har gode pauser 🙂

Anonymkode: 69cee...fe0

Skrevet

Jobbet langvakter i helgene tidligere, fra 0745-2215. Gikk greit, men ble for slitsomt i lengden. Jobber i hjemmesykepleien

Anonymkode: d6547...b83

Skrevet

Det burde ikke være lovlig i vanlige yrker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hverdagslogistikken er ett lite mareritt! Med tre barn, hus vi pusser opp kjenner jeg ofte på at ting blir mye. Jeg lurer derfor på om jeg skulle ha jobbet 80% men jobbet 16t to dager etter hverandre. To dager på, fem dager av😅. Noen som har prøvd dette å kan si litt om hvordan det er? Jeg er sykepleier så dette er helt klart en mulighet om jeg vil.

Det er helt sykt at det planlegges 16t vakter, ikke rart det gjøres endel unødvendige feil i helsevesenet.

Anonymkode: 580e1...660

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil ikke ha deg som sykepleier. 

Anonymkode: a4ea8...62a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil ikke ha deg som sykepleier. 

Anonymkode: a4ea8...62a

Dette er faktisk vanlig.  langvakter er det forsket og jublet frem av myndigheter som mye bedre enn korte vakter. folk med langvakter  jobber bedre, har det bedre på jobb og gjør mindre feil... visstnok..

Vi har fått det presset på oss og ofte så må man jo gjøre det uansett, jobbe dobbeltvakter.  hos oss er det enda frivillig men vi har 14 timersvakter. 830-2100. 16 timer komemr sikkert snart det og.  Jeg skal ikke jobbe sånn men dete r mange som gjør det. 

HI: prøv da vel! finn ut om det er noe for deg. Hvis mannen kan ta seg av barna går det sikkert helt fint!

Anonymkode: 260c2...c50

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det er helt sykt at det planlegges 16t vakter, ikke rart det gjøres endel unødvendige feil i helsevesenet.

leger jobber døgn i strekk, jeg vil ikke bli operert av legen på slutten av helgevakten..... det e rjo ikke noe nytt?

Skrevet
tussilagofarfara skrev (1 minutt siden):

leger jobber døgn i strekk, jeg vil ikke bli operert av legen på slutten av helgevakten..... det e rjo ikke noe nytt?

Så siden leger er tvunget til det, så er det greit at resten av yrkesgruppene i helsevesenet gjør det samme...bra logikk

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Så siden leger er tvunget til det, så er det greit at resten av yrkesgruppene i helsevesenet gjør det samme...bra logikk

Realiteten er dessverre slik. Skal hjulene gå rundt må folk jobbe mer og dobbelt. Legene har tidvis lange vakter i sin turnus, om det er forsvarlig alltid er en annen sak. Det samme med sykepleiere, og sikkert flere. Avdelingene går ikke rundt uten denne praksisen slik ting  er i dag. Jobber ikke jeg dobbelt, må uansett andre gjøre det.

hi

Skrevet

Tror ikke du får med NSF på det. Vi har langvakter, 12 timer lørdag og søndag, en gang pr. 8 uke: Det gikk NSF med på fordi alternativet var at alle måtte jobbe hver 3.helg, så de som ønsker å jobbe 12 timer gjør det. 
Men tror ikke du får gjennomslag. Legene har andre arbeidstidsordninger

Anonymkode: d55e8...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...