Gå til innhold

Skeiv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette et akseptert begrep for homofile? Jeg spør av ren nysgjerrighet fordi jeg personlig synes det virker negativt ladet. Så dere som tolker dette som noe annet kan trykke dere ut igjen. 

Anonymkode: 5d44d...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg. Mange homofile bruker det om seg selv. 

Jeg syns også at det gir negative assosiasjoner, men det er ikke min kamp å ta. 

Anonymkode: b295e...90a

Skrevet

Skeiv er en oversettelse av "queer". Det er en samlebetegnelse, hvor du ikke trenger å forklare nærmere "Hva slags" skeiv du er. For øvrig er mange av ordene som brukes om homofile tidligere skjellsord som man har "tatt tilbake definisjonsmakta over". Det kan være det er derfor du synes det klinger dårlig. 

Anonymkode: a836f...337

Skrevet

Det virker som det er akseptert ettersom det blir veldig mye brukt. Mulig fordi det er lite utbredt som skjellsord, jeg har i alle fall ikke hørt det brukt som det.

Anonymkode: a9ed3...ad4

Skrevet

Ja, i stor grad. En del av oss i den eldre garde synes det er et litt merkelig begrep og og enkelte aktivt misliker det. Selv er jeg i førtiårene og omtaler aldri meg selv som skeiv, jeg bruker lesbisk eller bare homo. Blir dog ikke snurt om andre benyttet ordet om meg.

Anonymkode: c7053...415

Skrevet

Unge bruker det mye, gjerne fordi de er skeive på ulike måter. F eks bifile.

Anonymkode: 05a3d...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...