Gå til innhold

Hadde du gått eller blitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvis de fikk vondt eller slo seg, eller hvis noe ble ødelagt, sa jeg. For meg dekker det kriser.

Anonymkode: 9a13c...49c

Så da har du forståelse for at alle barn må lære? Din problemstilling har mange momenter , men som du ser av tråden liker de fleste ikke å bli bestemt over.

Anonymkode: c6d95...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Så da har du forståelse for at alle barn må lære? Din problemstilling har mange momenter , men som du ser av tråden liker de fleste ikke å bli bestemt over.

Anonymkode: c6d95...07b

Hva mener du med at alle barn må lære? Jeg håper ikke at foreldre drar fra barna første gang, eller andre for den sakens skyld, på fest kveld og natt. Jeg liker heller ikke at folk tar seg til rette i mitt hjem og bestemmer hva de blant annet skal legge ut på some. Jeg forventer også at de tar mer hensyn til mine andre gjester enn det de har gjort til nå. 

Skrevet

Bruker ikke mobilen når jeg er på fest uansett, så dette hadde ikke påvirka meg. Jeg bruker den kun til å ringe taxi etterpå. 

Anonymkode: fb36f...39e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hørt om fasttelefon?  Det var noe som eksisterte i en hundre års tid.

Anonymkode: 5a416...7a5

Den hadde de neppe i lomma for å ta bilder med. 

Skrevet

Jeg hadde ledd høyt, og så ignorert kravet ditt. Mobilen bruker jeg kun i nødssituasjoner når jeg er med andre, men jeg legger den ikke vekk på kommando. Bilder legger jeg aldri ut. 

Anonymkode: b25cd...433

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Den hadde de neppe i lomma for å ta bilder med. 

Nei,  man hadde gjerne med seg et eget kamera.

Anonymkode: b3e9a...b43

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nei,  man hadde gjerne med seg et eget kamera.

Anonymkode: b3e9a...b43

Det hadde jeg sjelden med til en vanlig jentekveld, og hvis jeg hadde det, så brukte jeg ikke bildene til offentliggjøring.

Skrevet

1. At folk med barn hjemme eller har andre grunner som gjør at de trenger å sjekke mobilen med jevne mellomrom, gjør nettopp det, må være ok. Så lenge det gjøres sånn noenlunde diskret og uten å lage så mye ut av det. Men jeg svarer ikke på meldinger fra ungene så lenge jeg vet at de har folk hjemme som tar vare på dem. De trenger ikke å spørre meg når faren er der, og de trenger heller ikke å spørre meg om noe så lenge de har barnevakt, da er det barnevakten som bestemmer. Så svarer jeg heller på meldinger fra barnevakten dersom det kommer opp ting som han eller hun ikke kan svare på. (Har aldri opplevd det, forresten) Jeg blir oppgitt og lei av mødre som må ha kontroll hele tiden, men jeg legger ikke ned mobilforbud - likevel, men det kan hende at jeg ikke inviterer vedkommende en annen gang...  etter å ha gitt beskjed om hvorfor.

2. Gjester som sitter og chatter og er mer opptatt av mobilen enn selskapet, er uinteresserte gjester og fryktelig irriterende gjester. De inviteres ikke igjen neste gang. Og jeg kan gjerne fortelle dem hvorfor. Eller som jeg sa en gang til en: "Beklager, jeg trodde kjedet deg og ikke hadde lyst til å være hos meg."  Men heldigvis, i min omgangskrets, er det få av dem. Når vi møtes gjør vi det fordi vi har lyst til å være sammen sammen.

3. Posting av bilder på sosiale medier eller andre offentlige kanaler - det handler ikke om å ikke like. Det er rett og slett ulovlig, og jeg lager skikkelig helvete for folk som poster bilder av meg, ungene min eller mitt hus uten samtykke fra. Det er ikke så vanskelig å få samtykke fra meg så lenge eventuelle bilder av meg er ok, men lar noen være å spørre, så forlanger jeg at bildene fjernes uansett hvor fine de er. 

Om jeg hadde kommet til et selskap med generelt mobilforbud? Ja, så lenge det ikke varer mer enn et par timer, dvs på lengde med en film, en forestilling eller en konsert etc. Og at jeg vet at ungene eller andre ikke trenger å få kontakt med meg. Er det lenger enn det, vil jeg ha sjans til å gjøre en kort sjekk på telefonen inni mellom. Ikke for å sjekke siste oppdateringer på en-eller-annen-kanal, men for å se om det er noe viktig jeg har fått melding om og som trenger raskt svar. 

Anonymkode: a71d5...b8e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Om jeg hadde kommet til et selskap med generelt mobilforbud? Ja, så lenge det ikke varer mer enn et par timer, dvs på lengde med en film, en forestilling eller en konsert etc. Og at jeg vet at ungene eller andre ikke trenger å få kontakt med meg. Er det lenger enn det, vil jeg ha sjans til å gjøre en kort sjekk på telefonen inni mellom. Ikke for å sjekke siste oppdateringer på en-eller-annen-kanal, men for å se om det er noe viktig jeg har fått melding om og som trenger raskt svar. 

Jeg tenker at jeg hadde latt mobilen ligge i gangen, i jakka mi, men med lyden slått på. Da hører jeg om noen ringer. Og det kan de gjøre hvis noe haster. En sms kan vente.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

1. At folk med barn hjemme eller har andre grunner som gjør at de trenger å sjekke mobilen med jevne mellomrom, gjør nettopp det, må være ok. Så lenge det gjøres sånn noenlunde diskret og uten å lage så mye ut av det. Men jeg svarer ikke på meldinger fra ungene så lenge jeg vet at de har folk hjemme som tar vare på dem. De trenger ikke å spørre meg når faren er der, og de trenger heller ikke å spørre meg om noe så lenge de har barnevakt, da er det barnevakten som bestemmer. Så svarer jeg heller på meldinger fra barnevakten dersom det kommer opp ting som han eller hun ikke kan svare på. (Har aldri opplevd det, forresten) Jeg blir oppgitt og lei av mødre som må ha kontroll hele tiden, men jeg legger ikke ned mobilforbud - likevel, men det kan hende at jeg ikke inviterer vedkommende en annen gang...  etter å ha gitt beskjed om hvorfor.

2. Gjester som sitter og chatter og er mer opptatt av mobilen enn selskapet, er uinteresserte gjester og fryktelig irriterende gjester. De inviteres ikke igjen neste gang. Og jeg kan gjerne fortelle dem hvorfor. Eller som jeg sa en gang til en: "Beklager, jeg trodde kjedet deg og ikke hadde lyst til å være hos meg."  Men heldigvis, i min omgangskrets, er det få av dem. Når vi møtes gjør vi det fordi vi har lyst til å være sammen sammen.

3. Posting av bilder på sosiale medier eller andre offentlige kanaler - det handler ikke om å ikke like. Det er rett og slett ulovlig, og jeg lager skikkelig helvete for folk som poster bilder av meg, ungene min eller mitt hus uten samtykke fra. Det er ikke så vanskelig å få samtykke fra meg så lenge eventuelle bilder av meg er ok, men lar noen være å spørre, så forlanger jeg at bildene fjernes uansett hvor fine de er. 

Jeg skulle gitt mer info i første innlegg, for mulig folk hadde skjønt bedre fra begynnelsen. Dette var jo en reaksjon på at jeg var lei gjentatt respektkøshet. 

Vi har alle snakket siden det, og de to som gikk har faktisk beklaget. Det har jeg også for at jeg ikke sa fra på forhånd, så vi skværet lett opp i dette. Nå vet og godtar alle at ihvertfall fem av oss ikke vil ha mobiler fremme i selskap, så det blir nok mer avslappende å være sammen. 

Skrevet

Det er sært å lage forbud om!!

En ting er å uttrykke ønske om at en legger bort telefonen (surfing med bordet o.l), men bilder er jo bare koselig! 

Anonymkode: 87878...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...