Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #1 Skrevet 26. juni 2022 Jeg har en datter som er 9 år gammel. Hun er ekstremt populær på trinnet sitt, og hun har mange venninner i hennes klasse og i parallellklassen. Hun har også en kjæreste som går i trinnet over. Jeg hører stadig at jenta mi snakker veldig mye sånn "fjortisspråk". Hun bruker ord som yo, cringe, klein, keeg, cringe, fett, awesome, lol, lø osv. Noen av ordene vet jeg ikke engang hva betyr, så gammeldags er jeg. Ordene må hun ha lært av enten internett eller vennene hennes, mest sannsynlig begge deler. For hun er enebarn, så hun kan umulig ha lært sånne ungdomsord av søsken ettersom hun ikke har noen søsken. Jeg hører at venninnene hennes også bruker slike ord av og til når de er på besøk. Han kjæresten til datteren min bruker det ekstremt mye. Er dette normalt i denne alderen? Er 9-åringer i dag gjerne "fjortiser" og oppfører seg som ungdommer og sier mye slang og ungdomsord? Anonymkode: 841e8...422
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #2 Skrevet 26. juni 2022 Barn hører disse ordene i friminuttene,og plukker det opp. På Internett florerer det av slike ord. Sanger, videoer osv. Mye som skjer hos pree teens. Anonymkode: c83bb...bf3
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #3 Skrevet 26. juni 2022 Ville vært mer bekymret for at 9 åringen har en kjæreste enn de ordene hun bruker!😨 Anonymkode: ca5c6...f3d
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #4 Skrevet 26. juni 2022 Hva har språket med at hun er "ekstremt populær" og har kjæreste å gjøre? Come on. Men folk går sikkert på denne 🙂 Anonymkode: 67299...c12
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #5 Skrevet 26. juni 2022 Min gutt er 10 åring å bruker det en del han også. Å selv om vi bor på Vestlandet så slutter mange av setningene med "as" . " Det var gøy idag as. " Vet ikke helt hvor han tar det fra 😂 Anonymkode: c3536...86b
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Hun lærer det av vennene SINE. Ikke: Hum lærer det av vennene HENNES. Anonymkode: e67c7...722
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Jeg har en sønn på 9 som ikke har en eneste venn. Han snakker også sånn. Anonymkode: 5e58c...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Har ei på 9 som ikke snakker sånn. 🙈 Anonymkode: ea4bc...b1e
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Har ei på 11 år. Hun er også godt likt med mange venner (om det har noe å si). Hverken hun eller vennene hennes snakker slik. Heldigvis. Anonymkode: e7978...068
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 Min 9 åring snakker og sånn. Tror han er sååå kul Anonymkode: a835f...6e1
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 8 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har en datter som er 9 år gammel. Hun er ekstremt populær på trinnet sitt, og hun har mange venninner i hennes klasse og i parallellklassen. Hun har også en kjæreste som går i trinnet over. Jeg hører stadig at jenta mi snakker veldig mye sånn "fjortisspråk". Hun bruker ord som yo, cringe, klein, keeg, cringe, fett, awesome, lol, lø osv. Noen av ordene vet jeg ikke engang hva betyr, så gammeldags er jeg. Ordene må hun ha lært av enten internett eller vennene hennes, mest sannsynlig begge deler. For hun er enebarn, så hun kan umulig ha lært sånne ungdomsord av søsken ettersom hun ikke har noen søsken. Jeg hører at venninnene hennes også bruker slike ord av og til når de er på besøk. Han kjæresten til datteren min bruker det ekstremt mye. Er dette normalt i denne alderen? Er 9-åringer i dag gjerne "fjortiser" og oppfører seg som ungdommer og sier mye slang og ungdomsord? Anonymkode: 841e8...422 min snakker også slik, så tror det er ganske vanlig, han begynner i 4 klasse Anonymkode: 17b69...a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå