Gå til innhold

Hvordan kan jeg ha tatt så feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter møtte jeg en mann gjennom jobben. Han fra Vestlandet, jeg i Oslo. Vi fikk umiddelbart en god tone, kjemien var på plass. Vi skravlet via teams i timesvis etter jobb, sendte snap og meldinger hver dag. Det var åpenbar flørting. På sankthansaften møttes vi og var sammen hele dagen, gikk turer, spiste, delte en benk i byen og skravlet. 
Jeg tok mot til meg og spurte han i går om vi hadde noe på gang, je sa jeg hadde følelser for han og håpet det var gjensidig. Det var det ikke. Han sa han likte å prate med meg, men at han var på et sted i livet hvor han ikke ønsket noen kjæreste.
Hvordan kunne jeg ta så feil? Hvorfor har han gjort alt dette i et halvt år uten å ønske noe mer? Jeg er så forvirret. Kan han ha fått panikk da jeg fortalte hvordan jeg har det?

Anonymkode: dec4e...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er den normale her. Ikke han. 
Jeg er fir platoniske vennskap. Men dette blir å leke med et annet menneske.

Anonymkode: 96bac...bfe

Skrevet

Han har gjort det i et halvt år fordi han liker å snakke med deg. Når dere bor så langt unna hverandre og ikke pleier å møtes er det ikke så rart at han ikke har utviklet store følelser. Jeg sier ikke at det er rart å få følelser heller, men at det er helt normalt å ikke få det når man ikke omgås i hverdagen. Dessuten er det mange som liker det akkurat på dette nivået med flørting og god stemning uten forpliktelsene er forhold fører med seg. Jeg synes du var tøff som spurte da!

Anonymkode: f04b9...a48

Skrevet

Fordi han er mann og kan. Dette er ikke på deg. Han burde vært ærlig om intensjonene sine fra starten av. 
Jeg hadde et sånt forhold et halvt års tid. Han behandlet meg som en diva, vi var sammen hver eneste helg, spiste digg mat, så film, sov sammen, vi snakka på telefon minst 3 timer totalt hver eneste dag. Så en dag bare dumpa han meg til fordel for en annen. Enda han ikke var klar for noe kjærste… 

det er vondt, men jo fortere du slår deg til ro med at han ikke er verdt det, jo bedre er det ❤️

Anonymkode: 188ca...e67

Skrevet

Det som er rart er at han ikke er en player i det hele tatt. Han er ikke spesielt pen og har ikke hatt kjæreste på mange år. Han har sagt han lengter etter noen å bo med, dele hverdagen med, men nå plutselig ville han ikke det likevel. 
Jeg bare skjønner ingenting. 
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det som er rart er at han ikke er en player i det hele tatt. Han er ikke spesielt pen og har ikke hatt kjæreste på mange år. Han har sagt han lengter etter noen å bo med, dele hverdagen med, men nå plutselig ville han ikke det likevel. 
HI

Har dere vært ute og spist, vært på kino og flørtet mer fysisk? Eller har dere kun snakket viralt og bare gått uskyldige turer? I løpet av flere måneder, eller uker for den del, så burde jo et kyss osv ha forekommet. Helt uten sånn flørt, så blir det jo vennskap. 

Anonymkode: 87252...415

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I vinter møtte jeg en mann gjennom jobben. Han fra Vestlandet, jeg i Oslo. Vi fikk umiddelbart en god tone, kjemien var på plass. Vi skravlet via teams i timesvis etter jobb, sendte snap og meldinger hver dag. Det var åpenbar flørting. På sankthansaften møttes vi og var sammen hele dagen, gikk turer, spiste, delte en benk i byen og skravlet. 
Jeg tok mot til meg og spurte han i går om vi hadde noe på gang, je sa jeg hadde følelser for han og håpet det var gjensidig. Det var det ikke. Han sa han likte å prate med meg, men at han var på et sted i livet hvor han ikke ønsket noen kjæreste.
Hvordan kunne jeg ta så feil? Hvorfor har han gjort alt dette i et halvt år uten å ønske noe mer? Jeg er så forvirret. Kan han ha fått panikk da jeg fortalte hvordan jeg har det?

Mange menn er sånn. Han liker deg som en venn... 

Anonymkode: eae12...807

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Mange menn er sånn. Han liker deg som en venn... 

Anonymkode: eae12...807

Men. Timesvis med prat på teams. Smser og snaper hver dag. Jeg gjør ikke sånt med noen andre. Vi har delt våre innerste tanker, følelser, gleder og sorger.  Og så er det ingenting?
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Har dere vært ute og spist, vært på kino og flørtet mer fysisk? Eller har dere kun snakket viralt og bare gått uskyldige turer? I løpet av flere måneder, eller uker for den del, så burde jo et kyss osv ha forekommet. Helt uten sånn flørt, så blir det jo vennskap. 

Anonymkode: 87252...415

Det har vært masse flørt. Blikk. Kroppsspråk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det har vært masse flørt. Blikk. Kroppsspråk. 

Hvordan kan det ha vært det når dere bor på hver deres del av landet?

Anonymkode: f04b9...a48

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Når sånt skjer vil man så gjerne ha svar, man vil så gjerne forstå, fordi man ikke forstår det enorme gapet mellom det han har sagt og gjort og gitt inntrykk av... og det at han plutselig ikke vil noe mer.

Jeg har innsett at det ikke er noen vits å forsøke å forstå slike, for man mest trolig aldri få svar man fullt ut kan forstå. Ofte forstår de ikke en gang selv hva de holder på med.

Uansett ligger problemet hos ham, at han ikke har visst hva han ville, eller at han har forpliktelsesangst eller han har valgt å holde deg for narr for å få oppmerksomhet selv. Uansett spiller det ingen rolle hva han har tenkt eller følt eller gjort.

Forhold deg til det han nå sa - han vil ikke noe mer. Og ta ham for all del på ordet.

Han er ikke den du trodde han var, HI, han er ikke den han valgte å gi inntrykk av at han var. Han er en mann som ikke er ærlig med deg, som ikke tar hensyn til dine følelser i dette, en mann som synes det er helt greit å holde deg for narr i et halvt år. Det er en mann med kvaliteter som - om du greier å se det litt objektivt - ikke passer med det du ønsker deg fra en mann du skal være i et forhold med. Og derfor vil det også være lettere for deg å gi slipp på tanken på og følelsene for ham. Den du trodde han var, den er han ikke. Han er en du ikke vil ha, for han tenker ikke på at også du skal ha det bra.

Minn deg selv på dette hver gang du blir lei deg, da kommer du deg raskere videre ❤️

Anonymkode: fe514...bec

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Når sånt skjer vil man så gjerne ha svar, man vil så gjerne forstå, fordi man ikke forstår det enorme gapet mellom det han har sagt og gjort og gitt inntrykk av... og det at han plutselig ikke vil noe mer.

Jeg har innsett at det ikke er noen vits å forsøke å forstå slike, for man mest trolig aldri få svar man fullt ut kan forstå. Ofte forstår de ikke en gang selv hva de holder på med.

Uansett ligger problemet hos ham, at han ikke har visst hva han ville, eller at han har forpliktelsesangst eller han har valgt å holde deg for narr for å få oppmerksomhet selv. Uansett spiller det ingen rolle hva han har tenkt eller følt eller gjort.

Forhold deg til det han nå sa - han vil ikke noe mer. Og ta ham for all del på ordet.

Han er ikke den du trodde han var, HI, han er ikke den han valgte å gi inntrykk av at han var. Han er en mann som ikke er ærlig med deg, som ikke tar hensyn til dine følelser i dette, en mann som synes det er helt greit å holde deg for narr i et halvt år. Det er en mann med kvaliteter som - om du greier å se det litt objektivt - ikke passer med det du ønsker deg fra en mann du skal være i et forhold med. Og derfor vil det også være lettere for deg å gi slipp på tanken på og følelsene for ham. Den du trodde han var, den er han ikke. Han er en du ikke vil ha, for han tenker ikke på at også du skal ha det bra.

Minn deg selv på dette hver gang du blir lei deg, da kommer du deg raskere videre ❤️

Anonymkode: fe514...bec

Tusen takk for gode ord ❤️
HI

Skrevet

Skjønner godt at du både er paff og skuffet over svaret hans.  Som de andre skriver, dette går på han - ikke deg. Men at dere kanskje burde møttes mer fysisk og intimt før det har gått så lang tid, kan være læring å ta med seg videre.

Uansett, skjønner godt skuffelsen din - du har jo gått «all in» fra din side i flere måneder.

Anonymkode: d63dd...88e

Skrevet

Du får svar her som sykeliggjør en helt normal menneskelig erfaring. Det er ikke farlig å bli skuffet, altså. Det er ikke farlig å IKKE få innledet et forhold selv om du håpet. Det er ikke en samfunnsdiagnose eller noe generelt galt med menn, eller kvinner, om de ikke går videre med noe som kunne vært starten på et langt forhold - det er ikke farlig å misforstå, eller forbudt å endre mening, eller noe som helst. Det er naturlige erfaringer og handlingsmønstre i menneskelivet. Jeg skjønner godt at det er leit for deg, men det er ikke mer enn det.

Anonymkode: d9f5e...fb7

Skrevet

Var dette første gang dere møttes fysisk? Da kan det være så enkelt som at kjemien ikke stemte irl. Han trenger ikke være en tosk fordet, det er jo bra at han er ærlig. 

Men du har ingen grunn til å føle deg flau eller dum. Du satset og tapte litt, men noen sjanser må man ta. 

Anonymkode: d9d1b...3e4

Skrevet

Vi har møttes fysisk fire, fem ganger. Alle gangene har det vært blikk, tydelig kroppsspråk på flørt, han har fulgt etter meg, vært i samme rom, stått nær meg, tatt meg med på en kopp kaffe osv. Åpenbare, tydelige, intense tegn på flørt og interesse hele tiden. Han har skrevet at han gleder seg til jeg kommer igjen neste gang, han har villet ta meg med hjem til moren, han ville vise meg hjembygda osv. 

Ingen sykeliggjør han i denne tråden? Jeg bare syns det var så åpenbart, og jeg forsto ikke svaret hans. Kanskje han ble redd da jeg var så direkte? Kanskje jeg skremte han da jeg satte ord på hva jeg følte?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...