Gå til innhold

Handlevognvaner. Hvor er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en sto sommerhyttekommune, så fra påske og til høstferien er det masse hyttefolk her. Da skjer det noe i matbutikken som aldri skjer ellers, nemlig at kundene tar varene sine ut av handlevogna, legger dem på båndet, og bare lar den tomme vogna stå, slik at neste kunde må flytte den ut av veien. De aller fleste tar jo med seg vogna gjennom kassa og ut og parkerer den der vognene hører til. Er det noe sted i landet det er mest vanlig å sette vogna foran kassa, eller der noen har som jobb å samle sammen disse vognene? Eller er det bare det at noen av de ferierende er så i feriemodus at de ikke engang kan orke å flytte handlevogna si?

Anonymkode: 4f947...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd de stedene i landet jeg har bodd, Kristiansand, Arendal og Oslo.

Hvor bor du som folk gjør dette?

Anonymkode: 9cb2b...16b

Skrevet

Jeg har heller aldri opplevd dette der jeg har bodd eller tilbrakt lengre tid (Vestlandet primært). Her var snarere utfordringen på kjøpesentrene at det var for få steder å parkere handlevognene etterpå slik at folk synes det var for langt å gå og dermed satte fra seg vognene nær der bilen hadde stått. Kjøpesenteret satte opp noen vognparkeringssteder ekstra og da ble det kort nok å gå for resten slik at vognene kom på plass. 

Handlekurvene skal ikke ut av butikken så det hender at folk plasserer dem litt dårlig etter å ha lagt handlevarene på båndet, men det er stor sett forårsaket av at butikken samler dem inn for sjelden og med forskjellige størrelser er det ikke alltid plass til de største kurvene etterhvert. 

Anonymkode: 22815...539

Skrevet

Har opplevd dette flere ulike steder, men heller sjelden enn ofte. Kanskje idiotene samles i din kommune når det er ferie? Synes det er respektløst ovenfor kundene bak i køen og for de ansatte i butikken.

Anonymkode: 47bb0...b24

Skrevet

Handlekurver blir stort sett stående ved kassa, men vogner blir satt på plass her jeg bor i Vestfold og Telemark.

Skrevet

Jeg jobber i butikk. Endel lar vognen stå bak kassa, dermed hoper det seg for opp. Vi har handle vognen ved inngangen, som også er rett ved utgangen. Det er overraskende mange som setter den fra seg fem meter før plassen til vognene, altså de setter de rett i veien for kunder som skal gå inn i butikken. 

Slikt blir forværret alle store handledager og når først en vogn står der så forsetter andre. Og vi kan ikke ansette ett menneske for å bare rydde vogner i kasseområdet, det sier seg selv at ikke lønner seg for butikken. 

I coronatiden så var ikke dette ett problem, en av de positive tingene pandemien dro med seg. Men etter så har det blitt værre enn før pandemien, folk har blitt utrolig late og litt egoistiske. De blåser i hvordan det blir for de som kommer bak de. 

Anonymkode: c1e8e...d96

Skrevet

Jeg bor også i en hyttekommune. På butikken skal kurver bli plasser ved kassen, da det er avsatt plass til det! Vognene skal på plassen rett ved utgangen! Hyttefolka tar ofte med seg vogna ut, og lar den stå på parkeringen. Det er ikke stor parkeringsplass, så de kan ikke skylde på for langt å gå tilbake! Enten det, eller så lar de vognene stå rett der de skal, men setter det ikke sammen med de andre vognene. Det blir et salig rot, og det er ofte jeg har ryddet opp selv! 

Anonymkode: 30908...a91

Skrevet

Aldri oppleve. Hverken her jeg bor (som har mye hyttefolk) og der vi har hytte. 

Anonymkode: fcfdd...23c

Skrevet

Opplever det i ferier her jeg bor, også hyttekommune 🙈

Anonymkode: d5b72...fa9

Skrevet

Da heller jeg til konklusjonen at noen ta så ferie at de ikke engang makter å trille handlevogn lengre enn høyst nødvendig. Latskapen lenge leve.

Anonymkode: 4f947...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...