Gå til innhold

Ser ut som brystene har ulik str.?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer fordi jeg sliter også med det. Og syns bh er vanskelig å få tak i. Ser det ut som bh passer ?

Screenshot_20220625-121636_Facebook.jpg

Anonymkode: ee89d...28f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si pga. måten modellen sitter og vinkelen.

Men sliter du med bh-er ville jeg valgt et annet merke enn Change.

Ville gått for Primadonna, Twist eller lignende, kvaliteten er mye bedre, og også komforten.

Har du ulik størrelse på brystene må du kjøpe en bh som passer til det største brystet, ellers blir det helt feil. Er det større forskjell kan nok en god undertøysbutikk hjelpe deg med gode innlegg som du ev. kan bruke når du bruker enkelte bluser eller kjoler hvor du føler det blir mer tydelig med størrelsesforskjell. Men sånn i hverdagen, aksepter kroppen din slik den er. Jeg kjenner flere som har såpass forskjell på brystene at det er litt synlig. Vel og merke, synlig fordi de kjøpte bh'er som ikke passet til det største brystet, ergo fikk de "dobbelpupp" på det brystet. Når de kjøpte bh'er med stor nok cup til det største brystet så synes størrelsesforskjellen nesten ikke eller ikke i det hele tatt, for det var "dobbelpuppen" på ene siden som ble et blikkfang hos dem tidligere.

Finn en god bøyle-bh som støtter ordentlig og med en passform som passer dine bryst.

Skal jeg tippe ang. bildet du la ut, så antar jeg at modellen i stående stilling vil få tydelig "dobbelpupp" på sitt venstre bryst, det som er til høyre i bildet, men at det skjules pga. stillingen hun halvveis ligger i samt i retusjering av bildet.

Finn en forhandler som selger Primadonna, de er de beste på tilpasning, etter min erfaring. Er du på Østlandet er "Det lille under" i Oslo fantastiske.

Anonymkode: aac9f...046

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Vanskelig å si pga. måten modellen sitter og vinkelen.

Men sliter du med bh-er ville jeg valgt et annet merke enn Change.

Ville gått for Primadonna, Twist eller lignende, kvaliteten er mye bedre, og også komforten.

Har du ulik størrelse på brystene må du kjøpe en bh som passer til det største brystet, ellers blir det helt feil. Er det større forskjell kan nok en god undertøysbutikk hjelpe deg med gode innlegg som du ev. kan bruke når du bruker enkelte bluser eller kjoler hvor du føler det blir mer tydelig med størrelsesforskjell. Men sånn i hverdagen, aksepter kroppen din slik den er. Jeg kjenner flere som har såpass forskjell på brystene at det er litt synlig. Vel og merke, synlig fordi de kjøpte bh'er som ikke passet til det største brystet, ergo fikk de "dobbelpupp" på det brystet. Når de kjøpte bh'er med stor nok cup til det største brystet så synes størrelsesforskjellen nesten ikke eller ikke i det hele tatt, for det var "dobbelpuppen" på ene siden som ble et blikkfang hos dem tidligere.

Finn en god bøyle-bh som støtter ordentlig og med en passform som passer dine bryst.

Skal jeg tippe ang. bildet du la ut, så antar jeg at modellen i stående stilling vil få tydelig "dobbelpupp" på sitt venstre bryst, det som er til høyre i bildet, men at det skjules pga. stillingen hun halvveis ligger i samt i retusjering av bildet.

Finn en forhandler som selger Primadonna, de er de beste på tilpasning, etter min erfaring. Er du på Østlandet er "Det lille under" i Oslo fantastiske.

Det er så mange fantastiske folk her inne, takk for godt svar.

Har til nå kjøpt bh hos change og er ikke fornøyd! Så takk for tips 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er så mange fantastiske folk her inne, takk for godt svar.

Har til nå kjøpt bh hos change og er ikke fornøyd! Så takk for tips 

Jeg "brenner" litt for temaet, for fant ikke bh'er som passet meg før jeg var 30 år selv. Det å ha såpass store bryst at man trenger støtte og ikke ha bh'er som passer, det gjør ikke bare noe med komforten, det er så mye mer. Det er upraktisk, det kan bli vondt, det gir feil belastning på rygg og nakke. Det gjør gjerne at man "alltid" er oppmerksom på brystene på en negativ måte, fordi man ikke føler seg vel, alltid må tenke på hvordan man beveger seg ("faller de ut nå, får jeg dobbelpupp, nå må jeg holde på puppene for å springe til bussen"). Alt dette går utover selvfølelsen, helt unødvendig!

Gode bh'er (snakker ikke luksus med blonder) til kvinner med større bryst, det er svinedyrt sammenlignet med det aller meste annet. Og de største merkene er dessverre ikke gode nok for de som har litt ekstra utfordringer, enten det er mer uvanlige størrelseskombinasjoner mellom omkrets og cup-størrelse, eller det er ulik størrelse på brystene. Det gjør at mange får helt unødvendige plager og begrensninger fordi de ikke har tilgang til eller ikke råd til bh'er.

Det sagt, Primadonna-bh'ene er noe av det beste som er, og selv om de koster mer enn andre, så varer de lenge! Jeg prøver å alltid ha en lys og en mørk, da har jeg til de fleste tilfeller, både hverdag og fest. Etter at mine bryst begynte å "sagge" litt, så har det blitt finere for meg å bruke bh'er med litt padding og gjerne balcony-modeller. En venninne med større forskjell på brystene har også funnet ut at lett padding i bh'en kamuflerer litt bedre at størrelsen er ulik.

Det er faktisk ganske vanlig å ha litt størrelsesforskjell på brystene, men det snakkes lite om. Jeg har litt, men ikke mye. LIkevel nok til at det blir dobbelpupp på det største om jeg ikke kjøper bh etter det brystet. Min største utfordring er omkrets/cup-størrelse som gjør at det er vanskelig å finne noen som passer. Men jeg har nå brukt Primadonna i over 20 år, og det er virkelig ingen som kan måle seg med disse. Twist mener jeg har samme samme eiere som Primadonna, så er nok derfor de også passer meg. Primadonna har forresten fått en god sports-bh også.

Som sagt er "Det lille under" i Oslo suverene på tilpasning. Jeg skryter alltid av dem, fordi det endret mitt liv den gangen jeg fant dem og endelig fikk riktig størrelse på bh'er. Jeg har ingen tilknytning til butikken eller eierne, kun veldig fornøyd kunde gjennom mange år. Nå bor jeg ikke der lenger, men er innom hvis jeg likevel skal til Oslo. Nå har en lokal butikk faktisk begynt å ta inn Primadonna-bh'er, så nå finner jeg noen her jeg bor selv om utvalget her er litt mindre enn butikken i Oslo.

Håper du finner bh'er som passer deg, for det endrer faktisk livet på mange måter. Der du før stadig tenkte og følte på og var ukomfortabel med brystene, der slutter du å tenke på dem i det hele tatt, og om man gjør det så er det positivt fordi man føler seg mer vel med en bh som sitter som den skal. Lykke til i bh-jakten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...