Gå til innhold

Markerer katten seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten er 14 år, tørr ikke å være ute på natta, da står han å hyler ute. Nå får han lov å være inne, han har kattedo. Det har gått helt supert i norn uker. Men nå har det begynt å lukte kattepiss i noen rom. ÅNEI! Hvorfor?  Kan det stemme?  Jeg ser ingen dammer noen plass... Han er frisk og fin. Blir fulgt godt opp av veterinær (seniorsjekk hvert år)

Hva skal jeg gjøre?  🙏

Anonymkode: 05c96...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Katten er 14 år, tørr ikke å være ute på natta, da står han å hyler ute. Nå får han lov å være inne, han har kattedo. Det har gått helt supert i norn uker. Men nå har det begynt å lukte kattepiss i noen rom. ÅNEI! Hvorfor?  Kan det stemme?  Jeg ser ingen dammer noen plass... Han er frisk og fin. Blir fulgt godt opp av veterinær (seniorsjekk hvert år)

Hva skal jeg gjøre?  🙏

Noen råd? Erfaring? 

Skrevet

Når katten begynner tisse inne er det ikke liv laga lenger tenker jeg.

Da har han blitt så gammel at han ikke lenger følger "reglene" for hygiene i et hus og kan rett og slett ikke bo der lenger.

Det er trist å miste et dyr man er glad i, men man kan ikke ha en katt som tisser i senger, sofaer, stoler, på tepper eller hva det nå måtte være.

Har selv tatt en katt pga dette. Sjekket først om den hadde blærekatarr eller noe annet da selvfølgelig, og prøvde stenge den i et rom sammen med kattedoen når vi ikke var hjemme og om natta, men det fungerte ikke. Han tisset i senger, en saccosekk osv.

Var dyrlegen som sa det faktisk, når vi har sjekket katten og prøvd de tingene som kan prøves og det ikke går, da kan ikke katten lenger bo i et menneskehjem og han fikk slippe.

Anonymkode: 76903...014

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Når katten begynner tisse inne er det ikke liv laga lenger tenker jeg.

Da har han blitt så gammel at han ikke lenger følger "reglene" for hygiene i et hus og kan rett og slett ikke bo der lenger.

Det er trist å miste et dyr man er glad i, men man kan ikke ha en katt som tisser i senger, sofaer, stoler, på tepper eller hva det nå måtte være.

Har selv tatt en katt pga dette. Sjekket først om den hadde blærekatarr eller noe annet da selvfølgelig, og prøvde stenge den i et rom sammen med kattedoen når vi ikke var hjemme og om natta, men det fungerte ikke. Han tisset i senger, en saccosekk osv.

Var dyrlegen som sa det faktisk, når vi har sjekket katten og prøvd de tingene som kan prøves og det ikke går, da kan ikke katten lenger bo i et menneskehjem og han fikk slippe.

Anonymkode: 76903...014

😭 men han ser så fin og frisk ut 😭 skal uansett snakke med veterinær. Har nettopp brukt 8000 kr på han (blitt bitt av en katt)

Skrevet

Katten vår tissa i den ene senga tre ganger. Han er ti. Samboer ville avlive han. Jeg nekta. Neste gang han tissa, gnudde vi han i sengklærne å kasta han ut. Han har ikke tissa inne etter det.

Anonymkode: abb91...cf7

Skrevet

Kan det være han har urinveisinfeksjon? 

Min hannkatt begynte plutselig å tisse overalt, så fikk jeg plutselig SE det, og da var det blitt et liiite spor med blod i. Tok han med til dyrlegen, det var uvi, fikk antibiotika og har aldri tisset utenfor kassa igjen.

Anonymkode: 53e81...0fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Katten vår tissa i den ene senga tre ganger. Han er ti. Samboer ville avlive han. Jeg nekta. Neste gang han tissa, gnudde vi han i sengklærne å kasta han ut. Han har ikke tissa inne etter det.

Dyremishandler kalles det.

Anonymkode: 08a5c...add

Skrevet

😭 men han ser så fin og frisk ut 😭 skal uansett snakke med veterinær. Har nettopp brukt 8000 kr på han (blitt bitt av en katt)

Han kan ha urinveisinfeksjon, det er ikke uvanlig at eldre katter får det.  Og da går de gjerne å småskvetter, gjerne på litt skjulte plasser, så det er ikke sikkert at du ser det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Dyremishandler kalles det.

Han fikk ikke vondt, men livet hans ble redda.

Skrevet

Han fikk ikke vondt, men livet hans ble redda.

Dere er idioter. 

Anonymkode: ba4b0...a61

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dere er idioter. 

Anonymkode: ba4b0...a61

Javel ☺️ Lever godt med det 😘

Skrevet

Han markerte 2 ganger på fredag. Ikke gjort før og ikke etter. Veldig rart. Noen som har peiling på katt? Hvorfor gjorde han dette?

H.i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...