Gå til innhold

10/11 åring og å bade alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere sendt deres 10-11 åring alene for å bade med venner uten voksne i ett vann eller noe?

jeg føler de fleste foreldrene lar ungene få lov til det, men jeg mener at det bør være noen med itilfelle det skulle skje noe. Datteren min kan svømme men ikke så trygge på seg selv og hun får ikke lov. 
er dette normalt?

Anonymkode: 0b6c9...4e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har fått lov til å dra til basseng med livreddere fra de er 12 år, men hadde ikke fått lov til å dra til et sted uten så tidlig. 

Anonymkode: 4f70c...f95

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mine har fått lov til å dra til basseng med livreddere fra de er 12 år, men hadde ikke fått lov til å dra til et sted uten så tidlig. 

Anonymkode: 4f70c...f95

Ja hun får lov å reise i badehallen med livreddere men synest at det er litt uannsvarlig å sende avgårde unger i den alderen selv om de kan svømme. Det er mye som kan skje og voksne kan drukne de også

Skrevet

Mine har fått lov sommeren før ungdomsskolen, ikke før.

Vi har basseng i hagen så ungene har vært svømmedyktige før skolealder og etterhvert veldig trygge i vannet, så jeg har ikke vært redd for at de skal drukne egentlig. Men om noe skulle skje, så er det ikke godt å være barn og ikke klare hjelpe til. Noen kan få krampe, noen kan "bli borte", jeg ønsker ikke at de skal ha dette ansvaret for hverandre før de er større.

Anonymkode: 36e82...dba

Skrevet

Har en 12-åring som driver mer konkurransesvømming, har får fortsatt ikke lov til å dra på stranda uten en voksen. Det handler ikke om svømmeferdigheter, men selvstendighet  i akutte situasjoner. Prøver neste sommer, da tror jeg han får lov :) 

Anonymkode: 9477e...598

Skrevet

Veldig bra å høre at det er flere som tenker likt som meg. Her er de så laus slipne synest jeg og vennene hennes synest at det er rart at vi foreldre sier nei til å bade alene uten voksne. 
De sier de kan redde osv. men da sier jeg at det ikke er så lett, det er mye som kan skje og hvis noen blir livredde når de holder på å drukne, så sliter voksne til og med hjelpe. 

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: 9cfb4...0d5

Skrevet

Nei! Overhodet ikke.

Anonymkode: 3c4e6...b7f

Skrevet

Nei, vår yngste fikk lov i dag for første gang. Hun er straks 13 år og en god svømmer, og hun går med en venninne og jeg vet at storebroren er på samme sted og sikkert passer litt på også.

Anonymkode: a8b4c...8f9

Skrevet

Mine har fått lov fra sommeren før ungdomsskolen. Før det mener jeg de er for små til å takle om noe skulle skje. 

Anonymkode: 27213...e56

Skrevet

Nei. Det hadde jeg aldri tillatt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde dere sendt deres 10-11 åring alene for å bade med venner uten voksne i ett vann eller noe?

jeg føler de fleste foreldrene lar ungene få lov til det, men jeg mener at det bør være noen med itilfelle det skulle skje noe. Datteren min kan svømme men ikke så trygge på seg selv og hun får ikke lov. 
er dette normalt?

Nei, ikke til stranda uten voksne. Hjelper dessverre ikke å bare kunne svømme, viss strømmen tar ! Har vært drukningsulykker her blant voksne. Svømmehall eller badeland, der det er folk som jobber er ok

Anonymkode: 8ffcd...815

Skrevet

Nei. Absolutt ikke.

Anonymkode: 52b61...e94

Skrevet

Nei! Ser sjøen fra huset, men ikke aktuelt for 11-åringen å bade uten voksne tilstede. 

Skrevet

Niks og nei. 

Anonymkode: a6b17...16e

Skrevet

Godt å høre at det er flere som mener dette ikke er greit. Føler de ser på meg som hønemor eller overbeskyttet men det for de bare gjør. 

Skrevet

Ikke gjør det. Vi hadde 3 barn, men nå har vi 2. Eldste druknet når han var 11 år. Han var flink til å svømme, men det gjaldt lite når det gjaldt. Skyldfølelsen går aldri over.....hvis vi bare hadde sagt nei og ikke gitt etter for mas,

Anonymkode: ae129...dbe

Skrevet

Ikke aktuelt her! De svømmer godt, og har hatt svømmeopplæring og livredning utendørs, men hvis noe skulle skje, er det et ansvar jeg ikke vil at de skal ha.. 

Anonymkode: 7a657...3c7

Skrevet

Ikke til vann utenfor allfarvei. 
I svømmehallen her vi bor slipper de ikke inn barn uten følge av voksen før de er tolv år. 
Her har det vært voksne som har hatt upassende oppførsel mot barn tidligere så å sende de til badeplassen er jeg redd for. Jeg er med men holder meg på avstand. 

Anonymkode: 75829...739

Skrevet

Yngste er straks 12. Får gå med venner i bassenget her hvor det er badevakter. Ikke aktuelt å gå alene på stranden. Spiller ikke noen rolle at de svømmer bra. Er jo voksne som drukner på stranden også. Var en 19 åring som var med venner som druknet her vi bor i fjor sommer…

Anonymkode: 4b151...4c5

Skrevet

Ikke tale om. 12 åringen får heller ikke lov.

Anonymkode: e0c7c...2c4

Skrevet

Nope. Ikke før ungdomsskolen. Heldigvis tenker de andre foreldrene likt. 

Anonymkode: 37b81...fc2

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ikke gjør det. Vi hadde 3 barn, men nå har vi 2. Eldste druknet når han var 11 år. Han var flink til å svømme, men det gjaldt lite når det gjaldt. Skyldfølelsen går aldri over.....hvis vi bare hadde sagt nei og ikke gitt etter for mas,

Anonymkode: ae129...dbe

Åh nå fikk jeg helt frysning😢 føler virkelig med dere ❤️

Skrevet

Eldste fikk lov litt i fjor, sommeren før ungdomsskolen men vi ble gjerne med å holdt oss i bakgrunnen. Men flere av vennene fikk ikke lov før i år. På kullet til yngste begynte de å bade i 11 års alderen alene. Men der er det flere lavt utdannede/ unge/ skilte foreldre. 

Anonymkode: a2b15...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...