Gå til innhold

Ok å bruke sykt barn dag?😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er bortreist. Jeg har jobbet tre kvelder nå, da har barna hatt barnevakt av bestemor. Jeg skulle vært på kveld i dag men 1åringen er blitt syk. Oppkast. Ok å bruke sykt barn dag? Har jo skaffet barnevakt men barnet vil ha mamma når han er syk. Min venninne som skulle ha passet, føler ikke for å ødelegge deres ferie med omgangssyke heller. Samtidig føler jeg det er «forbudt» å være borte fra kveldsvakt, bare dagvakter det føles greit på. Hadde du syntes det var rart at jeg var hjemme?

Anonymkode: 9fafa...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan ikke forventes at barnevakter utsetter seg for smitte.

Anonymkode: 36f34...602

Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke syktbarn dag.
Man sender ikke syke barn i barnehage i fare for å smitte andre, av samme grunn har man heller ikke barnevakt til syke barn.

Masse god bedring til den lille

Anonymkode: 73058...cf2

Skrevet

Det er helt innafor. God bedring!

Anonymkode: 5c091...ba7

Skrevet

Selvfølgelig. Et sykt barn trenger mamma eller pappa mest, og man utsetter ikke barnevakter for smitte.

Skrevet

Selvfølgelig 

Er det noen gang det er greit er det jo når man er alene med et spysykt barn.

Anonymkode: b8919...a80

Skrevet

Klart du må bli hjemme. Hadde jeg vært din venninne hadde jeg nok trukket meg fra avtalen også, ikke snakk om at jeg ville passer en spysyk unge, og i hvert fall ikke like før ferien.

Anonymkode: 8e97a...e5e

Skrevet

Du kan selvsagt bli hjemme. God bedring 

Anonymkode: f983e...b34

Skrevet

Ja, dine barn trenger deg under slik sykdom. Dette er en rett du har i tillegg, så og tviler på at du har tatt ut mange sykt barn dager si du har kveldsvakter

Anonymkode: 5c778...733

Skrevet

Helt greit med sykt barn dag i dag!

Anonymkode: 0314e...525

Skrevet

Både greit, og nesten foretrukket. Du kan jo også være smittet.. 

Anonymkode: 325ee...87e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Både greit, og nesten foretrukket. Du kan jo også være smittet.. 

Anonymkode: 325ee...87e

Er vel ikke så mange arbeidsgivere som syns det er greit at foreldre er hjemme i tilfelle de kan være smittet selv, men. 

Anonymkode: c2633...590

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mannen er bortreist. Jeg har jobbet tre kvelder nå, da har barna hatt barnevakt av bestemor. Jeg skulle vært på kveld i dag men 1åringen er blitt syk. Oppkast. Ok å bruke sykt barn dag? Har jo skaffet barnevakt men barnet vil ha mamma når han er syk. Min venninne som skulle ha passet, føler ikke for å ødelegge deres ferie med omgangssyke heller. Samtidig føler jeg det er «forbudt» å være borte fra kveldsvakt, bare dagvakter det føles greit på. Hadde du syntes det var rart at jeg var hjemme?

Anonymkode: 9fafa...fb0

Du har ett sykt barn. Da kan du ta syk barn dag. 

Anonymkode: 1f39f...234

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Er vel ikke så mange arbeidsgivere som syns det er greit at foreldre er hjemme i tilfelle de kan være smittet selv, men. 

Anonymkode: c2633...590

Nja, det kommer vel an på både type yrke og sykdom. Er det et sykehjem midt i ferietiden, vil jeg tro arbeidsgiver foretrekker at vedkommende er hjemme med sykt barn og dermed også får tid selv til å se om en er smittet, enn å gå på jobb og potensielt smitte mange andre. Heller én ansatt borte én kveld, enn mange borte i flere dager. Omgangssyke er noe de færreste ønsker seg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nja, det kommer vel an på både type yrke og sykdom. Er det et sykehjem midt i ferietiden, vil jeg tro arbeidsgiver foretrekker at vedkommende er hjemme med sykt barn og dermed også får tid selv til å se om en er smittet, enn å gå på jobb og potensielt smitte mange andre. Heller én ansatt borte én kveld, enn mange borte i flere dager. Omgangssyke er noe de færreste ønsker seg.

Nei, arbeidsgiver vil slettes ikke foretrekke at ansatte er hjemme for å se om man er smittet! Er man smittet holder man seg hjemme, hvis ikke drar man på jobb.

Dersom barnet er sykt og den andre forelderen også er på jobb ( evt ikke finnes/ ikke har samvær e.l), så tar du selvsagt sykt barn dag. Man setter ikke syke barn hos barnevakt😅

Skrevet

Dette kvalifiserer helt klart til sykt barn dag. At man kjenner litt på det, er bare et tegn på god arbeidsmoral, så det er bare fint. Derimot er det helt bortkastet å ha dårlig samvittighet for å være hjemme med god grunn, det sliter det bare ut unødig. 
Hilsen en arbeidsgiver 😊

Anonymkode: a0fe6...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...