Gå til innhold

Feriere med vennepar eller venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å feriere med andre? Hvis nei; hvorfor ikke?

Anonymkode: 7cd74...1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men ikke vennepar. Jeg har reist på tur med venninner/kollegaer, det samme har han, og vi har reist noen turer sammen med storfamilien. 

Anonymkode: 7b39b...a1f

Skrevet

Nei

Hverdagen min består utelukkende av å rekke ting, fikse ting og "være noe" for noen. Det vil jeg ikke være på ferie. Jeg vil sove så lenge jeg vil, spise lunsj når jeg vil, spise 20 is om jeg har lyst, rusle rundt i byen midnatt. Jeg orker ikke ta hensyn til noe eller noen når jeg har ferie.

Anonymkode: 11f5e...d96

Skrevet

Nei, jeg vil ikke være avhengig av andre eller måtte følge andres rytme og regler på ferie, da vil jeg slappe av og styre min egen tid. Har feriert med min far et par ganger, men han greier seg selv og blander seg ikke borti hva vi gjør, så da går det greit. Venner av barna (uten foreldre) som oppfører seg bra har også funka greit. Ellers- neitakk. 

Skrevet

Begge deler. En ferie med barna og meg, og en helg med familien. Den helgen er mer enn nok. Liker best å legge planer for oss uten at andre skal blande seg

Anonymkode: 47782...02a

Skrevet

Alltid uten våre venner. Mamma er ok å ha med oss da hun er flink til å finne på egne ting også. Barnas venner; stort sett alltid velkomne. Når det er sagt ville vi alltid valgt å ha besøk noe av ferien vår, resten er kun for oss 4.

Skrevet

Helst bare kjernefamilien. Da får ferieturen som vi vil.

Anonymkode: 457f9...c97

Skrevet

Ikke bare venner, men familie. Vi drar alltid noen sammen. Vi er en gjeng på 3 søsken og 2 veldig nære søskenbarn pluss besteforeldre som bytter på å dra sammen på ferier. 

Disse 2 søskenbarna er mer som søsken. Vi er doble søskenbarn, altså mamma og tante er søstre og pappa og onkel er brødre. 2 søstre giftet seg med hver sin bror. Derfor har vi nærmest vokst opp sammen og har/hadde de samme besteforeldrene. 

Men selv om vi drar sammen, må vi ikke gjøre alt sammen sammen og henge oppå hverandre hele ferien. Vi finner på ting hver for oss også, siden vi har ulike interesser og ønsker for ferien. 

Anonymkode: daf52...da6

Skrevet

Nei.

Hovedsakelig fordi vi har fire barn selv og har nok med å være sammen, finne på hyggelige ting og ta hensyn til hverandre, vi ønsker ikke å måtte ta hensyn til enda flere.

Anonymkode: 6e68f...0f1

Skrevet

Vi har reist til samme sted som noen andre, men leid egne leiligheter. Da her vi planlagt å møtes på stranda, farnøyelsesparken og spist en middag eller to sammen. Resten av tiden har vi hatt sammen som familie. 

I tillegg pleier vi å besøke/få besøk av deler av familien i løpet av ferien. 

Anonymkode: d7b43...42e

Skrevet

Vi resier stort sett på pliktferie til våre foreldre. der er det ikke plass til andre. kunne godt dratt på ferie med noen venner... men da ville jeg ha gjort klare avtaler på forhånd.

Anonymkode: 78dfc...bc8

Skrevet

Jeg reiser gjerne med familien min. Men nå har vi ingen problemer med å dele oss, og finne på forskjellige ting. Så det blir ingen sure miner, om vi ønsker å gjøre forskjellige ting på ferien.

Anonymkode: 0faca...e97

Skrevet

Har reist mye med et vennepar, da med familie og barn. Vi har vært bestevenner siden vi var små, og barna som er spredt i alder går alltid godt overens. Ungene dems er nydelige og jeg er superglad i dem❤️ Også reist med andre venner.. Synes det er koselig å være flere!
Hatt med venner av barna på tur mange ganger, de er også nydelige barn alle sammen.

Så for min del som er ekstremt sosial er det bare et pluss å reise flere! 

Skrevet

Helst ikke. Kan godt besøke venner og slikt, men skal vi på ferietur (hvilket vi ikke skal i år), så foretrekker jeg å reise med bare kjernefamilien.

Skrevet

Har reist med venner med barn da barna var små. Har da hatt hver sitt hotellrom, har og prøvd feriehus med venner med barn. Men det var ikke noe gøy.

Nå er alle sine barn så store, at de vil forskjellige plasser og ting, så vi reiser bare oss 5 i familien nå, og det er mye herligere

Anonymkode: 2f0ab...fb0

Skrevet

Ja, har ofte gjort det. Men vi reiser med vennepar som er like som oss. Vi har lav terskel for hverandre og vi koser oss masse. Har leid hus som regel, både i utlandet og i Norge.

Reiste en gang med et vennepar med barn som stresset med alt og skulle bestemme hvor vi skulle legge utfluktene og når vi skulle stå opp, aldri på sånn type ferie med de igjen 😅

Anonymkode: 21bec...26d

Skrevet

Nei, vi reiser kun med kjernefamilien. Kan godt reise på besøk til venner og familie som en del av ferien, eller ha besøk selv, men feriene vår vil vi ikke dele med andre. Har vært på tur med familien et par ganger i forbindelse med bursdagsfeiringer, og det er greit nok, men det er ikke ferie. Og ja - for dem som lurer, vi har et godt forhold til familien. Men ferien vil vi har for oss selv. 

Anonymkode: 2207e...262

Skrevet

Vi ferierer alltid med et vennepar som har barn som er like gamle som våre. Det har vi gjort siden vi fikk barn for 17 år siden, og det fungerer utmerket. Ungene våre ville syntes det var nitrist å reise bare kjernefamilien (selvsagt fordi de er vant med noe annet). 

Anonymkode: df104...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...