Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Ingenting i verden gjør det lettere å være seg selv. Du kan egentlig bare overraske positivt. Slipper krav om å være en bra person. Slipper å ha det å leve opp til. Ingen forventninger, ikke minst. Så sørg for å ikke være den bra personen. Gjør det lett for deg selv i dette kaoset livet er. Anonymkode: 97cb9...817
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Jeg kan faktisk være meg selv uten å få dårlig rykte. Så vanlig og normal er jeg. Er du den samme som hadde en lignende tråd om at det er bra å ikke bli likt? Anonymkode: 3c954...9b0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Jeg synes faktisk ikke det er så kjekt når noen sprer ondsinnet rykter om at jeg har mistet omsorgen for barnet mitt. Å vi bor på ett lite sted så sånt sprer jo seg fort. Fikk plutselig høre rykte av en jeg datet som bor på samme sted som meg. Anonymkode: 9e89f...fb7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Enig. Jeg har alltid vært upopulær på grunn av min sære væremåte, og det har versert en del rykter. Konsekvensen er at jeg har få, men EKTE venner som omgås meg fordi de virkelig vil, ikke fordi de trenger noe fra meg. Det betyr også at jeg ikke trenger å spille masse sosiale spill for å tilpasse meg det ene og det andre, og jeg unngår kleine fester der 40 år gamle kjerringer oppfører seg som russ. Vinn-vinn. Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Enig. Jeg har alltid vært upopulær på grunn av min sære væremåte, og det har versert en del rykter. Konsekvensen er at jeg har få, men EKTE venner som omgås meg fordi de virkelig vil, ikke fordi de trenger noe fra meg. Det betyr også at jeg ikke trenger å spille masse sosiale spill for å tilpasse meg det ene og det andre, og jeg unngår kleine fester der 40 år gamle kjerringer oppfører seg som russ. Vinn-vinn. Anonymkode: 52399...761 Du vet at man kan være godt likt og ha ekte venner, ikke spille spill og bare delta på de festene man har lyst til? At folk liker meg er jo en fin bonus. Jeg føler at du bruker argumentene som trøst for ditt stusselige liv. Anonymkode: 3c954...9b0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Har bodd på et lite sted, og der fikk jeg raskt dårlig rykte på meg. Bare det at jeg kom fra Oslo, betydde jo at jeg var rusmisbruker og kriminell. Har aldri prøvd narkotika, og mest kriminelle jeg har gjort er å kjøre litt for fort. Flyttet fra det stedet, så nå bor jeg er sted hvor jeg ikke har dårlig rykte. Anonymkode: cd92c...b53
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig. Jeg har alltid vært upopulær på grunn av min sære væremåte, og det har versert en del rykter. Konsekvensen er at jeg har få, men EKTE venner som omgås meg fordi de virkelig vil, ikke fordi de trenger noe fra meg. Det betyr også at jeg ikke trenger å spille masse sosiale spill for å tilpasse meg det ene og det andre, og jeg unngår kleine fester der 40 år gamle kjerringer oppfører seg som russ. Vinn-vinn. Anonymkode: 52399...761 Det der er virkelig en mager trøst for egen uspiselighet. Vi andre har også ekte venner, serru. Anonymkode: e3cca...e9a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ingenting i verden gjør det lettere å være seg selv. Du kan egentlig bare overraske positivt. Slipper krav om å være en bra person. Slipper å ha det å leve opp til. Ingen forventninger, ikke minst. Så sørg for å ikke være den bra personen. Gjør det lett for deg selv i dette kaoset livet er. Anonymkode: 97cb9...817 Hvis de andres bedømmelse er ditt eneste fokus, så er det sikkert greit å legge lista lavt først, ja. Anonymkode: c8f7a...c21
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det der er virkelig en mager trøst for egen uspiselighet. Vi andre har også ekte venner, serru. Anonymkode: e3cca...e9a Rykter er da ikke noe som garanterer for «uspiselighet». Anonymkode: c8f7a...c21
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Det der er virkelig en mager trøst for egen uspiselighet. Vi andre har også ekte venner, serru. Anonymkode: e3cca...e9a Da har du misforstått. Selvfølgelig har de populære/de som er godt likt ekte venner også. Men tendensen er likevel slik at folk flest trekkes mot mennesker som de kan få noen fordeler av - for eksempel, bli mer populær og få invitasjoner til flere sosiale tilstelninger i kraft av å være en del av vennegjengen til den som er godt likt. Det er heller ikke alltid at rykter oppstår fordi personen er uspiselig. Rykter kan skyldes fremmedfrykt, personlig antipati, misunnelse, fordømmelse og mange andre ting. Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg synes faktisk ikke det er så kjekt når noen sprer ondsinnet rykter om at jeg har mistet omsorgen for barnet mitt. Å vi bor på ett lite sted så sånt sprer jo seg fort. Fikk plutselig høre rykte av en jeg datet som bor på samme sted som meg. Anonymkode: 9e89f...fb7 Så da har du ikke omsorg for barnet ditt? Anonymkode: 8314d...ff8
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vet at man kan være godt likt og ha ekte venner, ikke spille spill og bare delta på de festene man har lyst til? At folk liker meg er jo en fin bonus. Jeg føler at du bruker argumentene som trøst for ditt stusselige liv. Anonymkode: 3c954...9b0 Hvorfor tror du at vi som ikke har hundrevis av venner og bekjente og er veldig godt likt, har stusselige liv? Ikke alle er hypersosiale og avhengig av tilbakemeldinger fra andre hele tiden. For min del har jeg det som plommen i egget med fire fine barn, en omtenksom, kjærlig og morsom samboer som jeg skal gifte meg med til høsten, ny, spennende jobb og mange hobbyprosjekter. I tillegg har jeg akkurat avsluttet fulltidsutdanning ved siden av full jobb og fritidsverv, med A i snitt. Så "stusselig" er vel det siste livet mitt er. Selv om jeg ikke drukner i venneforespørsler eller mottar beundrende tilbakemeldinger fra andre hele tiden. Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så da har du ikke omsorg for barnet ditt? Anonymkode: 8314d...ff8 Rykte (fra nedertysk ruchte = rop, skrik) er en ubekreftet fortelling eller forklaring på hendelser som sirkulerer fra person til person, og er som regel knyttet til en person, en hendelse eller et problem som et offentlig anliggende.[1] Skal et rykte overleve, må det oppfylle to vilkår: At man KAN tro på det som blir sagt, og at man VIL tro på det.[2] Kilde: Wikipedia Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Da har du misforstått. Selvfølgelig har de populære/de som er godt likt ekte venner også. Men tendensen er likevel slik at folk flest trekkes mot mennesker som de kan få noen fordeler av - for eksempel, bli mer populær og få invitasjoner til flere sosiale tilstelninger i kraft av å være en del av vennegjengen til den som er godt likt. Det er heller ikke alltid at rykter oppstår fordi personen er uspiselig. Rykter kan skyldes fremmedfrykt, personlig antipati, misunnelse, fordømmelse og mange andre ting. Anonymkode: 52399...761 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tror du at vi som ikke har hundrevis av venner og bekjente og er veldig godt likt, har stusselige liv? Ikke alle er hypersosiale og avhengig av tilbakemeldinger fra andre hele tiden. For min del har jeg det som plommen i egget med fire fine barn, en omtenksom, kjærlig og morsom samboer som jeg skal gifte meg med til høsten, ny, spennende jobb og mange hobbyprosjekter. I tillegg har jeg akkurat avsluttet fulltidsutdanning ved siden av full jobb og fritidsverv, med A i snitt. Så "stusselig" er vel det siste livet mitt er. Selv om jeg ikke drukner i venneforespørsler eller mottar beundrende tilbakemeldinger fra andre hele tiden. Anonymkode: 52399...761 Jeg skjønner at du faktisk ikke skjønner hva det innebærer å være godt likt. Det betyr ikke at folk rundt er nesegrus beundrende, heller ikke at det strømmer på med venneforespørsler. Det betyr at folk liker å være sammen med en, at de er hyggelige når man møtes og at man gjerne slår av en prat når det passer. I alle tråder som handler om dette ramser du opp alt du har oppnådd i livet. Det er bra at du er fornøyd med det, men det virker litt som du prøver å overbevise deg selv like mye som oss andre om at det er helt greit at folk ikke liker deg. Har du tenkt på at du påfører barna dine et stigma ved å være så vanskelig å samhandle med? Hvordan kan du fungere i en arbeidssituasjon når du har så vansker med de mellommenneskelige relasjonene? Anonymkode: 3c954...9b0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Da har du misforstått. Selvfølgelig har de populære/de som er godt likt ekte venner også. Men tendensen er likevel slik at folk flest trekkes mot mennesker som de kan få noen fordeler av - for eksempel, bli mer populær og få invitasjoner til flere sosiale tilstelninger i kraft av å være en del av vennegjengen til den som er godt likt. Det er heller ikke alltid at rykter oppstår fordi personen er uspiselig. Rykter kan skyldes fremmedfrykt, personlig antipati, misunnelse, fordømmelse og mange andre ting. Anonymkode: 52399...761 Huff. Dette er bare trist lesning. Det ville antakelig vært bedre for alle rundt deg om du i stedet fikk sosial trening. Anonymkode: e3cca...e9a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner at du faktisk ikke skjønner hva det innebærer å være godt likt. Det betyr ikke at folk rundt er nesegrus beundrende, heller ikke at det strømmer på med venneforespørsler. Det betyr at folk liker å være sammen med en, at de er hyggelige når man møtes og at man gjerne slår av en prat når det passer. I alle tråder som handler om dette ramser du opp alt du har oppnådd i livet. Det er bra at du er fornøyd med det, men det virker litt som du prøver å overbevise deg selv like mye som oss andre om at det er helt greit at folk ikke liker deg. Har du tenkt på at du påfører barna dine et stigma ved å være så vanskelig å samhandle med? Hvordan kan du fungere i en arbeidssituasjon når du har så vansker med de mellommenneskelige relasjonene? Anonymkode: 3c954...9b0 Ja, hvorfor tror du jeg blir ansatt i en stilling med personalansvar hvis de som ansetter tror at jeg har "vansker med de mellommenneskelige relasjonene"? Og hvorfor tror du jeg får verv etter verv i idretten hvis jeg er så "vanskelig å samhandle med"? Hvorfor kommer folk til meg med spørsmål når de trenger avklaringer på ting jeg kan? Det finnes jo en flust med andre mennesker som ikke har disse "problemene" som du definerer det. Jeg har aldri vært godt likt, og jeg har aldri fått forklaring på hvorfor. Jeg er blitt altfor gammel til å bry meg om hva perifere bekjente mener. Så lenge folk jeg jobber med faktisk liker å samarbeide med meg, så lenge mine venner ønsker å fortsette å være mine venner, og så lenge min samboer fortsetter å elske meg, er jeg lykkelig. Jeg lurer også på hva du mener med at jeg "påfører barna stigma" ved å være vanskelig å samhandle med? Når jeg ikke vet hva som er galt, så kan jeg jo ikke gjøre noe? Barna er egne individer, de har mange venner, deltar i forskjellige aktiviteter og er godt likt. Vi har alltid enten noen på besøk, eller at barna er på besøk hos noen, de blir alltid invitert i bursdager og på turer, eldste har hatt kjæreste i over ett år, som jeg har et godt forhold til. Så på hvilken måte skader det barna mine at folk flest ikke er så begeistret for meg, og ikke minst, hva får jeg gjort med det? Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, hvorfor tror du jeg blir ansatt i en stilling med personalansvar hvis de som ansetter tror at jeg har "vansker med de mellommenneskelige relasjonene"? Og hvorfor tror du jeg får verv etter verv i idretten hvis jeg er så "vanskelig å samhandle med"? Hvorfor kommer folk til meg med spørsmål når de trenger avklaringer på ting jeg kan? Det finnes jo en flust med andre mennesker som ikke har disse "problemene" som du definerer det. Jeg har aldri vært godt likt, og jeg har aldri fått forklaring på hvorfor. Jeg er blitt altfor gammel til å bry meg om hva perifere bekjente mener. Så lenge folk jeg jobber med faktisk liker å samarbeide med meg, så lenge mine venner ønsker å fortsette å være mine venner, og så lenge min samboer fortsetter å elske meg, er jeg lykkelig. Jeg lurer også på hva du mener med at jeg "påfører barna stigma" ved å være vanskelig å samhandle med? Når jeg ikke vet hva som er galt, så kan jeg jo ikke gjøre noe? Barna er egne individer, de har mange venner, deltar i forskjellige aktiviteter og er godt likt. Vi har alltid enten noen på besøk, eller at barna er på besøk hos noen, de blir alltid invitert i bursdager og på turer, eldste har hatt kjæreste i over ett år, som jeg har et godt forhold til. Så på hvilken måte skader det barna mine at folk flest ikke er så begeistret for meg, og ikke minst, hva får jeg gjort med det? Anonymkode: 52399...761 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Enig. Jeg har alltid vært upopulær på grunn av min sære væremåte, og det har versert en del rykter. Konsekvensen er at jeg har få, men EKTE venner som omgås meg fordi de virkelig vil, ikke fordi de trenger noe fra meg. Det betyr også at jeg ikke trenger å spille masse sosiale spill for å tilpasse meg det ene og det andre, og jeg unngår kleine fester der 40 år gamle kjerringer oppfører seg som russ. Vinn-vinn. Anonymkode: 52399...761 Disse to innleggene har du skrevet. Hva stemmer, er du upopulær pga din sære væremåte eller er du attraktiv både jobbmessig og i idretten? Anonymkode: 3c954...9b0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Disse to innleggene har du skrevet. Hva stemmer, er du upopulær pga din sære væremåte eller er du attraktiv både jobbmessig og i idretten? Anonymkode: 3c954...9b0 Du vet at en sær væremåte ikke behøver å være det samme som "jævlig væremåte"? Jeg er sær i den forstand at jeg er litt tilbaketrukket og innesluttet, jeg drikker ikke alkohol og er ikke glad i store folkemengder og small talk, jeg kler meg "rart" og har annerledes bakgrunn enn mange andre. I jobben jeg har er det ikke behov for å være sprudlende midtpunkt hele tiden, bedrive small talk eller være supersosial. Det samme gjelder idretten og andre styreverv. Folk er fornøyd med at jeg alltid stiller opp, uansett, at jeg tar eventuelle hendelser på alvor og opptrer upartisk og profesjonell. Men de har ingen interesse av å henge med meg på fritiden eller være venner, altså "upopulær" er jeg nok på den måten. Noe jeg lever svært godt med. Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Du vet at en sær væremåte ikke behøver å være det samme som "jævlig væremåte"? Jeg er sær i den forstand at jeg er litt tilbaketrukket og innesluttet, jeg drikker ikke alkohol og er ikke glad i store folkemengder og small talk, jeg kler meg "rart" og har annerledes bakgrunn enn mange andre. I jobben jeg har er det ikke behov for å være sprudlende midtpunkt hele tiden, bedrive small talk eller være supersosial. Det samme gjelder idretten og andre styreverv. Folk er fornøyd med at jeg alltid stiller opp, uansett, at jeg tar eventuelle hendelser på alvor og opptrer upartisk og profesjonell. Men de har ingen interesse av å henge med meg på fritiden eller være venner, altså "upopulær" er jeg nok på den måten. Noe jeg lever svært godt med. Anonymkode: 52399...761 Å være upopulær pga sær væremåte er vel neppe noe man bare kan skru av. Det du beskriver henger ikke sammen, men deg om det. Du har det livet du ønsker og det er helt supert. Det er bare litt betegnende at du hele tiden har så stort behov for å fortelle om alt du har oppnådd i livet, nesten uansett hva tråden i utgangspunktet handler om. Anonymkode: 3c954...9b0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #20 Skrevet 23. juni 2022 Denne tråden minner meg om guttungers pissekonkurranse sammenblandet med "pappaen min er sterkere enn din". Jeg er trygg nok på meg selv til at jeg ikke må bli likt av alle. Vet det er en del personer som i årevis har forsøkt å spre dårlig rykte om meg, men det har ikke hatt noe med meg å gjøre. Og det slår egentlig bare tilbake på dem selv, fordi jeg står stødig i meg selv og er en hyggelig person, så folk forstår raskt at det som sies ikke stemmer. Og de som ev. velger å tro det, de merker jeg aldri noe av. Anonymkode: 2f734...669
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #21 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Huff. Dette er bare trist lesning. Det ville antakelig vært bedre for alle rundt deg om du i stedet fikk sosial trening. Anonymkode: e3cca...e9a Hva var trist med det innlegget? Anonymkode: c2858...004
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #22 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Huff. Dette er bare trist lesning. Det ville antakelig vært bedre for alle rundt deg om du i stedet fikk sosial trening. Anonymkode: e3cca...e9a Jeg tar gjerne imot tips om hvor i landet det undervises i sånt. Anonymkode: 52399...761
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #23 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så da har du ikke omsorg for barnet ditt? Anonymkode: 8314d...ff8 Jo det har jeg. Derfor det er usanne rykter. Anonymkode: 9e89f...fb7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #24 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva var trist med det innlegget? Anonymkode: c2858...004 Misunnelse, mest sannsynlig, uten at jeg er helt sikker på det. Anonymkode: 52399...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå