Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #51 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er harry og en absolutt dealbreaker. Jeg intervjuet flere for en stilling i dag og han som stinket gammel røyk havnet i uaktuell-bunken med det samme han kom inn. Både helsemessig og sosialt er det en egenskap jeg ikke vil ha i teamet mitt. Anonymkode: 96a1c...ff5 Kvinner og føleri. Her var du jo veldig uoroffesjonell. Du må jo ansette folk på grunn av kvalifikasjoner! Den eneste grunnen til å legge folk bort er samarbeidsproblemer. At han røyker kunne du tatt opp på ulike måter, så ikke bare viser du ekstremt dårlig dømmekraft, men du er heller ikke løsningsorientert. Jeg ville aldri ha jobbet i teamet ditt. Anonymkode: f77f8...f75
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #52 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er faktisk slik at mange arbeidsgivere driver med slikt. Selvsagt kan det ikke bevises. Å ta vare på egen helse er viktig. Å røyke, være ekstremt overvektig (snakker ikke om kosekilo) er helseskadelig og kanskje noe som gjør vedkommende utsatt for mer sykdom. På min arbeidsplass er de opptatt av at de som ansattes skal passe inn i teamet de søker folk. Er teamet en sprek gjeng som liker å trene, deltar på Holmenkollstafetten så ser de også etter en person med lik profil. Da står det gjerne i utlysningen da. «Søker en sporty og eventyrlysten person som synes det er ok å ta avdelingsmøtet på Gaustadtoppen.» (Vi har aldri skrevet det da, men for å vise et eksempel kom jeg opp med dette). Arbeidsmarkedet er tøft, jeg har selv drevet med rekruttering tidligere. Og jeg er fullstendig klar over hva som gjør at en ellers god kandidat rykker nedover i bunken. Røy og fedme (presiserer igjen at det er snakk om fedme og ikke overvekt) er to av de. Anonymkode: 85e7c...c01 Hva om det viser seg at en person som er blitt ansatt røyker, for jeg regner ikke med at det er noe dere spør om på intervju? Eller om den nyansatte ikke er så veldig sporty alikevel. Får personen sparken da, eller blir personen fryst ut kanskje? Anonymkode: 5b3b2...507
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #53 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hva om det viser seg at en person som er blitt ansatt røyker, for jeg regner ikke med at det er noe dere spør om på intervju? Eller om den nyansatte ikke er så veldig sporty alikevel. Får personen sparken da, eller blir personen fryst ut kanskje? Anonymkode: 5b3b2...507 Ikke sant? Dessuten kan boen som lukter røyk ha sittet i en bil hvor eier røyker. Fedme kan ha flere årsaker, og sier ingenting om kvalifikasjoner. Kvinner burde aldri hatt ansvar for å ansette folk. Knapt være ledere. Jeg har skrevet det tidligere her inne, og her er nok er typisk eksempel på hvorfor ikke. De klarer søren ikke å tenke jobb fremfor kos og å passe inn. Anonymkode: f77f8...f75
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #54 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kvinner burde aldri hatt ansvar for å ansette folk. Knapt være ledere. Jeg har skrevet det tidligere her inne, og her er nok er typisk eksempel på hvorfor ikke. De klarer søren ikke å tenke jobb fremfor kos og å passe inn. Det der er bare tull. Ta med kvinnehatet ditt en annen plass. Anonymkode: 5b3b2...507
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #55 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vet, kjempefint å jobbe på slike plasser🙄 Møkkabedrift. Anonymkode: 45905...10b Ble du like indignert da hun over sa at hun ikke ansetter folk som røyker? Anonymkode: 3d1ec...c63
sug lut Skrevet 23. juni 2022 #56 Skrevet 23. juni 2022 Kjenner ikke et eneste menneske som røyker nå. Ingen i familien, ingen av mine venner, ingen kolleger, ikke engang en eneste nabo etter beistet flytta.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #57 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det der er bare tull. Ta med kvinnehatet ditt en annen plass. Anonymkode: 5b3b2...507 Det er svart på hvitt her. Anonymkode: f77f8...f75
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #58 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 22.6.2022 den 22.26): Ja, det er nok harry, men jeg røyker en sjelden gang. Det går måneder i mellom, men det er veldig beroligende og godt med den ene sigaretten da 🙂 Anonymkode: f77f8...f75 Slike røykevaner er ikke harry i det hele tatt. Det er tegn på selvbeherskelse, og det å kunne nyte noe uten å overdrive. Jeg synes det er kjempesexy med damer som våger å ha sigarettpakken som en del av sin identitet, og røyker kun en sjelden gang, feks til fest eller ute i det fri. De har noe erotisk over seg. Selv om det nok ikke er bevisst fra deres side så opplever jeg det slik. Selvsikkerhet og mot er sexy. Vanerøyking er ikke attraktivt of course, og særdeles usmart helsemessig og økonomisk. Anonymkode: 94fc2...ac3
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #59 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 23.6.2022 den 7.08): Enig! Røykere og overvektige blir ikke ansatt hos oss. Anonymkode: 1b495...b65 Da går du glipp av mange flinke folk. Jeg har tre gode venninner som alle er overvektig. De er kjempeflinke i jobben sin. Om du treffer på dem i jobben deres er du heldig. Anonymkode: 493b3...f50
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #60 Skrevet 24. juni 2022 sug lut skrev (17 timer siden): Kjenner ikke et eneste menneske som røyker nå. Ingen i familien, ingen av mine venner, ingen kolleger, ikke engang en eneste nabo etter beistet flytta. Beist? Anonymkode: 45905...10b
sug lut Skrevet 24. juni 2022 #61 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Beist? Anonymkode: 45905...10b Ja?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #62 Skrevet 24. juni 2022 sug lut skrev (23 minutter siden): Ja? Hvorfor var naboen et beist? Anonymkode: 45905...10b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #63 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 23.6.2022 den 8.47): Det er faktisk slik at mange arbeidsgivere driver med slikt. Selvsagt kan det ikke bevises. Å ta vare på egen helse er viktig. Å røyke, være ekstremt overvektig (snakker ikke om kosekilo) er helseskadelig og kanskje noe som gjør vedkommende utsatt for mer sykdom. På min arbeidsplass er de opptatt av at de som ansattes skal passe inn i teamet de søker folk. Er teamet en sprek gjeng som liker å trene, deltar på Holmenkollstafetten så ser de også etter en person med lik profil. Da står det gjerne i utlysningen da. «Søker en sporty og eventyrlysten person som synes det er ok å ta avdelingsmøtet på Gaustadtoppen.» (Vi har aldri skrevet det da, men for å vise et eksempel kom jeg opp med dette). Arbeidsmarkedet er tøft, jeg har selv drevet med rekruttering tidligere. Og jeg er fullstendig klar over hva som gjør at en ellers god kandidat rykker nedover i bunken. Røy og fedme (presiserer igjen at det er snakk om fedme og ikke overvekt) er to av de. Anonymkode: 85e7c...c01 Ikke noe mangfold på din arbeidsplass altså? På mitt team har vi treningsnarkomane, gamere, menn, kvinner, overvektige, røykere, flere etnisiteter og nasjonaliteter, småbarnsforeldre, single… Og vet du? Det er et knallgodt team som leverer som bare rakkern, og absolutt ingen som ikke passer inn av noen av grunnene som er nevnt her. Vi hadde absolutt ikke levert det samme om vi var en klin lik gjeng! Anonymkode: 7680b...c3d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #64 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ikke noe mangfold på din arbeidsplass altså? På mitt team har vi treningsnarkomane, gamere, menn, kvinner, overvektige, røykere, flere etnisiteter og nasjonaliteter, småbarnsforeldre, single… Og vet du? Det er et knallgodt team som leverer som bare rakkern, og absolutt ingen som ikke passer inn av noen av grunnene som er nevnt her. Vi hadde absolutt ikke levert det samme om vi var en klin lik gjeng! Anonymkode: 7680b...c3d Forskningen viser jo at mangfold gir mer effektive team. Team bestående av mennesker som tenker likt om det meste er mer usatt for gruppetenkning og konformitet. Anonymkode: 93c95...ce4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #65 Skrevet 24. juni 2022 Jeg ble veldig frustrert sist jeg var på helsestasjonen. Jeg røyker ikke, har aldri gjort. Samme med mannen. Ingen røyker i huset vårt. Har hatt samme helsesøster i 5 år nå med to barn. Vinduet hennes var oppe. Så ser hun på meg og sier ja dere røyker ja. Jeg bare nei aldri det gjør vi ikke. Å? Jeg lukter sånn skikkelig innrøkt og kvalm lukt? Jeg ble altså så satt ut. Hadde på meg rene klær skiftet også på barnet før vi dro til helsestasjonen. Altså jeg aner ikke hva som skjedde. Men var skikkelig ubehagelig! Anonymkode: d55f5...c9c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #66 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble veldig frustrert sist jeg var på helsestasjonen. Jeg røyker ikke, har aldri gjort. Samme med mannen. Ingen røyker i huset vårt. Har hatt samme helsesøster i 5 år nå med to barn. Vinduet hennes var oppe. Så ser hun på meg og sier ja dere røyker ja. Jeg bare nei aldri det gjør vi ikke. Å? Jeg lukter sånn skikkelig innrøkt og kvalm lukt? Jeg ble altså så satt ut. Hadde på meg rene klær skiftet også på barnet før vi dro til helsestasjonen. Altså jeg aner ikke hva som skjedde. Men var skikkelig ubehagelig! Anonymkode: d55f5...c9c Var nok noen ute som røyket og kom med vinden når hun hadde vinduet oppe😅 men fra spøk til alvor, hva så om dere røykte eller ikke? Merkelig kommentar fra ei helsesøster spør du meg! Anonymkode: d2f9d...6d3
prebs Skrevet 24. juni 2022 #67 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor var naboen et beist? Anonymkode: 45905...10b Fordi a røkte, vel! *Sorry at jeg blander meg*
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #68 Skrevet 24. juni 2022 prebs skrev (1 time siden): Fordi a røkte, vel! *Sorry at jeg blander meg* Ja, ikke sant. Dømmer mennesker etter mindre i dag... Er heller ikke noen bombe at det kom fra den kanten. Anonymkode: 45905...10b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #69 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 23.6.2022 den 14.07): Kvinner og føleri. Her var du jo veldig uoroffesjonell. Du må jo ansette folk på grunn av kvalifikasjoner! Den eneste grunnen til å legge folk bort er samarbeidsproblemer. At han røyker kunne du tatt opp på ulike måter, så ikke bare viser du ekstremt dårlig dømmekraft, men du er heller ikke løsningsorientert. Jeg ville aldri ha jobbet i teamet ditt. Anonymkode: f77f8...f75 Flaks at du aldri blir aktuell til det 👌🏼 Når man syns det er ok å møte stinkende til intervju vil personen ikke passe inn i vår dynamikk. Vi jobber med mennesker, har dresskode og en forventning om å kunne omgås alle mennesketyper. Anonymkode: 96a1c...ff5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #70 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 23.6.2022 den 8.53): Det er en bedrift jeg aldri hadde villet jobbe på. Anonymkode: 45905...10b Jobbet i. Mistenker at du ikke jobber 🤗 Anonymkode: 152f1...8c1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #71 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jobbet i. Mistenker at du ikke jobber 🤗 Anonymkode: 152f1...8c1 Nei, jobbet FOR. Mistenker kanskje at du heller ikke jobber? Anonymkode: 69bf3...3d8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #72 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Når man syns det er ok å møte stinkende til intervju vil personen ikke passe inn i vår dynamikk. Vi jobber med mennesker, har dresskode og en forventning om å kunne omgås alle mennesketyper. Anonymkode: 96a1c...ff5 En forventning om å kunne omgås alle mennesketyper??? Akkurat..... Anonymkode: d31a6...2d6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #73 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): En forventning om å kunne omgås alle mennesketyper??? Akkurat..... Anonymkode: d31a6...2d6 Ja, de ansatte forventes å gjøre det. Da kan man ikke lukte som et askebeger. Anonymkode: 96a1c...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå