Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #26 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Javel? Veldig smart du siden du har greie på dette. Hva vet du om vi jobber med det eller ikke? Vi er ikke født dumme og vi vet at det er dyre nå å røyke men å slutte brått når vi har røyket i over 20 år er ikke enkelt. Jeg er og kronisk syk og det er den eneste kosen jeg har unnet meg. Så får du mene hva du vil om røyk osv Anonymkode: aa11e...386 Prisøkningene har vært varslet lenge... Spesielt siden du er kronisk syk burde du ta bedre vare på helsa di, unnlate å belaste den så enormt unødvendig med alle helseskadene og -plagene som røyking belaster den med. Du skrev ingenting i hovedinnlegget om at dere holder på å slutte å røyke eller ikke. Uansett, har dere ikke råd til mat og må velge mellom det og røyk så er valget enkelt. Røyker man - og her røyker dere begge to! - så kan man ikke klage på høye priser! For dere velger å tenne på tusenlapp etter tusenlapp og la pengene gå opp i... røyk. Vil dere slutte, gjør det samtidig, og få ev. hjelp av lege. Anonymkode: 1aeea...98a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #27 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Prisøkningene har vært varslet lenge... Spesielt siden du er kronisk syk burde du ta bedre vare på helsa di, unnlate å belaste den så enormt unødvendig med alle helseskadene og -plagene som røyking belaster den med. Du skrev ingenting i hovedinnlegget om at dere holder på å slutte å røyke eller ikke. Uansett, har dere ikke råd til mat og må velge mellom det og røyk så er valget enkelt. Røyker man - og her røyker dere begge to! - så kan man ikke klage på høye priser! For dere velger å tenne på tusenlapp etter tusenlapp og la pengene gå opp i... røyk. Vil dere slutte, gjør det samtidig, og få ev. hjelp av lege. Anonymkode: 1aeea...98a Hvor har jeg skrevet at vi ikke har råd til mat?? vi ønsker å bruke mindre og være mer økonomiske, ikke at vi ikke har råd til det, og ja alt er blitt dyrere. vi har alltid kjøpt det vi ønsker osv men vi ønsker å være mer økonomiske på den delen nå. Jeg spiser sunt ellers og tar vare på helsa og har snakket med legen ang røykinga og hun sier ingenting på det for hun vet at for mange er det d som holder en mer psykisk oppe. Anonymkode: aa11e...386
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #28 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Javel? Veldig smart du siden du har greie på dette. Hva vet du om vi jobber med det eller ikke? Vi er ikke født dumme og vi vet at det er dyre nå å røyke men å slutte brått når vi har røyket i over 20 år er ikke enkelt. Jeg er og kronisk syk og det er den eneste kosen jeg har unnet meg. Så får du mene hva du vil om røyk osv Anonymkode: aa11e...386 Du hadde sannsynligvis vært friskere om du sluttet å røyke. Anonymkode: 6b0a2...690
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #29 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du hadde sannsynligvis vært friskere om du sluttet å røyke. Anonymkode: 6b0a2...690 Hvordan vet du det? Du vet ikke hva min lidelse er Anonymkode: aa11e...386
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #30 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvor har jeg skrevet at vi ikke har råd til mat?? vi ønsker å bruke mindre og være mer økonomiske, ikke at vi ikke har råd til det, og ja alt er blitt dyrere. vi har alltid kjøpt det vi ønsker osv men vi ønsker å være mer økonomiske på den delen nå. Jeg spiser sunt ellers og tar vare på helsa og har snakket med legen ang røykinga og hun sier ingenting på det for hun vet at for mange er det d som holder en mer psykisk oppe. Anonymkode: aa11e...386 For noe patetisk tøv! Du sitter der og duller i offerrollen. Det eneste du koser deg med, og det som holder deg psykisk oppe, liksom. Ta tak og vis ansvar for eget liv! Anonymkode: 04aa9...188
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #31 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan vet du det? Du vet ikke hva min lidelse er Anonymkode: aa11e...386 Nei, men jeg vet hvor skadelig det er å røyke. Anonymkode: 6b0a2...690
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #32 Skrevet 24. juni 2022 Anonym bruker skrev (På 23.6.2022 den 18.20): Jeg og pleier å bestille fra Meny ukentlig, men synes utvalget hos Oda er for dårlig. Har bestilt der noen få ganger. Og på Meny så handler jeg mye av det de har salg på, og fyller opp fryser og skap. Anonymkode: 3da4b...8bf Helt enig. Liker utvalg, app, salg mm. mye bedre hos Meny, og kommer til å bruke dem innimellom, særlig når det er gode tilbud så jeg kan fylle opp lagrene. Men siden tråden handlet om å få ned matkostnadene så tenkte jeg å ikke snakke ned Oda. De er jo en super, og rimelig, ordning. Spesielt når vi ikke sammenligner med Meny😉 Anonymkode: b9438...fb0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2022 #33 Skrevet 24. juni 2022 Jeg vet egentlig ikke hva vi bruker i mat og husholdningsartikler, men det jeg vet er at vi har gått kraftig ned på det budsjettet etter at vi sluttet å ukeshandle og blitt flinke til å spise rester og bruke opp det vi har. Mandag er fast restedag hos oss. Da spiser vi opp rester fra helga, og har vi ikke rester, så blir det pannekaker eller egg eller noe annet vi kan lage av det vi har i hus. Tirsdag prøver vi å ha fisk, så da handler vi enten på Meny eller i fiskebutikken. Så handler vi stort sett grønnsaker og frukt etter hva som er på tilbud eller har gode priser den dagen og vi handler inn en middag til. Den middagen spiser vi enten på onsdag eller på torsdag alt etter om vi har rester igjen fra tirsdag. Dagens meny bestemmes stort sett etter hva vi har av kjøtt, grønnsaker etc hjemme og så kjøper vi akkurat det vi trenger for å få et måltid ut i fra det vi har. Vi følger med på tilbud, men har helt sluttet å handle kun fordi det er på tilbud. Det gjorde vi før og endte opp med mye vi ikke brukte. Fryseboksen vår er så og si tom, og vi kaster nesten ikke mat lenger og vi bruker mindre penger på mat og husholdningsartikler. Anonymkode: 52867...7c9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #34 Skrevet 25. juni 2022 En voksen og tre barn på 10, 7 og 4 år. Vi bruker ca 3000kr i måneden på mat. Følger alltid med på tilbudsavis og planlegger middagene ettersom hva som er på tilbud. Drar til grensen ca hvert halvår og handler inn kjøttvarer og det gjør at jeg kjøper minimalt med kjøtt i måneden, med mindre det er et veldig godt tilbud. Fryser ned masse og kjøper masse av billigmerkene. Anonymkode: 07665...24c
Brillefanten Skrevet 25. juni 2022 #35 Skrevet 25. juni 2022 Vi er 5 i familien, to voksne og barn på 11, 13 og 15. Vi bruker mellom 2000 og 2300 i uken på mat. Vi handler på tilbud det vi kan, og sørger for å få brukt det opp i løpet av uken. Vi har økt matbudsjettet de siste årene fordi jeg har blitt mer kvalitetsbevisst på råvarer, og fordi barna spiser mer nå enn før. Hvis vi skulle ha redusert budsjettet igjen, ville jeg ha fokusert på mer plantebasert mat. Blomkålretter, falafel, rødbet og bønnekaker, linsegryter, bønnestuing til tacoen. Men uten erstatningsprodukter. Ukeshandel er essensielt for oss, fordi planleggingen gjør at vi kan ha middager som tar litt tid. Da gjør vi litt forberedelser dagen før, eller om morgenen. Crock-pot er nydelig! Da er maten nesten klar når vi kommer fra jobb. Uten plan blir det stort sett raske retter, og ofte mer halvfabrikata. Vi planlegger også slik at vi spiser rester ( gjerne til lunsj dagen etter) og får brukt opp råvarene.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #36 Skrevet 25. juni 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): En voksen og tre barn på 10, 7 og 4 år. Vi bruker ca 3000kr i måneden på mat. Følger alltid med på tilbudsavis og planlegger middagene ettersom hva som er på tilbud. Drar til grensen ca hvert halvår og handler inn kjøttvarer og det gjør at jeg kjøper minimalt med kjøtt i måneden, med mindre det er et veldig godt tilbud. Fryser ned masse og kjøper masse av billigmerkene. Anonymkode: 07665...24c Oi shit! Skjønner ikke at det er mulig!! Tror det er budsjettet vårt bare på melk og frukt 😅 Godt jobbet! Anonymkode: 0d112...434
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2022 #37 Skrevet 25. juni 2022 For oss er det fullt mulig. Vil også legge til at jeg kjøper husholdningsartikler, bakevarer og matvarer til en meget rabattert pris i Sverige og om Meny har for eksempel ti kroners marked med 6x dopapir så kjøper jeg en god del når det er rimelig. Igjen så handles det en god del av billig merkene hvor frukt og grønnsaker er like gode, syns jeg. Fryseren er nesten alltid full, jeg planlegger middag dagen før og tar ut fra fryseren slik at det er klart til å lages dagen etterpå. Jeg er enslig forsørger med en helt alminnelig inntekt og det hjelper godt med lavt matbudsjett. Budsjettet økes nok når alle barna er i tenårene. 😄 Anonymkode: 07665...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå