Gå til innhold

Hvor mye handler dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nå i matbutikken etter prisen har gått opp så mye?

vi er 4 i familien, 2 voksne og 2 ungdommer. 
vi har ikke ukeshandlet i det siste året.. merkes ja.. men før så lå vi på 9-10.000 i mnd og det var inkludert all mat, drikke, røyk og husholdnings produkter.

Alt har jo steget ganske mye etter det..

Anonymkode: aa11e...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne og to tenåringer. Bruker ca 1600 til 2000 i uka.

Anonymkode: 1916f...c52

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi er to voksne og to tenåringer. Bruker ca 1600 til 2000 i uka.

Anonymkode: 1916f...c52

Vi har brukt til nå denne mnd 13389 kr tilsammen med resturant, dagligvarer, og bakeri. Da er røyken og inkludert. Vi er 2 stk som røyker

Skrevet

Har ingen aning på hvor mye vi handler for. Vi har så vi klarer oss og trenger ikke tenke på det. 

Anonymkode: 67e05...4b5

Skrevet

Er en voksen og to tenåringer. Bruker maks 1000 i uken

Anonymkode: bf831...a2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vi har brukt til nå denne mnd 13389 kr tilsammen med resturant, dagligvarer, og bakeri. Da er røyken og inkludert. Vi er 2 stk som røyker

Kondolerer :(

Håper dere får til å slutte 

Anonymkode: f7057...cc0

Skrevet

Vi er to voksne og ti barn (på 8 og 4 år). Bruker 1500-1800 i uka på dagligvarer. I tillegg bruker mannen og jeg litt penger på lunsj de dagene vi er fysisk på kontoret (vi har begge flere dager med hjemmekontor i uka). Så kanskje 200-300 uka til sammen for oss to på å kjøpe lunsj på jobbene våre.

Av unødvendige dagligvarer vi bruker litt penger på:

Vi drakk Pepsi Max før men sluttet. Nå drikker mannen en del Boble og Sprudle. Kjøper på tilbud og en stor flaske koster alt fra 8-10 kr. Jeg er litt mer dyr i drift da jeg drikker Mozell light, som er mye dyrere (30kr/flaska) Men jeg drikker også mye vann, altså. I motsetning til da jeg drakk Pepsi Max og var avhengig. Kan fint gå 1-2 dager uten Mozell light. 

Skrevet

Har et budsjett på 15.000 i måneden, men det skjer egentlig rett som det er at vi bruker litt mer

To voksne og fire ungdommer/unge voksne mellom 13 og 21 år.

Anonymkode: 8b1b6...15f

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Slutt og røyk så er dere under 10.000 i mnden

Anonymkode: 46a2f...0cd

Skrevet

Tror vi er på rundt 17 000 kr i måneden nå, inkludert mat, vanlig drikke og hygieneprodukter. Ingen røyk, og alkohol kommer utenom. Vi er to voksne og fire barn, eller barn og barn, de eldste er 19 og 17 år, de yngste 15 og 13 år. Vi har både middagslister og ukeshandler, men med tre tenåringsgutter i hus, derav ene har cøliaki, så går det absurde mengder med mat.

Anonymkode: b80f9...675

Skrevet

To voksne og tre små barn, ligger rundt 1500-2000 per uke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er en voksen og to tenåringer. Bruker maks 1000 i uken

Hvordan klarer dere det? Kom gjerne med tips. Jeg er og en voksen og 2 tenåringer, og her bruker vi nok 9000 kr i måneden. 

Anonymkode: 3da4b...8bf

Skrevet

To Voksne og et barn.

vi bruker ca 8 - 10 tusen pr mnd.

Anonymkode: be26a...a4d

Skrevet (endret)

Vi er to voksne, og to tenåringer. (Hver fjerde uke 3. Men han handler stort sett sin egen mat/det han trenger.) Bruker ca 3200,- i uka på mat/husholdning. (Inkludert snus til mannen.) Det går fint. 

Endret av TøffiTrynet☠
Skrevet

Vi handler fra oda. Bruker MAX 2000kr pr uke. Da er det alt man får på butikk (såpe, dopapir, mat osv) Da har jeg kjøpt mat for 7 dager.

Vi er tre voksne og to barn. Og ofte ekstra barn på besøk.

Anonymkode: 380ff...56c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvordan klarer dere det? Kom gjerne med tips. Jeg er og en voksen og 2 tenåringer, og her bruker vi nok 9000 kr i måneden. 

Mye billigvarer. Dopapir til 20kr for 8-pak i stedet for 50. Barn bruker mye dopapir av en eller annen grunn. Jobber ved en europrisbutikk. Kjøper såper og vaskemidler der. Baker brød og rundstykker med mye havregryn. Har havregrøt til middag minst en gang i uken. Fisker om sommeren, så alle middager der er på plass. Kjøper hval fra båt, har minst to middager uten kjøtt per uke osv. Det blir hva man gjør det til. Med lavere matbudsjett, kan vi leve litt mer

Skrevet

2 voksne og 2 barn, ca 1500 i uken.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi er to voksne og ti barn (på 8 og 4 år). 

Wow!! To sett med femlinger, eller?? 🤣

(Sånn for sikkerhets skyld: Jeg skjønner at det skal være to, og ikke ti - sannsynligvis!!)

Anonymkode: 26c3d...606

Skrevet

2 voksne og 2 barn, Bruker i overkant av 1000kr pr uke. Fyller ofte kurven med varer som er 40% på og fyller dermed opp frysern med middag.

Jeg spiser mest ren mat og kun 2-3 ganger om dagen. 

Følger med i kundeavisene og planlegger handelen  deretter 

Anonymkode: fb17c...5e1

Skrevet

To voksne og tre barn/ungdom (10,13,16). 

Pleier å bestille mat fra meny for mellom tre og fire tusen, 3-4 ganger i mnd. 

Nå i det siste har vi testet Oda i stedet, ser at vi sparer en del på det, så er sjeldent over 3000 pr handling. 

Anonymkode: b9438...fb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

To voksne og tre barn/ungdom (10,13,16). 

Pleier å bestille mat fra meny for mellom tre og fire tusen, 3-4 ganger i mnd. 

Nå i det siste har vi testet Oda i stedet, ser at vi sparer en del på det, så er sjeldent over 3000 pr handling. 

Anonymkode: b9438...fb0

Jeg og pleier å bestille fra Meny ukentlig, men synes utvalget hos Oda er for dårlig. Har bestilt der noen få ganger. Og på Meny så handler jeg mye av det de har salg på, og fyller opp fryser og skap. 

Skrevet

Dere har tydeligvis ikke problemer med prisstigning siden dere er to som velger å røyke, HI.

Prisstigningen vi har sett til nå er nok bare begynnelsen på hva som kommer, så kanskje lurt å slutte å røyke hvis du bekymrer deg for utgiftene.

Anonymkode: 1aeea...98a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Dere har tydeligvis ikke problemer med prisstigning siden dere er to som velger å røyke, HI.

Prisstigningen vi har sett til nå er nok bare begynnelsen på hva som kommer, så kanskje lurt å slutte å røyke hvis du bekymrer deg for utgiftene.

Høy intelligens er overvurdert. Lav intelligens er en tragedie..

Anonymkode: 8292b...030

Skrevet

Jeg bruker det samme som før, 5500kr i måneden, en voksen og to barn. Har måttet slutte å kjøpe så mye bær og frukt, lager også mer vegetarmat. Men vi spiser godt og mangler ingenting 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Javel? Veldig smart du siden du har greie på dette. Hva vet du om vi jobber med det eller ikke? Vi er ikke født dumme og vi vet at det er dyre nå å røyke men å slutte brått når vi har røyket i over 20 år er ikke enkelt. Jeg er og kronisk syk og det er den eneste kosen jeg har unnet meg. Så får du mene hva du vil om røyk osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...