Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #1 Skrevet 22. juni 2022 Jeg skal i bryllup i helgen, men er så kjørt mentalt at jeg blir kvalm av tanken på mange mennesker, timesvis med middag og fest. Jeg har en fysisk lidelse som gjør at å sitte til bords er krevende. Bryllupet er mange timer unna og det er 30min i taxi til overnatting på en skole. Jeg må innse min begrensning, men er så lei meg for det og klarer ikke forme en beskjed til brudeparet. Forslag? Anonymkode: 86ed3...2f3
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #2 Skrevet 22. juni 2022 Overnatting på en skole?? Jeg synes du kan si at du dessverre har blitt for dårlig til å klare å komme, uten å pynte på det men uten å utbrodere masse. Hvis du har kjøpt gave kan du si når du vil komme med den og hvis du vippser penger gjør du det på dagen. Anonymkode: 3a735...03a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #3 Skrevet 22. juni 2022 Hei pga sykdom kan jeg desverre ikke komme. Håper dere får en fantastisk dag, skulle så gjerne vært der å feiret dere. Anonymkode: 683da...8c2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #4 Skrevet 22. juni 2022 Du er syk, og sier selvfølgelig bare det. Sykdom skjer, og alle har forståelse for det. "Jeg har dessverre blitt dårlig og klarer ikke komme meg i bryllupet til lørdag. Jeg er så lei meg for at jeg har blitt syk akkurat nå for jeg skulle gjerne vært med å feire dere. Men jeg er glad i dere, jubler for deres kjærlighet og ønsker dere en fantastisk feiring på lørdag. Vi møtes senere, når jeg har blitt bedre. Klem" Anonymkode: e1be2...7f2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Jeg ville ikke ha sagt det som du skriver her. To grunner til det: 1) selv om problemene dine helt sikkert er reelle høres de litt "diffuse" ut. De inviterer dermed den andre parten til å begynne å tenke over om du egentlig har god nok grunn til å ikke komme. 2) Du kan ikke fortelle det du skriver her uten å legge ganske kraftig ut om dine egne personlige problemer. Det tar seg dårlig ut i denne sammenhengen, hvor fokuset bør være på brudeparets glede og prosjekt. Slik jeg ser det har du to muligheter som ikke er alt for ødeleggende sosialt: 1) Bite tenna sammen og gå likevel 2) Melde avbud kort tid i forveien pga smittsom sykdom eller en annen unnskyldning som lett blir akseptert, og som gjør at du ikke trenger å utbrodere eller ta fokuset. Anonymkode: d8782...d7b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Du må ikke gå. Hvis det er vanskelig å sitte i mange timer og du ikke liker mange mennesker, så er jo bryllup ikke helt ideellt. Ellers drar du og bestill hotell fremfor å overnatte på skole! Da kan du dra når du har fått nok. Anonymkode: f8b90...9ef
Admin Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerangrep og svar til dette. Admin
Luksusdyret Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg ville ikke ha sagt det som du skriver her. To grunner til det: 1) selv om problemene dine helt sikkert er reelle høres de litt "diffuse" ut. De inviterer dermed den andre parten til å begynne å tenke over om du egentlig har god nok grunn til å ikke komme. 2) Du kan ikke fortelle det du skriver her uten å legge ganske kraftig ut om dine egne personlige problemer. Det tar seg dårlig ut i denne sammenhengen, hvor fokuset bør være på brudeparets glede og prosjekt. Slik jeg ser det har du to muligheter som ikke er alt for ødeleggende sosialt: 1) Bite tenna sammen og gå likevel 2) Melde avbud kort tid i forveien pga smittsom sykdom eller en annen unnskyldning som lett blir akseptert, og som gjør at du ikke trenger å utbrodere eller ta fokuset. Anonymkode: d8782...d7b Hvorfor skal man alltid lyve eller torturere seg selv til noe som er fysisk vondt? Her har jo brudeparet driti på leggen og ordnet "overnatting på en skole"? I soveposer, da? Bare det hadde fått meg til å avstå fra hele greia, og jeg er fysisk frisk. Det er bare å si det som det er - diffust eller ikke. Ingen har krav på å vite hennes diagnose. Det holder å si at det er utfordrende å være med på grunn av fysisk sykdom. Jeg tviler på at brudeparet heller vil at HI skal ha det vondt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Jeg ville ikke ha sagt det som du skriver her. To grunner til det: 1) selv om problemene dine helt sikkert er reelle høres de litt "diffuse" ut. De inviterer dermed den andre parten til å begynne å tenke over om du egentlig har god nok grunn til å ikke komme. 2) Du kan ikke fortelle det du skriver her uten å legge ganske kraftig ut om dine egne personlige problemer. Det tar seg dårlig ut i denne sammenhengen, hvor fokuset bør være på brudeparets glede og prosjekt. Slik jeg ser det har du to muligheter som ikke er alt for ødeleggende sosialt: 1) Bite tenna sammen og gå likevel 2) Melde avbud kort tid i forveien pga smittsom sykdom eller en annen unnskyldning som lett blir akseptert, og som gjør at du ikke trenger å utbrodere eller ta fokuset. Anonymkode: d8782...d7b Du trenger ikke oppgi hvordan syk du er altså, om du har omgangssyke, influensa eller er utbrent spiller ingen rolle, du er syk og får ikke deltatt. Da skriver man bare det, beklager, jeg er lei for det, men jeg har blitt syk og får ikke kommet. Trenger ikke komplisere det mer enn det, og heller ikke forklare i hytt og gevær. Det enkle er ofte det beste.... Anonymkode: e1be2...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå