Gå til innhold

Jo, man kan ta ansvar selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

051C197A-BB39-4025-B3FB-05E7ED9FA50F.jpeg

Anonymkode: 29f5e...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 64ea0...32e

Skrevet

Her må jeg si meg enig med influenseren. Hva hun har på seg, eller ikke, gir ikke andre personer rett til å tafse, komme med bemerkninger, ta bilder etc.

At man legger merke til noen, tenker at det var fint eller stygt eller hva som helst annet er ikke det samme som å seksualisere noen. Tanker kan man ha, helt uten å gjøre noe mer med det.

Anonymkode: 42023...f8d

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig i at hva man har på seg ikke skal avgjøre, men innenfor noen grenser. Velger man å være veldig avkledd og/eller selv spille på det seksuelle, da kan man heller ikke klage når noen ser på dem med sex i tankene.

Men det blir virkelig for dumt når man bruker alle mulige kunstige måter å fremstille seg selv som et seksuelt objekt utseendemessig, og så klage over at noen seksualiserer dem når de i tillegg velger å gå i så små bikinier at de nesten ikke dekker noe som helst.

Litt selvinnsikt er tydeligvis for mye å kreve fra enkelte.

Anonymkode: 9f0f6...172

Skrevet

I utgangspunktet greit. Men da må man tåle også tåle bestefedre i string og bestemor i samme bikinien. For her handler det ikke om seksualisering, men retten til å bruke nøyaktig det man vil. Og da spørs det...

Skrevet

Jeg synes alle skal kle seg sømmelig blant andre folk. Hva man gjør i privat hage når man er alene eller med kjæresten har ingen med. Drar kjæresten min og jeg på besøk til venner av oss og damen i huset er nærmest naken så GÅR VI HJEM. Orker ikke sitte blant nakne folk eller nesten nakne folk. For jo, man seksualiserer automatisk nakne eller nesten nakne folk, sånn er det bare. 

Anonymkode: d8265...0ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes alle skal kle seg sømmelig blant andre folk. Hva man gjør i privat hage når man er alene eller med kjæresten har ingen med. Drar kjæresten min og jeg på besøk til venner av oss og damen i huset er nærmest naken så GÅR VI HJEM. Orker ikke sitte blant nakne folk eller nesten nakne folk. For jo, man seksualiserer automatisk nakne eller nesten nakne folk, sånn er det bare. 

Jeg regner med at du gjør det samme på stranden og i bassenget, der folk er jo tilnærmet nakne? Siden du automatisk seksualiserer nakne eller nesten nakne folk. Og nei, "sånn" er det ikke "bare". Det at du seksualiserer folk uten klær er ditt problem, ikke alle andres. Alt er ikke sex, vet du. Mange av oss tenker også på andre ting i løpet av dagen. 

Anonymkode: f9e73...6c5

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Skrevet

Nå handler vel denne reportasjen om at mange føler seg ekskludert på grunn av de små bikinitrusene og her har hun som tjener penger på å vise fram ting absolutt et ansvar. 

Anonymkode: 608ec...113

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå handler vel denne reportasjen om at mange føler seg ekskludert på grunn av de små bikinitrusene og her har hun som tjener penger på å vise fram ting absolutt et ansvar. 

Hvilket ansvar har hun da? Hun er en kommersiell aktør. Hun tjener penger på noe som selger. Hvis man skal tillegge henne ansvar, må man også forby lettkledde bilder overalt i alle butikkene, tilnærmet nakne jenter i 90 prosent av musikkvideoer og så videre. Lettkledd selger. Det betyr imidlertid ikke at en lettkledd dame må ta ansvar for å bli tafset på og trakassert. Vi lever ikke på 1600-tallet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.6.2022 den 9.26):

Jeg regner med at du gjør det samme på stranden og i bassenget, der folk er jo tilnærmet nakne? Siden du automatisk seksualiserer nakne eller nesten nakne folk. Og nei, "sånn" er det ikke "bare". Det at du seksualiserer folk uten klær er ditt problem, ikke alle andres. Alt er ikke sex, vet du. Mange av oss tenker også på andre ting i løpet av dagen. 

Det er mulig å kle seg sømmelig på stranden også. Man MÅ ikke ha string og en bikinitopp som knapt skjuler vortene. Man kan ha ordentlig (vanlig) bikini. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er mulig å kle seg sømmelig på stranden også. Man MÅ ikke ha string og en bikinitopp som knapt skjuler vortene. Man kan ha ordentlig (vanlig) bikini. 

Men man er jo fortsatt tilnærmet naken, med mindre man bruker lang badedrakt med ermer. 

Skrevet

Jeg er enig med henne. Hun skal gå gå med det hun vil uten å bli seksualisert. Ferdig snakka. 

Anonymkode: af268...c5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med henne. Hun skal gå gå med det hun vil uten å bli seksualisert. Ferdig snakka. 

Anonymkode: af268...c5e

Problemet er også at hvis hun hadde vært "dundre på hundre", ville hun ikke ha møtt dette problemet, selv om hun hadde brukt de samme klærne. Så hun blir seksualisert fordi hennes kropp passer inn i mange menns ideal for kvinnekropp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvilket ansvar har hun da? Hun er en kommersiell aktør. Hun tjener penger på noe som selger. Hvis man skal tillegge henne ansvar, må man også forby lettkledde bilder overalt i alle butikkene, tilnærmet nakne jenter i 90 prosent av musikkvideoer og så videre. Lettkledd selger. Det betyr imidlertid ikke at en lettkledd dame må ta ansvar for å bli tafset på og trakassert. Vi lever ikke på 1600-tallet.

Hun må gjerne gå i det hun vil, men hun tjener penger på unge jenter og da har hun et ansvar. Mange av dagen bikinitruser er så smale at det neppe kan dekke alt og jo hun må gjerne bruke de også men ikke nødvendigvis publisere bilder av det.  Det hadde vært fint å se henne i en vanlig bikinitruse som ikke glir unna når du går opp badestigen så de nedfor ser rett hjem. Det er ikke sikkert det er så artig å være 17-år og oppdaget at du har vist frem hele musa til alle i vannet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Men man er jo fortsatt tilnærmet naken, med mindre man bruker lang badedrakt med ermer. 

Jeg er uenig i det. Det er en stor forskjell å bruke en normal dekkende bikini enn den lille som såvidt dekker noe som helst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...