Gå til innhold

Badeplass eller svømmehall i hokksund eller mjøndalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale oss en badeplass som er trygg for barn som ikke kan svømme (dvs ikke berg o.l, heller langgrunt enn at det blir fort dypt). Eller basseng. 

Skal feriere i hokksund, men ser at bassenget der er sommerstengt. Kommer oss ikke til Drammensbadet, så ønsker tips til åpne basseng mellom hokksund og mjøndalen. Eller en fin badeplass. 

Blir her 3 uker og har som mål å få 1. klassingen til å bli tryggere i vann 🥰 trene, trene, trene! 😊

Anonymkode: 1ffbb...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fint å bade ved Eikeren (Sundhaugen). Har ikke vært der siden jeg var liten, men det er i hvert fall strand, husker ikke hvor langgrunt det er.  

(Regner med at du vet at du kan ta toget til Drammensbadet fra Hokksund?) 

Det finnes noe som heter Hokksund kurbad, de har også basseng, men jeg vet ikke om det er åpent for alle. Der er det varmt vann, for det er et  opptreningsbasseng. 

Og så er det Hoensvannet, der er det også strand. 

Anonymkode: 70ad1...2fc

Skrevet

Takk for tips :)

Da kan vi prøve både hoensvannet og eikeren 👍

Ifølge min tante som vi skal feriere hos så er kurbadet 18-årsgrense på, hun går der selv. Og kommunens basseng er visst sommerstengt. 

men ellers hadde hun ikke noe kunnskap om områdets badeplasser. 

Anonymkode: 1ffbb...6d9

Skrevet

Drammensbadet ligger 200 m unna togstasjonen,og er veldig fint der. Ellers kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, da jeg bor i Drammen, og vi bader enten her, eller ved sjøen i Asker eller Bærum.

Anonymkode: 68955...5fd

Skrevet

Du har også årbogen som er veldig fin går buss fra Mjøndalen helt frem. 

Anonymkode: aa76d...a93

Skrevet

Du kan også dra til Hagatjern, eller Åletjern. I Eikeren er det ganske kaldt, mens det varmes fortere opp i Åletjern. Kanskje litt kronglete å komme seg uti da det er endel røtter rundt og typisk skogstjern, men ha litt badeleker/madrass så blir det mer attraktivt. 

Anonymkode: 24b72...30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...