Gå til innhold

Dere som har valp, vaksine ved 16 ukers alder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Valpen min fikk vaksine ved 12 og 16 uker, noen gir de ved 8 og 12 uker. Det er den nødvendige vaksineringen. 

En ytterligere vaksine er ikke nødvendig for selskapshunder, men bør gis om du reiser rundt på utstillinger. Det gidder ikke jeg, ser ingen grunn til å overvåkningen heller

Anonymkode: 429de...a31

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Valpen min fikk vaksine ved 12 og 16 uker, noen gir de ved 8 og 12 uker. Det er den nødvendige vaksineringen. 

En ytterligere vaksine er ikke nødvendig for selskapshunder, men bør gis om du reiser rundt på utstillinger. Det gidder ikke jeg, ser ingen grunn til å overvåkningen heller

Takk for svar. Hun har fått ved 8 og 12 uker. Den vanlige, den hun skal ha 1 gang i året. Dette er en ekstra vaksine som vetrinæren anbefalte, men vi skal ikke på utstilling osv, er jakt og familiehund. Syns det virker så unødvendig, men vi får se.

Hi

Anonymkode: 85fd8...7dc

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For noe tull. De skal ha trippelvax hvert tredje år som et minimum. Ikke gi dyrehelseråd basert på personlig tro.

Hi: Følg de rådene du får fra veterinær. Det er ikke forslag basert på innfall, men forskningsbasert. 

Anonymkode: 358a0...609

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

For noe tull. De skal ha trippelvax hvert tredje år som et minimum. Ikke gi dyrehelseråd basert på personlig tro.

Hi: Følg de rådene du får fra veterinær. Det er ikke forslag basert på innfall, men forskningsbasert. 

Anonymkode: 358a0...609

Egen tro?

Det er riktignok uenighet om det er nødvendig, men det er da ikke basert på egen tro det valget jeg tar.

Hunden min har fått de to vaksinene den skal ha, og får igjen om et år. Den vaksinen hi spør om blir anbefalt om du reiser mye på utstillinger o.l. men den er ikke nødvendig å ta for en selskapshund. Min veterinær anbefaler den ikke, men sier jeg kan ta den om jeg ønsker.

On 6/21/2022 at 7:21 PM, Anonym bruker said:

Har dere tatt den? 15 år siden sist vi hadde valp så da fantes ikke den. Er visst mot smittsom leverbetennelse? Tok livet av flere hunder for noen år siden. Har dere gitt den til valpen?

Anonymkode: 85fd8...7dc

våre aldri har fått noen vaksiner og de har blitt gamle, bortsett fra 1 som døde av hjertefeil

Anonymkode: 9fd97...0cb

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...