Gå til innhold

Platanias, Kreta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Er det noen som har vært her som kan fortelle litt om hvordan det var? Tar gladelig imot små og store tips før vi reiser dit om noen dager. Vi reiser med to ungdommer, og gleder oss veldig. :)

Anonymkode: 0ba6c...2cf

Typisk turist sted og sted som er dødt om vinteren. Så langt fra det ekte Hellas du kan komme. Menyer på svensk og badedyr så langt øyet kan se. Beklager altså… dette stedet er kun for turistene …

Anonymkode: 13221...0e1

Helt vanlig charter sted. Ok strender. Reise inn til chania på kvelden for shopping og middag er ok. Ingen store fine ting der men jeg har jo ikke store forventninger på slike destinasjoner. Sol og strand liksom. Og det innfrir jo. 

Anonymkode: 9919e...7c0

Mitt beste tips er at Kreta har mye å by på så det er vel verdt å leie bil å reise litt rundt. Platanias er typisk turiststed med hotellkompleks og skandinaviske gjester. Jeg tenker at du helt sikkert har valgt sted etter deres egne ønsker, men dersom dere vil oppleve noe mer er leiebil som sagt mitt beste tips. Mange flotte bortgjemte steder som oser av Hellas. Mange muligheter for både fotturer og sykkelturer er det også. God tur😊

Annonse

Det er veldig fint og greit der. Vi reiser dit rett og slett fordi det er eneste plassen vi har vært på der vi ikke må bruke halve ferien (føles det som) på å finne gode restauranter som også har glutenfri pizza, pasta ol. til vår tenåring med cøliaki. Ja, det er mye turister, men det går helt fint så lenge man bare er innstilt på det. Det er varmt, ganske grei strand, fin bris fra havet og nydelig mat.

Anonymkode: f77f8...dc8

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Typisk turist sted og sted som er dødt om vinteren. Så langt fra det ekte Hellas du kan komme. Menyer på svensk og badedyr så langt øyet kan se. Beklager altså… dette stedet er kun for turistene …

Anonymkode: 13221...0e1

Hva f er det som feiler deg?? 

Hva fikk du ut av å svare dette? Nå skal HI dra dit. Uansett hva du sier. Billetter er i boks, hun gleder seg, også klarer du å  rakke ned på folk?? Spesielt. 

Anonymkode: 27f29...cb9

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Har vært på Kreta 2 ganger, ene gangen Platanias. Reis gjerne rundt, det er en veldig fin øy, så lei bil eller reis på arrangerte turer. Men det er et helt greit sted, og vi fant mange restauranter med god mat. 

Anonymkode: 036eb...563

Enig med deg i at det er veldig mye og både se og oppleve på Kreta og at bil eller utflukter er lurt. Det er mye spennende historie på øya.😊

Hi

Nå er det endel år siden jeg var i Platanias, men det turen er en av de beste jeg har vært på 😊

Fines trender, kort vei til Chania, badeland, fin natur. 😊

Google området, se på Google maps. Les på tripadvisor sjekk ut badeland. 

Ett must er å dra inn til byen, havna, mathall. Gågater. Leie bil? Falasarna, Elefonisi. Åhh Knossos!! 

Det er en grunn til at det er turister der. 😊 Fordi det er vakkert, og mye å gjøre. 😊 Jeg har aldri blitt plaget med at det er for mange turister altså. 😊

Helt vanlig charter sted. Ok strender. Reise inn til chania på kvelden for shopping og middag er ok. Ingen store fine ting der men jeg har jo ikke store forventninger på slike destinasjoner. Sol og strand liksom. Og det innfrir jo. 

Anonymkode: 9919e...7c0

Da har du gått glipp av mye på Kreta,hvis det er det du sitter igjen med. 

Annonse

Hei! Er det noen som har vært her som kan fortelle litt om hvordan det var? Tar gladelig imot små og store tips før vi reiser dit om noen dager. Vi reiser med to ungdommer, og gleder oss veldig. :)

Anonymkode: 0ba6c...2cf

Likte meg godt der 😊. Gode restauranter, nær stranden og Chania. Mitt tips er et par turer til Chania og å gå bort til Gerani og ta minitoget som går derfra opp i fjellene 😊

Anonymkode: 7029a...c6e

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Flyplassen i Chania er det verste helvetet jeg har vært ute for. Kommer aldri til å reise til Kreta igjen. 

Anonymkode: 8831c...82c

Jeg kom nettopp derfra. Hva var problemet med den flyplassen?

Anonymkode: fd44e...cc3

Så deilig med sol og varme! Håper dere får en super ferie.

Vi har bodd i Chania som også er en typisk turistplass, men det vet man jo når man bestiller. Eneste jeg har å sette fingeren på er alle kattene som er over alt. Idiotiske mennesker mater dem ved restaurantbordene, så da blir man jo aldri kvitt problemet. For meg som ikke utstår katter satte det en demper på ferien, mens det ikke gjorde noe for andre. 

Anonymkode: bd639...79c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...