Gå til innhold

Tenåring som blør neseblod flere ganger per dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåringen min er plaget med neseblod. Han blør mye og ofte. Noen som har erfaringer med dette? Jeg husker jeg blødde mye neseblod i tenårene jeg også. Da ble ingenting gjort. 

Han har legetime om en uke for å sjekke dette, men lurer på om det er noen med noen tips. 

Anonymkode: 89524...dab

Skrevet

Noen blør mye i tenårene som du sier, men blir det veldig plagsomt kan de "brenne av" noen blodårer i nesa.

Vet om flere som har gjort det med godt resultat

Anonymkode: 0c3fc...d52

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen blør mye i tenårene som du sier, men blir det veldig plagsomt kan de "brenne av" noen blodårer i nesa.

Vet om flere som har gjort det med godt resultat

Anonymkode: 0c3fc...d52

Ja, jeg har lest om det. Håper legen henviser ham til det. Takk!

Skrevet

Min eldste blødde masse en periode. Var en periode der han vokste enormt fort. Han sov også mye og var uopplagt. Jeg var litt bekymret men legen var helt bestemt på at det kun skyltes ekstremt hurtig vekst. Han vokste 11 cm på ett år. Det er fire år siden nå og han er helt frisk. 

Anonymkode: 84b66...1aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Min eldste blødde masse en periode. Var en periode der han vokste enormt fort. Han sov også mye og var uopplagt. Jeg var litt bekymret men legen var helt bestemt på at det kun skyltes ekstremt hurtig vekst. Han vokste 11 cm på ett år. Det er fire år siden nå og han er helt frisk. 

Takk for svar! Jeg tror den verste veksten har avtatt. Men han vokser jo fortsatt. Godt å høre alt var bra med din. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Takk for svar! Jeg tror den verste veksten har avtatt. Men han vokser jo fortsatt. Godt å høre alt var bra med din. 

Ja. Det var ikke noe fare her. Men greit å undersøke. Og greit å vite at mange har opplevd det sammen uten at noe var feil da. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja. Det var ikke noe fare her. Men greit å undersøke. Og greit å vite at mange har opplevd det sammen uten at noe var feil da. 😊

Ja, det er sant😀

Skrevet

Fikk tips fra øre-,nese-hals om å smøre ofte inni nesa med vaselin. Det hjalp mye her!

Anonymkode: a0d12...30e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fikk tips fra øre-,nese-hals om å smøre ofte inni nesa med vaselin. Det hjalp mye her!

Anonymkode: a0d12...30e

Ok! Skal prøve!

Skrevet

Uansett lurt å ta ham med til lege, for han kan i tillegg ha vitaminmangel, altså på jern i allefall. 

Sønnen min fikk for lite jern av mye neseblødning. Han har nektet å la seg brenne han da, men har avtatt av seg selv i det siste. Så tror de vokser det av seg 😅

Anonymkode: 4ead8...0c6

Skrevet

5 åringen har brent i nesen 2 ganger på grunn av neseblod. Veldig glade for at vi gjorde det, var veldig plaget med det på nettene spesielt , 5 av 7 netter ca, så våknet han av at han blødde i nesen, så måtte jo alt sengetøy vaskes og byttes hver gang. Blødde nesten ingenting etter inngrepet 🙂

Anonymkode: 90780...0dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Uansett lurt å ta ham med til lege, for han kan i tillegg ha vitaminmangel, altså på jern i allefall. 

Sønnen min fikk for lite jern av mye neseblødning. Han har nektet å la seg brenne han da, men har avtatt av seg selv i det siste. Så tror de vokser det av seg 😅

Anonymkode: 4ead8...0c6

Ja, vi skal be om å sjekke jern. Takk!

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

5 åringen har brent i nesen 2 ganger på grunn av neseblod. Veldig glade for at vi gjorde det, var veldig plaget med det på nettene spesielt , 5 av 7 netter ca, så våknet han av at han blødde i nesen, så måtte jo alt sengetøy vaskes og byttes hver gang. Blødde nesten ingenting etter inngrepet 🙂

Anonymkode: 90780...0dc

Godt å høre! Vi skal be om at de gjør det. 

Skrevet

Vi ble anbefalt denne for samme problem hos øre nese hals spesialist. Kjøpes reseptfritt på apoteket 

16558408059991059054356561705390.jpg

Anonymkode: e82ee...0ef

Skrevet

To av mine blør mye neseblod i perioder. Minste har brent i nesen to ganger, men det hjelper ikke noe. Bruker sesamolje nesespray og mye kald klut på neseryggen 

Anonymkode: 8c3dd...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...