Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #1 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har en ettåring som skal starte i barnehagen. Første gang for meg dette og er helt grønn. Ifølge min venninne søker man, og så blir man innkalt til jevnlige møter før oppstart, gjerne to tre måneder før barnet begynner. Er dette vanlig? Trodde kanskje det holdt med et besøk og et møte, ikke at man skal inn til jevnlige møter mange ganger? Anonymkode: 51f9a...23e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #2 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har jobbet i barnehage, og vi hadde ingen møter før oppstart i det hele tatt, så det vil jeg tro varierer fra barnehage til barnehage hvordan de gjør det. Anonymkode: 92417...773
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #3 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har jobbet i barnehage, og vi hadde ingen møter før oppstart i det hele tatt, så det vil jeg tro varierer fra barnehage til barnehage hvordan de gjør det. Anonymkode: 92417...773 Jeg har heller ikke hørt om det. Man må jo ta fri fra jobb endel dersom det er hyppige møter fram til barnehage-start liksom...... Anonymkode: 51f9a...23e
Superdolly Skrevet 21. juni 2022 #4 Skrevet 21. juni 2022 Jeg har aldri opplevd at det har vært møter før barnehagestart. Her søker man (du må selvsagt søke, og du må søke innen fristen som gjerne er i februar-mars), så får du etter hvert svar på hvilken barnehage du har fått plass i og oppstartdato. Vi har også vært på en besøksdag på våren, og så har vi hatt tilvenning i forbindelse med oppstart. Jeg har også tatt meg den frihet og dra til barnehagen på helger, slik at jeg og barnet har lekt litt på uteområdet og gjort oss kjent der. Det har mine likt.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #5 Skrevet 21. juni 2022 Her søker du til hovedopptaket, mars tror jeg, også får du vite før sommeren om du har fått plass. Da får du et brev fra barnehagen om oppstartsdag og tidspunkt, for å unngå 15 nye unger kl 9 første mandagen i august prøver de å spre det utover noen dager så både personalet, foreldrene og ikke minst barnet får den oppmerksomheten det trenger første dagen. Vi har vært på et besøk før ferien, for å se på lokalene og hilse på de ansatte. Det er frivillig, men barnehagen tar imot et slikt besøk før ferien om du ønsker. Mine barn har vært 15-18 mnd gamle når de har begynt så vi synes det var fint med det ene besøket før ferien. I ferien gikk vi til barnehagen (som er stengt i juli) og lekte ute der, så barnet ble litt kjent der rett og slett. Da ble ikke første dagen så overveldet av inntrykk, barnet hadde jo vært inne der en gang før ferien og lekt utenfor flere ganger i ferien. Anonymkode: b7718...530
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #6 Skrevet 21. juni 2022 Aldri hatt møter. (Barn med særskilte behov krever kanskje litt mer slikt) Har alltid hatt ordinær oppstart i August. Så da har vi blitt innkalt til foreldremøte i juni. Fått oversikt over hva vi må ha med av klær og utstyr. Info om rytmen på avdelingen. Vi er oppfordret til å bruke uteområder masse til lek og gøy. Ellers et det ikke stort mer. Anonymkode: 934fc...955
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #7 Skrevet 21. juni 2022 I den barnehagen jeg jobber i har vi besøksdager en dag i uka i mai og juni. Da kan foreldre og barn som skal starte i august komme på besøk, bli kjent med de ansatte, avdeling og de andre barna. Dette er jo valgfritt, men de fleste er med så ofte som de kan. En av foreldrene er jo gjerne i permisjon i denne perioden uansett, så ingen tar fri fra jobb for å være med på dette. Anonymkode: c6c94...2c3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2022 #8 Skrevet 21. juni 2022 Her i Trondheim er det mange barnehager som følger prosjektet 'liten og ny'. Der man legger opp til besøksdag feks 1. gang i uka, slik at barnet skal bli kjent med barnehagen og de voksne. Da er det ikke like skummelt i august når de starter. Da er det gjerne den av foreldrene som er hjemme i permisjon som er med barnet i bhg. Ofte er det et annet barn samtidig, som også skal starte i august, slik at de har sett hverandre og kanskje lekt litt sammen. I bhg jeg jobber har vi en besøksdag før ferien, der man møter 3-4 av de som starter og de voksne som skal være på avdelingen. Vi oppfordrer også til å bruke uteområdet på ettermiddager og helger,slik at barnet kjenner seg igjen. Anonymkode: b2533...fc9
Lille krøll Skrevet 21. juni 2022 #9 Skrevet 21. juni 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har heller ikke hørt om det. Man må jo ta fri fra jobb endel dersom det er hyppige møter fram til barnehage-start liksom...... Anonymkode: 51f9a...23e Må man det? Trodde man var hjemme i permisjon før oppstart i bhg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå